Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4376
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖncüer Çivici, Melek-
dc.contributor.authorYıldız, Nuray-
dc.date.accessioned2021-11-25T06:12:00Z-
dc.date.available2021-11-25T06:12:00Z-
dc.date.issued2021-11-24-
dc.date.submitted2021-07-26-
dc.identifier.citationYıldız, N. (2021) Yerli ziyaretçilerin kültürel seyahat motivasyonları ve otantiklik algısının memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisi Şirince örneği (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydıntr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4376-
dc.description.abstractBu tez çalıĢmasının amacı, yerli ziyaretçilerin kültürel seyahat motivasyonlarının ve otantiklik algısının memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda adından çokça söz ettiren ve Ġzmir ili sınırları içerisindeki ġirince köyü araĢtırmanın kapsamını oluĢturmaktadır. ġirince’ye gelen yerli turistlere kolayda örnekleme yöntemi ile anket tekniği uygulanmıĢ ve toplam 391 anket formu elde edilmiĢtir. AraĢtırma verilerini test etmek için frekans analizi, standart sapma, regresyon analizi, korelasyon analizi ve keĢfedici faktör analizi kullanılmıĢtır. AraĢtırmadan elde edilen bulgulara göre ġirince’ye gelen yerli ziyaretçilerin kültürel seyahat motivasyonu ölçeği ifadelerinden ‘tarihi zenginliği olan yerleri ziyaret etmek’ otantiklik ölçeğinde ‘bölgenin tarihi doku ile olan etkileĢimini sevdim’ ve memnuniyet ölçeğinde ‘ġirince’yi tanıdıklarıma ve arkadaĢlarıma tavsiye edeceğim’ ifadeleri en yüksek ortalamaya sahiptir. KeĢfedici faktör analizi sonucunda kültürel seyahat motivasyonu, otantiklik algısı ve memnuniyet olmak üzere toplamda 7 boyut olduğu tespit edilmiĢtir. Boyutların birbirleri ile iliĢkilerinin ölçülmesi için korelasyon analizinden faydalanılmıĢtır. Hipotez testleri sonucunda seyahat motivasyonunun varoluĢsal otantiklik, nesnel otantiklik ve memnuniyet üzerinde etkili olduğu tespit edilmiĢtir. Ayrıca, kültürel seyahat motivasyonunun memnuniyet düzeyi üzerindeki etkisinde nesnel otantiklik ve varoluĢsal otantik algılarının aracılık rolü olduğu belirlenmiĢtir. AraĢtırma verilerinin yüksek düzeyde güvenilirliğe ve geçerliğe sahip olduğu saptanmıĢtır. AraĢtırmada demografik verilere göre ziyaretçilerin yarısının kadın, genç ve bekar bireylerden oluĢtuğu, daha önceden ġirince’yi ziyaret ettikleri ve günübirlik arkadaĢları ile gittikleri tespit edilmiĢtir. Elde edilen tüm sonuçlar neticesinde ġirince’de turizmin geliĢtirilmesi ve yerli turistler bakımından önem teĢkil eden unsurların muhafaza edilebilmesi amacıyla turizm profesyonellerine ve yerel iĢletmecilere önerilerde bulunulmuĢtur.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this thesis study is to determine the impact of local visitors ' cultural travel motivations and perception of authenticity on satisfaction levels. For this purpose, the village of ġirince, which mentions its name a lot and is located within the borders of Izmir province, constitutes the scope of the research. A total of 391 survey forms were obtained. Frequency analysis, standard deviation, regression analysis, correlation analysis, and exploratory factor analysis were used to test research data. According to the findings of the study, the cultural motivation of local visitors coming to ġirince scale has the highest average of ‘visiting places with historical richness’ on the authenticity scale ‘I liked the interaction of the region with the historical texture’ and ‘I will recommend ġirince to my friends and acquaintances’ on the satisfaction scale. As a result of exploratory factor analysis, it was determined that there are 7 dimensions in total: cultural travel motivation, perception of authenticity and satisfaction. Correlation analysis was used to measure the relationship of dimensions with each other. As a result of hypothesis tests, travel motivation has been found to have an effect on existential authenticity, objective authenticity, and satisfaction. It has also been determined that objective authenticity and existential authentic perceptions have a mediating role in the impact of cultural travel motivation on satisfaction levels. Research data has been found to have a high level of reliability and validity. According to demographic data, it was determined that half of the visitors were women, young and single people, they had previously visited ġirince and had gone on a day trip with their friends. As a result of all the results obtained, proposals were made to tourism professionals and local operators in order to develop tourism in ġirince and to preserve the elements that are important for local tourists.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKültürel seyahat motivasyonu, Otantiklik algısı, Memnuniyet, Yerli ziyaretçitr_TR
dc.subjectCultural travel motivation, Authenticity perception, Satisfaction, Local visitortr_TR
dc.titleYerli ziyaretçilerin kültürel seyahat motivasyonları ve otantiklik algısının memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisi Şirince örneğitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3218.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.