Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4429
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİcil Tuncer, Aslı-
dc.contributor.authorDeniz, Burcu-
dc.date.accessioned2021-11-25T10:31:38Z-
dc.date.available2021-11-25T10:31:38Z-
dc.date.issued2021-11-23-
dc.date.submitted2021-08-09-
dc.identifier.citationDeniz, B. (2021) Sanal kabilelerde sosyal etkileşim ve etkileri (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydıntr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4429-
dc.description.abstractEnformasyon çağının getirdiği değişimlerle kültürel, sosyal ve toplumsal yapıda farklılıklar oluşmuş, modernizmin önerileri geride kalmış, postmodernizmin önerisi olan bireycilik anlayışı ise kabilecilik anlayışı ile bir ikilik oluşturmuştur. Birey merkezli yaklaşım bireye odaklanmakta kabile odaklı anlayış ise gruba odaklanmaktadır. Kabilecilik anlayışında bireyi tanımlayan nokta tükettiği ürünlerden ziyade bir gruba aidiyet ve tüketim yoluyla oluşturduğu sosyal ilişkilerdir. Bu çalışmada kabilesel pazarlama anlayışı çerçevesinde, Harry Potter markası, tüketici temelinde oluşmuş bir sanal kabile olan Hogwarts Türkleri grubu, kabile ve topluluk temel unsurları açısından incelenmiş, etkileşim yoğunluğu ve oluşan bağlantı değeri değerlendirilmiş ve tüketim pratiklerine etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Söz konusu değerlendirmeye, literatür doğrultusunda, içerik analizi yöntemi ve NodeXL ağ analizi programları kullanılarak yapılan araştırmalar yoluyla ulaşılmıştır. Günümüzde özellikle sosyal medya platformlarında oluşan postmodern kabilelerde bireyler birbirleriyle etkileşime geçmekte, bilgi, duygu ve düşüncelerini paylaşmaktadırlar. Bireyin kendini ifade etme ortamı sağlayan ve aidiyet hissi oluşturan bu topluluklarda bireyler her ne kadar tüketim yoluyla bir araya gelmiş olsa da topluluk içinde oluşan sosyal ilişkiler tüketilen nesneden daha önemli hale gelmektedir.tr_TR
dc.description.abstractWith the changes brought by the information age, differences in cultural, social and social structure have occurred, the suggestions of modernism have been left behind, and the understanding of individualism, which is the suggestion of postmodernism, has created a duality with the understanding of tribalism. The individual-centered approach focuses on the individual, while the tribe-oriented approach focuses on the group. The point that defines the individual in the understanding of tribalism is not the products he consumes, but the social relations he creates through belonging to a group and consumption. In this study, within the framework of tribal marketing approach, the Harry Potter brand, the Hogwarts Turks group, which is a virtual tribe formed on the basis of consumers, was examined in terms of tribe and community basic elements, the interaction density and the connection value formed were evaluated and it was investigated whether it had an effect on consumption practices. The aforementioned evaluation has been reached through research conducted using the content analysis method and NodeXL network analysis programs, in line with the literature. Today, especially in postmodern tribes formed on social media platforms, individuals interact with each other and share their knowledge, feelings and thoughts. Although individuals have come together through consumption in these communities, which provide an environment for the individual's self-expression and create a sense of belonging, the social relations formed within the community become more important than the consumed object.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİL BİLDİRİM SAYFASI ...............................................................................iv ÖZET....................................................................................................................................... v ABSTRACT ...........................................................................................................................vi ÖNSÖZ..................................................................................................................................vii TABLOLAR DİZİNİ............................................................................................................... x ŞEKİLLER DİZİNİ................................................................................................................xi GÖRSELLER DİZİNİ...........................................................................................................xii GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM............................................................................................................................... 2 1. SANAL KABİLELER......................................................................................................... 2 1.1. Enformasyon Çağı............................................................................................................ 2 1.1.1. Enformasyonalizm ve Ağ Toplumu .............................................................................. 2 1.1.2. “Bir Global Köy”, Küreselleşme ................................................................................... 