Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4409
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaysan, Sultan-
dc.contributor.authorElşan Atağan, Eda-
dc.date.accessioned2021-11-25T08:09:41Z-
dc.date.available2021-11-25T08:09:41Z-
dc.date.issued2021-11-03-
dc.date.submitted2021-08-28-
dc.identifier.citationElşan Atağan, E. (2021) Türkiye’de cumhuriyet döneminde mesleki ve teknik eğitime bir örnek: Söke Ziraat Okulu (1970-2005) (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydıntr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4409-
dc.description.abstract1970-2005 yılları arasında hizmet veren ve Türkiye’de sayılı okullardan biri olan Söke Ziraat Teknik Lisesi derinlemesine incelenmeye çalışılmıştır. Söke Ziraat Teknik Lisesi kuruluşundan kapanmasına kadar geçen süreçte öğrenciler, ders müfredatları ve saatleri, kültürel ve sportif faaliyetleri açısından ele alınmıştır. Tez araştırmasının amacı, araştırmanın önemi, problem cümlesi ve alt problemler, araştırmanın sınırlılıkları, araştırmanın yöntemi, veri kaynakları ve veri toplama araçları hariç beş ana bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde Türkiye’de tarım ve eğitimle ilgili genel bilgiler verilmiştir. Özellikle mesleki eğitimde tarım eğitimi üzerinde durulmuştur. Daha özelde Söke’de tarım ve eğitimle ilgili veri toplanmıştır. İkinci bölümde araştırmada kullanılan yöntem başka bir deyişle araştırmanın metodolojisinden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde Söke Ziraat Teknik Lisesi kuruluşu ve idari yapısı, istihdam durumu ifade edilmiştir. Dördüncü bölümde okula öğrenci alımı, okulun masraflarının karşılanma usulleri, statü değişimleri ve okulun eğitim- öğretimi ifade edilirken okutulan dersler ve içerikleri detaylandırılmıştır. Hatta Söke Ziraat Teknik Lisesi haftalık ders saatleri genel lise ve diğer meslek liseleri ile karşılaştırılmıştır. Beşinci bölümde ise Söke Ziraat Teknik Lisesi sportif ve kültürel faaliyetleri ele alınmıştır. Ayrıca Söke Ziraat Teknik Lisesi’nin Türkiye ve Söke’ye etkileri ele alınmıştır. Özellikle Söke tarımı ve eğitimine etkileri detaylandırıldığı gibi tarım makineleri imalatçılarına önderlik etmesi üzerinde durulmuştur. Günümüzde TAYEM’e dönüşerek varlığını sürdürmesinin ve okulun kapanmasının Söke’ye etkileri üzerinde durulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractSöke Agricultural Technical High School, which served between 1970-2005 and is one of the few schools in Turkey, was tried to be investigated in depth. During the period from the foundation to the closure the Agricultural Technical High School’s students, schedules and hours were discussed in terms of cultural and sporting activities. The thesis consists of four main parts, i.e. the purpose of the research, the importance of the research, the problem sentence and sub-problems, the limitations of the research, the method of the research, data sources and data collection tools. In the first section, general information about agriculture and education in Turkey is given. In particular, the focus was on agricultural education in vocational education. More specifically, data on agriculture and education were collected in Söke. In the second section, the method used in the research is mentioned in other words, the methodology of the research. In the third section, the establishment and administrative structure of Söke Agricultural Technical High School and the employment status are expressed. In the fourth chapter, the acceptance of students to the school, the procedures for covering the costs of the school, status changes and the courses taught while the school's education and training are expressed and their contents are detailed. Even Söke Agricultural Technical High School weekly course hours were compared with general high schools and other vocational high schools. In the fifth section, The sports and cultural activities of Söke Agricultural Technical High School are discussed. Furthermore, the effects of Söke Agricultural Technical High School on Turkey and Söke were discussed. In particular, as well as the leadership of agricultural machinery vii manufacturers, the effects of Söke agriculture and education were detailed,. Today it has evolved into Tayem and the effects of the closure of the school have been focused on Söke.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI...............................................................................iv ÖZET....................................................................................................................................... v ABSTRACT ...........................................................................................................................vi ÖNSÖZ.................................................................................................................................viii ŞEKİLLER DİZİNİ..............................................................................................................xiii TABLOLAR DİZİNİ............................................................................................................. xv EKLER DİZİNİ...................................................................................................................xvii KISALTMALAR DİZİNİ ..................................................................................................xviii GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM.............................................................................................................................. 4 1. KURAMSAL ÇERÇEVE ................................................................................................... 