Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/438
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇakır, Fatma
dc.contributor.authorTaşdelen, Mehmet
dc.date.accessioned2015-07-27T10:49:37Z
dc.date.available2015-07-27T10:49:37Z
dc.date.issued2014-01-01
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=50400262&idt=1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/438
dc.description.abstractSağlık kurumlarının hedef kitlesi olan hasta/hasta yakınlarının istek ve beklentileri diğer sektörlere göre karmaşık yapıdadır. Bu da kurum müşterilerinin (hastaların) ihtiyaçları ve memnuniyeti konusunda daha hassas olunmasını gerektirmektedir. Araştırmanın amacı, sağlık kuruluşlarının yürütmüş olduğu halkla ilişkiler faaliyetlerinin yeterliliğinin ölçülmesi ve hastalara yansımaların sorgulanması sonucunda elde edilen bilgiler ışığında önerilerde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın kapsamını Aydın il merkezinde halkla ilişkiler faaliyetinde bulunan bir özel hastane ile hastanenin hizmetlerinden yararlanan hastalar oluşturmaktadır. Tez çalışması kapsamında söz konusu hastaneden hizmet alan hastalara ve hastane çalışanlarına yönelik olarak iki ayrı anket çalışması yapılmıştır. Anket formu da hastalara ve personele uygulanacak şekilde iki ayrı soru çeşidinden ve önermelerden oluşmaktadır. Önermeler Likert Ölçeği ile ölçeklendirilmiştir. Anket formu oluşturulurken literatür taraması sonucunda daha önce bu konuda yapılmış olan tezlerden yararlanılmıştır. Araştırma verileri SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sağlık kurumlarında uygulanan bir halkla ilişkiler işleyiş programının kurum içinde ve hasta memnuniyeti üzerinde ne derece etkili olduğu konusunda sağlık sektöründeki firmalara ışık tutularak bu anlamda neler yapılabileceği ortaya konulmaya çalışılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractPatients / relatives of patients who are the target audience of healthcare institutions needs and expectations are sophisticated compared to other sectors. This situation force institutions customers (patients) needs and satisfaction to be taken more sensitive. The purpose of the research made recommendations that were conducted by health organizations public relations activities to measure the adequacy and patients reflections in the light of the information obtained as a result of survey. For this purpose, the scope of work consisted of patients who benefit from the services in Aydın province hospital and private hospitals public relations. In this thesis two separate surveys have conducted for hospital patients and hospital staff. A questionnaire to be administered to the patients and staff from two separate kinds of questions and propositions were formed. Propositions are scaled with Likert scale. When the questionnaire prepared literature on this subject searched and benefitted from previous thesis. Research data were analyzed using SPSS statistical software. Result of the research applied in health care and patient satisfaction public relations programme within the organization on the functioning of the program is to what extent the companies in the healthcare sector what can be done in this regard has tried to expose.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖzel Sağlık Kuruluşlarıtr_TR
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectHasta Memnuniyetitr_TR
dc.subjectPrivate Health Institutionstr_TR
dc.subjectPublic Relationstr_TR
dc.subjectPatient Satisfactiontr_TR
dc.titleÖzel sağlık kuruluşlarında iç ve dış halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA research for internal and external public relations in private health care practicetr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR20862tr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10047874 PDF.pdf2.87 MBAdobe PDFView/Open
abstract.pdf62.36 kBAdobe PDFView/Open
özet.pdf126.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.