Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4432
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇolakoğlu, Ülker-
dc.contributor.authorŞahin, Akın-
dc.date.accessioned2021-11-25T10:39:19Z-
dc.date.available2021-11-25T10:39:19Z-
dc.date.issued2021-11-09-
dc.date.submitted2021-06-07-
dc.identifier.citationŞahin, A. (2021) Michelin restoranlarında müşteri talebi ve deneyimi üzerine bir araştırma (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydıntr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4432-
dc.description.abstractİnsanların en temel ihtiyacı beslenmedir ve buna paralel olarak yiyecek-içecek işletmeleri de önem kazanmaktadır. Yiyecek içecek işletmeleri insanların beslenme gereksinimi kadar eski bir geçmişe sahiptir. Fakat bu işletmeler varoluşundan bu yana insanların değişen gereksinimlerine göre biçimlenmiştir. Başlarda yalnız yeme içme gereksinimini karşılamaya çalışan işletmeler rekabet edebilirliğin sağlanması ve müşterilerin değişen istekleri sonucunda sürekli bir değişim ve gelişim içine girmişlerdir. Alan yazında restoranların sınıflandırılmasına ilişkin pek çok kriter bulunsa da dünyada genel kabul görmüş restoran derecelendirme sistemleri bulunmaktadır. Dünya ülkeleri tarafından kabul görmüş restoran derecelendirme sistemlerinden biri Michelin Rehberi’dir. Bu rehber belirli standartları sağlayan iyi restoranlara yıldız olarak nitelendirilen sembol vermektedir. Gastronomi alanında Michelin yıldızlı restoran olmak prestij açısından oldukça önemlidir. Yıldız sahibi olmak restoranların lezzet ve ambiyanslarının tasdik edilmesi anlamına geldiği için müşteri potansiyelini önemli ölçüde etkileyen bir faktör haline gelmektedir. Bu bilgiler ışığında araştırmada gastronomi dünyasında önemli bir etkiye sahip olan Michelin Rehberi ile ilgili literatür çalışmaları yapılmıştır. Yapılan literatür taramasının ardından Michelin yıldızlı restoranlar ile yapılan görüşmeler ile görüşme sağlanan restoranların Tripadvisor yorumları nitel veri analizi ile değerlendirilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe basic need of people is nutrition and parallel to this, food and beverage businesses are gaining importance. Food and beverage establishments have a history as old as people's nutritional needs. But these businesses have been shaped according to the changing needs of people since their existence. Initially, only businesses trying to meet their food and beverage needs have undergone constant change and development as a result of ensuring competitiveness and changing demands of customers. Although there are many criteria regarding the classification of restaurants in the literature, there are generally accepted restaurant rating systems in the world. One of the restaurant rating systems accepted by the countries of the world is the Michelin Guide. This guide gives good restaurants that meet certain standards, a symbol that qualifies as stars. Being a Michelin star restaurant in gastronomy is very important in terms of prestige. On the other hand, having a star means that the taste and ambience of the restaurants are certified, thus becoming a factor that significantly affects the customer potential. Based on this framework, literature studies were conducted on the Michelin Guide, which has an important effect in the world of gastronomy. After the literature review, interviewed wit Michelin star restaurants and same restaurants customers' comments from Tripadvisor were evaluated with qualitative data analysis.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK VE BİLDİRİM SAYFASI ...................................................................... iv ÖZET..................................................................................................................................... v ABSTRACT ......................................................................................................................... vi ÖNSÖZ................................................................................................................................ vii SİMGELER DİZİNİ............................................................................................................. xi ŞEKİLLER DİZİNİ............................................................................................................. xii TABLOLAR DİZİNİ.......................................................................................................... xiii GÖRSELLER DİZİNİ........................................................................................................ xiv EKLER ................................................................................................................................ xv GİRİŞ..................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM............................................................................................................................. 6 1. DÜNYA GENELİNDEKİ YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNİN DERECENLENDİRME SİSTEMLERİ ........................................................................... 6 1.1. Michelin Rehberi ....................................................................................................... 7 1.1.1. Tarihi Gelişim Çerçevesinde Michelin Rehberi................................................. 9 1.1.2. Michelin Rehberinde Denetleme Sürecinin İşleyişi......................................... 11 1.1.2.1. Müfettişlerin temel değerleri ............................................................... 13 1.1.3. Michelin Rehberinin Restoranları Değerlendirdiği Diğer Sistemler ............... 17 1.1.3.1. Restoran konforunu belirten çatal bıçak (kuver) sembolü................... 18 1.1.3.2. Otel konforunu belirten semboller....................................................... 19 1.1.3.3. Bib gourmand ve michelin tabağı sembolleri...................................... 19 1.1.3.4. Kuver ve tabak sembolü ...................................................................... 20 1.1.3.5. Yerel lezzetler ve sembolleri ............................................................... 21 1.1.4. Ödülün Getirdiği Baskı ve Stres ...................................................................... 23 ix 1.2. Zagat ........................................................................................................................ 26 1.3. Gault et Millau ......................................................................................................... 