4 1.1. Cumhuriyet Dönemi Türkiye’de Tarım....................................................................... 4 1.2. Cumhuriyet Dönemi Türkiye’de Eğitim.................................................................... 13 1.2.1. İlköğretim ........................................................................................................ 14 1.2.2. Ortaöğretim...................................................................................................... 17 1.2.2.1. Genel ortaöğretim................................................................................ 17 1.2.2.2. Mesleki ortaöğretim ............................................................................ 20 1.2.2.2.1. Tarım eğitimi........................................................................ 22 1.3. Cumhuriyet Dönemi Söke’de Tarım.......................................................................... 26 1.4. Cumhuriyet Dönemi Söke’de Eğitim ........................................................................ 31 1.4.1. İlköğretim ........................................................................................................ 31 1.4.2. Ortaöğretim...................................................................................................... 32 1.4.2.1. Genel ortaöğretim................................................................................ 32 1.4.2.2. Mesleki ortaöğretim ............................................................................ 34 2. BÖLÜM............................................................................................................................ 36 x 2. YÖNTEM.......................................................................................................................... 36 2.1. Araştırmanın Yöntemi ............................................................................................... 36 2.2. Veri Kaynakları ve Verilerin Toplanması ................................................................. 36 3. BÖLÜM............................................................................................................................ 38 3. SÖKE ZİRAAT MESLEK OKULU KURULUŞU VE İDARİ YAPISI.......................... 38 3.1. Söke Ziraat Meslek Okulu Kuruluşu ......................................................................... 38 3.1.1. Söke Ziraat Meslek Okulu’nun Kurulma Kararının Alınması ........................ 38 3.1.2. Söke Ziraat Meslek Okulu’nun İnşa Süreci ve Yapılan Eklemeler................. 38 3.1.3. Söke Ziraat Meslek Okulu’nun Kuruluş Sürecine Destek Olan Projeler ........ 42 3.2. Söke Ziraat Meslek Okulu İstihdam Durumu............................................................ 45 3.2.1. İdari Yapısı ...................................................................................................... 45 3.2.1.1. Söke Ziraat Meslek Okulu yönetici ve personel kadrosu.................... 47 3.2.1.2. Söke Ziraat Meslek Okulu öğretmen kadrosu..................................... 49 4. BÖLÜM............................................................................................................................ 51 4. SÖKE ZİRAAT MESLEK LİSESİ’NDE ÖĞRENCİ ALIMI VE EĞİTİM..................... 51 4.1. Öğrenci Alımı ............................................................................................................ 51 4.1.1. Okula Alınan Öğrenci Sayısı ve Alım Şartları ................................................ 55 4.1.2. Okula Giriş Sınavı ........................................................................................... 59 4.1.3. Söke Ziraat Teknik Lisesi Öğrencilerinin Geldikleri İller............................... 62 4.1.4. Söke Ziraat Teknik Lisesi’nin Okul Masraflarının Karşılanma Usulleri ........ 68 4.1.5. Söke Ziraat Teknik Lisesi’nin Statü Değişimleri ............................................ 71 4.1.6. Zirai Üretim İşletmesi ve Söke Ziraat Teknik Lisesi’nde Uygulanan Dış Kaynaklı Eğitim ve Uygulama Projeleri .......................................................... 75 4.2. Eğitim- Öğretim......................................................................................................... 78 4.2.1. Okutulan Dersler ve İçerikleri ......................................................................... 78 4.2.1.1. Gıda Teknolojisi 9. sınıf dersi müfredatı ............................................ 