Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4392
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTandoğan, Vehbi Uğur-
dc.contributor.authorKuday, Murat-
dc.date.accessioned2021-11-25T07:13:07Z-
dc.date.available2021-11-25T07:13:07Z-
dc.date.issued2021-11-03-
dc.date.submitted2021-09-01-
dc.identifier.citationKuday, M. (2021) Konaklama işletmelerinde sosyal medya araçlarının pazarlama aracı olarak kullanılması üzerine bir çalışma: Bodrum yarımadası örneği (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydıntr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4392-
dc.description.abstractSosyal medya günümüzde diğer alanlarda olduğu gibi konaklama işletmeleri açısından da oldukça önem arz eden bir pazarlama ve tanıtım aracıdır. Bu çalışmanın temel amacı konaklama işletmelerinin ve misafirlerin sosyal medyayı kullanma amaçlarını ve kullanım seviyelerini ortaya koymak suretiyle turizmin pazarlanması bakımından sağlamış olduğu fırsatlara farkındalık yaratmaktır. Çalışmada konaklama işletmelerinin ve bu işletmeleri tercih eden konukların sosyal medya algıları tespit edilmiştir. İşletmeler için ve misafirler için iki ayrı anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler 2 ana bölümden meydana gelen anket yöntemiyle elde edilmiştir. Birinci bölümde katılımcıların demografik bilgilerinin tespiti yapılırken, ikinci bölümde etki ile ilgili verileri tespit etmeye yönelik sorulara yer verilmiştir. Konaklama işletmelerinde sosyal medya araçlarının pazarlama aracı olarak kullanılmasına yönelik anketlerde 5’li likert ölçeği kullanılmıştır. Bu doğrultuda sosyal medya araçlarının işletmelerin isimlerinin tanınmasında katkı sağladığı, rekabet ortamının gücünü artırdığı, insanların karar verme süreçlerini ve bu süreçlerin alt boyutları olan satın alma, etkileşim, niyet, sosyal paylaşım yararlanma, bilgilendirme ve destinasyon yararlanma süreçlerini de etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada satın alma algıları, etkileşim algıları ve niyet algıları ile etkileşim, niyet, sosyal paylaşım yararlanma, bilgilendirme ve destinasyon yararlanma algıları arasında pozitif yönlü, orta ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte bilgilendirmenin satın alma, etkileşim, niyet, sosyal paylaşım yararlanma ve destinasyon yararlanma üzerinde pozitif bir etkisinin olduğu belirlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractSocial media is a marketing and promotional tool that is very important for accommodation businesses, as in other areas. The main purpose of this study is to raise awareness of the opportunities it provides in terms of marketing tourism by revealing the purposes and levels of use of social media by accommodation businesses and guests. In the study, the social media perceptions of the accommodation establishments and the guests who prefer these establishments were determined. Two separate surveys were used for businesses and for guests. The data obtained were obtained by the survey method consisting of 2 main parts. In the first part, the demographic information of the participants was determined, while in the second part, questions to determine the data about the impact were included. A 5-point Likert scale was used in the surveys for the use of social media tools as a marketing tool in accommodation establishments. In this direction, it has been determined that social media tools contribute to the recognition of the names of the businesses, increase the power of the competitive environment, and affect the decision-making processes of people and the sub dimensions of these processes such as purchasing, interaction, intention, social sharing, information and destination utilization. In addition, in the study, it has been determined that there is a positive, moderate and high level significant relationship between purchasing perceptions, interaction perceptions and intention perceptions and interaction, intention, social sharing utilization, information and destination utilization perceptions. In addition, it has been determined that information has a positive effect on purchasing, interaction, intention, social sharing utilization and destination utilization.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ÖZET..................................................................................................................................ii ABSTRACT ......................................................................................................................iii ÖNSÖZ..............................................................................................................................iv İÇİNDEKİLER ................................................................................................................... v ŞEKİLLER DİZİNİ............................................................................................................ix TABLOLAR DİZİNİ .......................................................................................................... x GİRİŞ ................................................................................................................................. 1 1. BÖLÜM......................................................................................................................... 4 1. İNTERNET PAZARLAMASI ..................................................................................... 4 1.1. Kavramsal Altyapı...................................................................................... 4 1.1.1. Pazarlama Kavramı............................................................................... 4 1.1.2. Pazarlama Karması Elemanları.............................................................. 8 1.1.2.1. Ürün .............................................................................................. 13 1.1.2.2. Fiyat .............................................................................................. 13 1.1.2.3. Tutundurma ................................................................................... 14 1.1.2.4. Dağıtım ......................................................................................... 15 1.1.2.5. İnsan.............................................................................................. 16 1.1.2.6. Fiziksel Olanaklar.......................................................................... 16 1.1.2.7. Süreç ............................................................................................. 17 1.2. İnternet Pazarlaması ................................................................................. 17 vi 1.2.1. İnternet Pazarlamasının Önemi............................................................ 18 1.2.2. İnternet Pazarlaması ve Dijital Pazarlama Farkı .................................. 