Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4367
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSaygın, Tuncay-
dc.contributor.authorKılıç, Eray-
dc.date.accessioned2021-11-24T13:26:36Z-
dc.date.available2021-11-24T13:26:36Z-
dc.date.issued2021-11-23-
dc.date.submitted2021-08-03-
dc.identifier.citationKılıç, E. (2021) Nietzsche felsefesinde toplum kimliği olarak din (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydıntr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4367-
dc.description.abstractNietzsche din ve ahlâk alanındaki dikkat çekici görüşleri nedeniyle sürekli gündemde olan ve üzerine en çok çalışılan filozoflardan biridir. Bu çalışmanın amacı Nietzsche’nin eserlerini merkeze alarak ahlâk üzerine düşüncelerini betimlemek, soylu ve zayıf ahlâk sınıflandırmasından hareketle dinler hakkındaki görüşlerini incelemektir. Çalışmanın temel iddiası filozofun dinleri toplumların kimlikleri olarak gördüğü, dinlerin toplumları her yönüyle betimlediğidir. Çalışmanın birinci bölümünde Nietzsche’nin dinsel metinlerde başvurduğu kaynak seçim yöntemi açıklanmış, dinsel çalışmalarda kullanılabilecek bir yöntem önerisi yapılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde Nietzsche’de doğalcı tutum ve doğanın anlamsızlığı, insan davranışlarının temeli, içgüdüler ve filozofun soylu ve zayıf insan düşünceleri betimlenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde Nietzsche’de dinin toplum kimliği olarak görüldüğü savunulmuş, Nietzsche’nin din incelemeleri betimlenerek filozofun incelemeleri yorumlanmış ve tartışılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractNietzsche is one of the most studied philosophers on the agenda and constantly because of his remarkable views in the field of religion and morality. The aim of this study is to depict Nietzsche’s thoughts on morality by centering his works, to examine his views on religions based on the noble and weak moral classification. The main claim of the study is that the philosopher sees religions as the identities of societies, and religions describe societies in all aspects. In the first part of the study, the method of selecting the source that Nietzsche used in religious descriptions was explained, and a method that could be used in religious studies was proposed. The second part of the work is described in Nietzsche’s the naturalistic attitude and the meaninglessness of nature, the basis of human behavior, instincts, and the philosopher’s noble and weak human thoughts. In the third part of the study, Nietzsche argued that religion was seen as the identity of society, Nietzsche’s studies of religion were described and the philosopher’s reviews were interpreted and discussed.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI………………………………………………………………. BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI…………………………………………………...iv ÖZET………………………………………………………………………………..……….v ABSTRACT…………………………………………………………………..……………..vi ÖNSÖZ…………………………………………………………………………………......vii GİRİŞ………………………………………………………………...…………………........1 1. NIETZSCHE’DE DİNSEL METİN İNCELEME YÖNTEMİ………………....5 1.1. Dinsel Metinlerde Kaynağın Önemi………………………………………….......5 1.2. Nietzsche’nin Dinsel Metin Yöntemi…………………………………………….8 2. NIETZSCHE’DE İÇGÜDÜ, SOYLU VE ZAYIF İNSAN……………………...10 2.1. Doğanın Anlamsızlığı…………………………………………………………....10 2.2. İnsan Eylemlerinin Kaynağı……………………………………………………..11 2.3. Soylu ve Zayıf İnsan……………………………………………………………..12 2.3.1 Soylu İnsanın Ahlâkı ve Etimolojik Kökeni…………………………....16 2.3.2. Zayıf İnsanın Ahlâkı………………………………………...................17 2.3.3. Nietzsche’nin Zayıf İnsan Ahlâkına Eleştirileri…………………….....19 2.3.4. Zayıf İnsan Ahlâkının Sistematikleşmesi…………………...................22 2.3.5. Zayıf İnsan Ahlâkının Dinselleşmesi…………………………………..25 2.4. Nietzsche’de Din Kavramı…………………………………………………….....28 2.5. Nietzsche’nin “Tanrı Öldü” Cümlesi Üzerine…………………………………...30 ix 3. TOPLUM KİMLİĞİ OLARAK DİN………………………………..……………..33 3.1. Hinduizm…………………………………………………………...……………40 3.2. Budizm……………………………………………………………..…………….47 3.3. Ulus ve Devlet Ayrımı……………………………………………..…………….52 3.4. Üstinsan…………………………………………….........................……………53 3.5. Antik Yunan ve Roma İmparatorluğu…………………………………………...54 3.6. Yahudilik………………………………………………………………………...57 3.7. Hristiyanlık………………………………………………………….…………...60 TARTIŞMA VE SONUÇ………………………………………………….……………73 KAYNAKLAR……………………………………………………………….…………..78 ÖZGEÇMİŞ………………………………………………………………….…………...81tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectNietzsche, Ahlâk Felsefesi, Din Felsefesi, Üstinsan, Toplumsal Kimliktr_TR
dc.subject: Nietzsche, Philosophy of Morality, Philosophy of Religion, The Overman, Social Identitytr_TR
dc.titleNietzsche felsefesinde toplum kimliği olarak dintr_TR
dc.title.alternativeReligion as a social identity in Nietzsche’s philosopytr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe Ana Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3224.pdfEray Kılıç Yüksek Lisans Tez Dosyası904.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.