5 1.1.3. Enformasyonel Kapitalizm............................................................................................ 7 1.1.4. Modern Toplumdan Postmodern Topluma ................................................................. 11 1.1.5. Bilgi Toplumu ve Tüketim Toplumu Kavramlarına Genel Bakış............................... 25 1.2. Tüketim Toplumu ve Tüketim Kültürü .......................................................................... 28 1.2.1. Tüketim Toplumu ve Tüketim Kültürü ....................................................................... 30 1.2.2. Kabilesel Pazarlama ve Topluluklar............................................................................ 34 1.2.3. Postmodern Tüketici Toplulukları............................................................................... 39 1.3. Sanal Kabileler ............................................................................................................... 44 1.3.1. Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya......................................................................... 51 1.3.2. Arkaik Kabilelerden Sanal Kabilelere......................................................................... 56 1.3.2.1. Sanal Kabilelerin Gelişim Süreci ............................................................................. 60 1.3.2.2. Sanal Kabilelere Katılım Motivasyonu .................................................................... 61 ix 1.3.3. Sanal Topluluk, Sanal Cemaat ve Sanal Kabile Kavramları Arasındaki İlişkiler....... 64 1.3.3.1. Topluluk, Cemaat ve Kabile Kavramlarını Çerçeve Edinen Çalışmalar.................. 76 2. BÖLÜM............................................................................................................................. 80 2. SANAL KABİLELERDE SOSYAL ETKİLEŞİM VE ETKİLERİ ................................. 80 2.1. Sanal Kabilelerde Kültür................................................................................................ 80 2.2. Sanal Kabilelerde Kimlik ............................................................................................... 84 2.3. Bir Tüketici Kabilesi Olarak Sanal Kabileler................................................................. 91 2.4. Sanal Kabilelerde Sosyal Etkileşim................................................................................ 93 2.5. Sosyal Etkileşim, Etkisi ve Bağlantı Değeri................................................................... 95 2.6. Sosyal Etkileşim ve Bağlantı Değeri Bağlamında Tüketim Pratikleri ......................... 100 3. BÖLÜM........................................................................................................................... 102 3. ARAŞTIRMA.................................................................................................................. 102 3.1. Araştırmanın Amacı ..................................................................................................... 102 3.2. Araştırmanın Önemi ..................................................................................................... 102 3.3. Araştırmanın Örneklemi............................................................................................... 103 3.4. Araştırmanın Yöntemi .................................................................................................. 103 3.5. Araştırmanın Sınırlılıkları............................................................................................. 105 3.6. Araştırmanın Bulguları................................................................................................. 105 3.6.1. Topluluk Unsurlarına İlişkin Bulgular ...................................................................... 106 3.6.2. Kabilede Üyeler Arası Sosyal Etkileşime İlişkin Bulgular ....................................... 126 3.6.2.1. NodeXL Programı İle Hogwarts Türkleri Topluluğu Etkileşim Yoğunluğu Ölçümü ................................................................................................................................. 127 3.6.3. Hogwarts Türkleri Kabilesinin Tüketim Pratiklerine İlişkin Bulgular...................... 135 3.6.4. Markaya Yüklenen Anlam, Öneri ve Beklentilere İlişkin Bulgular.......................... 136 SONUÇ................................................................................................................................ 138 KAYNAKÇA ...................................................................................................................... 142 ÖZGEÇMİŞ......................................................................................................................... 147tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBağlantı Değeri, Etkileşim, Kabile, Postmodernizm, Sanal Kabilelertr_TR
dc.subjectConnection, Interaction, Postmodernism, Tribe, Value, Virtual Tribestr_TR
dc.titleSanal kabilelerde sosyal etkileşim ve etkileritr_TR
dc.title.alternativeSocial interaction and its effects in virtual tribestr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3242.pdfBurcu Deniz Yüksek Lisans Tez Dosyası3.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.