81 4.2.1.2. Hayvancılık 9. sınıf dersi müfredatı.................................................... 82 4.2.1.3. Meyvecilik 9. sınıf dersi müfredatı ..................................................... 83 xi 4.2.1.4. Kooperatifçilik 10. sınıf dersi müfredatı............................................. 83 4.2.1.5. Bilgisayar Kullanımı 11. sınıf dersi müfredatı.................................... 84 4.2.1.6. Ölçme Bilgisi 11. sınıf dersi müfredatı ............................................... 86 4.2.1.7. Tarım Makineleri İşletmeciliği 12. sınıf dersi müfredatı .................... 87 4.2.1.8. Teknik Resim 12. sınıf dersi müfredatı............................................... 88 4.2.1.9. Temel Elektrik ve Tarımsal Elektrifikasyon 12. sınıf dersi müfredatı 88 4.2.1.10. Zirai İnşaat 12. sınıf dersi müfredatı ................................................. 89 4.2.1.11. Zirai Yayım 12. sınıf dersi müfredatı................................................ 90 4.2.1.12. Sulama 11. sınıf dersi müfredatı ....................................................... 91 4.2.1.13. Sulama 12. sınıf dersi müfredatı ....................................................... 92 4.2.1.14. Atölye Tekniği 10. sınıf dersi müfredatı ........................................... 92 4.2.1.15. Atölye Tekniği 11. sınıf dersi müfredatı ........................................... 93 4.2.1.16. Atölye Tekniği 12. sınıf dersi müfredatı ........................................... 93 4.2.1.17. Motor Tekniği 10. sınıf dersi müfredatı............................................ 94 4.2.1.18. Motor Tekniği 11. sınıf dersi müfredatı............................................ 95 4.2.1.19. Motor Tekniği 12. sınıf dersi müfredatı............................................ 96 4.2.1.20. Traktör Tekniği 10. sınıf dersi müfredatı.......................................... 97 4.2.1.21. Traktör Tekniği 11. sınıf dersi müfredatı.......................................... 98 4.2.1.22. Traktör Tekniği 12. sınıf dersi müfredatı.......................................... 99 4.2.1.23. Tarımsal Mekanizasyon 9. sınıf dersi müfredatı............................. 101 4.2.1.24. Tarımsal Mekanizasyon 10. sınıf dersi müfredatı........................... 102 4.2.1.25. Tarımsal Mekanizasyon 11. sınıf dersi müfredatı........................... 103 4.2.1.26. Tarımsal Mekanizasyon 12. sınıf dersi müfredatı........................... 104 4.2.1.27. Tarla Ziraatı 9. sınıf dersi müfredatı ............................................... 106 4.2.1.28. Tarla Ziraatı 10. sınıf dersi müfredatı ............................................. 107 4.2.1.29. Tarla Ziraatı 11. sınıf dersi müfredatı ............................................. 108 4.2.1.30. Tarla Ziraatı 12. sınıf dersi müfredatı ............................................. 108 xii 4.2.2. Söke Ziraat Teknik Lisesi’nin Haftalık Ders Saatlerinin Genel Lise ve Diğer Meslek Liseleri ile Karşılaştırması....................................................... 111 5. BÖLÜM.......................................................................................................................... 149 5. SÖKE ZİRAAT TEKNİKLİSESİ, SPORTİF VE KÜLTÜREL FAALİYETLERİ ....... 149 5.1. Sportif Faaliyetler .................................................................................................... 149 5.1.1. Tesisleşme...................................................................................................... 149 5.1.2. Sportif Faaliyetler ve Başarılar...................................................................... 154 5.2. Kültür Sanat Faaliyetleri.......................................................................................... 160 5.2.1. Gezi Faaliyetleri............................................................................................. 167 6. TARTIŞMA, SONUÇ VE ÖNERİLER....................................................................... 169 7. KAYNAKLAR............................................................................................................... 179 8. EKLER ........................................................................................................................... 189 ÖZGEÇMİŞ ....................................................................................................................... 207tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSöke, Eğitim-Öğretim, Okul, Ziraat Teknik Lisesi, Tarım, Tarım Eğitimi, Tarım Makineleritr_TR
dc.subjectSöke, Education, School, Agricultural Technical High School, Agriculture, Agricultural Education, Agricultural Machinery.tr_TR
dc.titleTürkiye’de cumhuriyet döneminde mesleki ve teknik eğitime bir örnek: Söke Ziraat Okulu (1970-2005)tr_TR
dc.title.alternativeAn example of vocational and technical education during the republican period in turkey: Söke Agricultural School (1970-2005)tr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3168.pdf6.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.