27 1.4. The Good Food Guide ............................................................................................. 28 1.5. Dünyanın En İyi 50 Restoranı ................................................................................. 29 1.6. Diğer Restoran Derecelendirme Sistemlerine Örnekler .......................................... 31 1.6.1. YEDY Derecelendirme Sistemi ....................................................................... 32 1.6.2. La Liste Derecelendirme Sistemi..................................................................... 32 1.7. Sektörel Olarak Yiyecek İçecek İşletmeleri ............................................................ 33 1.8. Yiyecek-İçecek Hizmeti Sektörünün Güncel Durumuna Genel Bakış.................... 36 1.9. Tarihsel Süreçte Restoranların Gelişimi.................................................................. 38 1.10. Restoranların Sınıflandırılması.............................................................................. 41 1.11. Restoranlardaki Uygulamalar ve Pazarlama Faaliyetleri....................................... 43 1.12. Restoranlara İlişkin Yapılan Çalışmalar................................................................ 53 1.13. Restoranlar Çerçevesinde Tüketicilere İlişkin Yapılan Çalışmalar....................... 54 2. BÖLÜM........................................................................................................................... 63 2. MICHELIN YILIZLI RESTORANLARA ÖRNEKLER............................................... 63 2.1. Mirazur..................................................................................................................... 63 2.2. Noma........................................................................................................................ 64 2.3. Asador Etxebarri...................................................................................................... 65 2.4. Gaggan ..................................................................................................................... 66 2.5. Geranium ................................................................................................................. 66 2.6. Alain Ducasse at The Dorchester............................................................................. 67 2.7. Blue Hill................................................................................................................... 67 2.8. Alinea....................................................................................................................... 69 2.9. The French Laundry................................................................................................. 70 2.10. Mume ..................................................................................................................... 71 x 3. BÖLÜM........................................................................................................................... 77 3. MICHELIN RESTORANLARINA AİT TÜKETİCİ YORUMLARININ İNCELENMESİ.............................................................................................................. 77 3.1. İncelenen Yorumların Maxqda Kod Oranları.......................................................... 81 3.2. Maxqda Kodların Birbirlerine Olan Oranlarının Analizi ........................................ 82 4. BÖLÜM........................................................................................................................... 90 4. YÖNTEM........................................................................................................................ 90 4.1. Araştırma Evreni ve Yöntemi.................................................................................. 90 4.2. Veri Toplama Yöntemi ve Araçları ......................................................................... 92 4.3. Verilerin Analizi ...................................................................................................... 93 4.4. Bulgular ................................................................................................................... 95 4.4.1. Le Jardinier....................................................................................................... 96 4.4.2. Ai Fiori............................................................................................................. 98 4.4.3. Bouley at Home................................................................................................ 99 4.4.4. Gramercy Tavern ............................................................................................. 99 4.4.5. Casa Mono ..................................................................................................... 101 4.4.6. Buona Terra.................................................................................................... 102 4.4.7. Song of İndia .................................................................................................. 103 4.4.8. Alma............................................................................................................... 105 4.4.9. Mume ............................................................................................................. 108 5. TARTIŞMA VE SONUÇ.............................................................................................. 109 6. KAYNAK:LAR............................................................................................................. 117 EKLER .............................................................................................................................. 137 ÖZGEÇMİŞ....................................................................................................................... 147tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMaxqda Analizi, Michelin Rehberi, Michelin Restoranları, Restoran Derecelendirme Sistemleri, Tüketici Deneyimitr_TR
dc.subjectConsumer Experience, Maxqda Analysis, Michelin Guide, Michelin Restaurants, Restaurant Rating Systemtr_TR
dc.titleMichelin restoranlarında müşteri talebi ve deneyimi üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA research on customer demand and experience in michelin restaurantstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm Ana Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3292.pdfAkın Şahin Yüksek Lisans Tez Dosyası4.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.