19 1.2.3. Hibrit Pazarlama ................................................................................. 20 1.3. İnternet Pazarlaması Teknikleri ................................................................ 21 1.5.1. Viral Pazarlama................................................................................... 24 1.5.2. Sosyal Medya Pazarlaması.................................................................. 25 1.5.3. Elektronik Posta ile Pazarlama ............................................................ 25 1.5.4. Satış Ortaklığı (Affiliate Pazarlama).................................................... 26 1.5.5. Arama Motoru Pazarlaması (SEM)...................................................... 26 1.5.6. Mobil Pazarlama ................................................................................. 27 1.5.7. İçerik Pazarlaması............................................................................... 27 1.5.8. Çevrimiçi Reklamcılık ........................................................................ 27 1.4. Turizmde İnternet Pazarlaması ................................................................. 28 1.6.1. Turizm Pazarlamasının Özellikleri ...................................................... 30 1.6.2. Turizm Pazarlamasında İnternetin Avantajları..................................... 32 1.6.3. Turizm Sektörünün Dijitalleşmesi ....................................................... 33 2. BÖLÜM........................................................................................................................ 37 2. SOSYAL MEDYA .................................................................................................... 37 2.1. Sosyal Medya’nın Tanımı ve Tarihçesi..................................................... 37 2.2. Sosyal Medya Araçları ............................................................................. 41 2.2.1. Pazarlama İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya ................................ 41 vii 2.2.2. Sosyal Medya Araçları ve Kullanım Alanları.................................... 43 2.2.2.1. Wikiler .......................................................................................... 43 2.2.2.2. Bloglar .......................................................................................... 44 2.2.2.3. Facebook....................................................................................... 45 2.2.2.4. Twitter........................................................................................... 46 2.2.2.5. Linkedin ........................................................................................ 47 2.2.2.6. Podcast.......................................................................................... 47 2.2.2.7. Sanal Simülasyonlar ...................................................................... 48 2.2.2.8. Mikrobloglar ................................................................................. 48 2.2.2.9. Youtube......................................................................................... 49 2.2.2.10. Instagram..................................................................................... 50 2.3. Sosyal Medya Pazarlaması ve Tanımı....................................................... 51 2.3.1. Sosyal Medya Pazarlamasının İşletmeler Açısından Önemi .............. 52 2.3.2. Sosyal Medya Pazarlamasının Faydaları........................................... 56 2.3.3. Sosyal Medyada Tüketici Davranışı.................................................. 57 2.4. Turizm Endüstrisinde Sosyal Medya Pazarlaması..................................... 59 2.4.1. Turizm Pazarlamasında Sosyal Medyanın Fonksiyonları .................. 61 2.4.2. Turizmde Sosyal Medyanın Karar Sürecine Etkisi ............................ 63 2.4.3. Konaklama İşletmelerinde Pazarlama Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı……..………………………………………………………………………..65 3. BÖLÜM........................................................................................................................ 68 viii 3. KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE SOSYAL MEDYANIN PAZARLAMA ARACI OLARAK KULLANIMI: BODRUM YARIMADASI ÖRNEĞİ....................................... 68 3.1. Araştırmanın Amacı ................................................................................. 68 3.2. Evren ve Örneklem................................................................................... 68 3.3. Veri Toplama Araçları.............................................................................. 70 3.4. Hipotezler................................................................................................. 71 3.5. Metodoloji................................................................................................ 75 3.5.1. Yöneticiler ve İşletmeler ile İlgili Bulgular ........................................... 78 3.5.1.1. İşletmelerde Sosyal Medya Kullanımı ile İlgili Bulgular................ 79 3.5.1.2. Yöneticilerin Sosyal Medyanın Etkileriyle İlgili Algıları ............... 81 3.5.2. Misafirler ve Karar Verme Süreçleri ile İlgili Bulgular.......................... 83 3.5.2.1. Geçerlilik Analizi (Açımlayıcı Faktör Analizi- AFA)..................... 83 3.5.2.2. Güvenirlilik Analizi....................................................................... 89 3.5.2.3. Demografik Bulgulara İlişkin Değerlendirme ................................ 90 3.5.2.4. Ölçeklere İlişkin Betimleyici Analizler.......................................... 95 3.5.2.5. Fark Testleri .................................................................................. 96 3.5.2.6. Değişkenler Arasındaki İlişkilere Yönelik Bulgular..................... 104 3.5.2.7. Regresyon Analizine Yönelik Bulgular........................................ 105 4. SONUÇ VE TARTIŞMA............................................................................................ 112 5. KAYNAKÇA.............................................................................................................. 117 EK: Post-Hoc Testleri ..................................................................................................... 142tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKonaklama İşletmeleri, İnternet Pazarlaması, Sosyal Medya Araçlarıtr_TR
dc.subjectHospitality Businesses, Internet Marketing, Social Media Toolstr_TR
dc.titleKonaklama işletmelerinde sosyal medya araçlarının pazarlama aracı olarak kullanılması üzerine bir çalışma: Bodrum yarımadası örneğitr_TR
dc.title.alternativeA study on the use of social media tools as a marketing tool in hospitality businesses: the case of bodrum peninsulatr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3177.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.