Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/4410
Title: | Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin ingilizce (dil becerileri) özyeterlilik algılarının incelenmesi: bir ölçek geliştirme çalışması |
Other Titles: | Examination of english (language skills) self-efficacy perceptions of university preparatory class students: a scale development study |
Authors: | Elitok Kesici, Ayşe Gürcan, Ezgi Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı |
Keywords: | Özyeterlilik, Özyeterlilik Ölçeği, İngilizce Yeterlik, Yüksek Öğretim Self-Efficacy, English Self-Efficacy Belief Scale, Higher Education |
Issue Date: | 3-Nov-2021 |
Publisher: | Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Citation: | Gürcan, E. (2021) Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin ingilizce (dil becerileri) özyeterlilik algılarının incelenmesi: bir ölçek geliştirme çalışması (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizceye dair
özyeterlilik algılarını belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek
geliştirmektir. Ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları, 2020-2021 öğretim yılı bahar
döneminde Adnan Menderes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda eğitim gören 269
öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Ülkemizde Pandemi sebebiyle yüz yüze eğitim
yapılamamasından ve öğrencilerin farklı şehirlerde ikamet etmesinden dolayı pilot
uygulama formu verileri “Google Forms” üzerinden toplanmıştır. Öncelikle İngilizce
özyeterlilik ölçekleri ile ilgili alan yazın taraması yapılmış, uzman kanısına başvurulmuş ve
50 madde yazılmıştır. Yapılan analizler sonucu madde sayısı 27 şeklinde güncellenmiştir.
Ölçeğin Cronbach’s Alfa katsayısı ,955, KMO katsayısı ,826 ve Barlett test sonucu 3169,28
şeklindedir. Ölçek 5’li likert tipi olup 5 faktörden oluşmaktadır. Bu faktörler; Anlama,
okuma, dinleme, konuşma ve yazma şeklindedir. Analizlerin yapılmasında lisanslı SPSS 23
istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme
aracı olduğunu göstermektedir The aim of this study is to develop a valid and reliable scale that can be used to determine the self-efficacy perceptions of university English preparatory class students. The validity and reliability studies of the scale were carried out with the participation of 269 students studying at Adnan Menderes University School of Foreign Languages in the spring term of the 2020-2021 academic year. Due to the fact that there is no face-to-face education in our country due to the Pandemic and the students live in different cities, the pilot application form data were collected through “Google Forms”. First of all, a literature review on English self-efficacy scales was made, expert opinion was sought and 50 items were written. As a result of the analyzes made, the number of items was updated as 27. The Cronbah's Alpha coefficient of the scale is .955, the KMO coefficient is .826 and the Barlett test result is 3169.28. The scale is a 5-point Likert type and consists of 5 factors. These factors are; Comprehension consists of reading, listening, speaking and writing. SPSS 23 statistical program was used in the analysis. The findings show that the scale is a valid and reliable measurement tool. |
URI: | http://hdl.handle.net/11607/4410 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.