Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4332
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGündoğdu, Kerim
dc.contributor.authorKahraman, Kadir
dc.date.accessioned2021-10-13T07:12:47Z
dc.date.available2021-10-13T07:12:47Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4332
dc.description.abstractBASAMAKLI ÖĞRETİM PROGRAMININ İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRENCİ BAŞARISINA, TUTUMUNA, ÖZ DÜZENLEMESİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ Kadir KAHRAMAN Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Kerim GÜNDOĞDU 2020, XVIII + 163 sayfa Bu araştırmanın amacı basamaklı öğretim programın İngilizce dersi öğrenci başarısına, tutumuna, öz düzenlemesine ve öğrenmede kalıcılığa etkisini incelemektir. Karma desene göre gerçekleştirilen araştırmanın nicel kısmında deney ve kontrol grubuna öntest, sontest, kalıcılık testleri uygulanmıştır. Araştırmanın nitel kısmında yarı yapılandırılmış görüşme formları ve öğrenci yansıtıcı günlükleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Aydın il sınırları içerisinde bulunan çok programlı bir anadolu lisesinde öğrenim gören iki 10. sınıf şubesinden oluşturulmuştur. Gruplar, iki sınıftan biri deney; biri kontrol grubu olarak seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmada deney grubuna İngilizce dersinde basamaklı öğretim programı uygulanırken, kontrol grubuna güncel öğretim programı uygulanmıştır. Her iki grubun öğretim sürecinin araştırmacı tarafından yürütüldüğü dersler sekiz hafta boyunca sürmüştür. Araştırmada, nicel verilerin elde edilmesine yönelik olarak 10.sınıf İngilizce dersi başarı testi, İngilizceye yönelik tutum ölçeği, İngilizce öğretiminde öz-düzenleme stratejileri ölçeği kullanılmıştır. Nitel verilere yönelik olarak da öğrenci yansıtıcı günlükleri ve yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Uygulamaya başlamadan önce başarı, tutum ve öz düzenleme ön testleri; uygulamanın bitiminden sonra başarı, tutum ve öz düzenleme son testleri ve uygulamadan yaklaşık iki ay sonra da başarı, tutum ve öz düzenleme kalıcılık testleri uygulanmıştır. Uygulama süresince öğrencilerden günlük notlar tutmaları istenilmiştir. Uygulamadan sonra da öğrencilerle görüşme yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde t-testi ve Mann-Whitney U testleri kullanılarak gruplar arasındaki farklılıklar belirlenmiş ve verilerin analizinde istatistik paket programı kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. vi Elde edilen bulgulara göre, 10. sınıf İngilizce dersi başarı testi ve öz düzenleme stratejileri ölçeği öntest puanları karşılaştırıldığında gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır; grupların sontest ve kalıcılık test puanları karşılaştırıldığında, deney grubu lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. İngilizceye yönelik tutum ölçeği puanlarında ise iki grup arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin tutukları günlük notlar ve yapılan görüşmelerden elde edilen bulgulara göre, basamaklı öğretim programıyla öğrencilerin derse yönelik güvenlerinin arttığı, derste eğlendikleri, kendilerini daha rahat hissettikleri ve dersi daha çok sevdikleri görülmüştür. Ayrıca bu uygulamaların diğer derslerde de yapılması öğrenciler tarafından istenmiştir. Sonuç olarak, basamaklı öğretim programının İngilizce dersi akademik başarısına ve İngilizce öğretimde öz düzenleme becerileri stratejilerine olumlu yönde etki etmiştir. Basamaklı öğretim programının öğrencilerin derse aktif katılımını sağladığı, öğrenme süresince öğrencilere etkinlikleri seçme ve planlama fırsatı verdiği ve öğrencilerde özgüven oluşturduğu için tüm uygulayıcılara ve öğretmenlere derslerinde kullanmaları önerilmiştir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL ve ONAY SAYFASI.....................................................................................……..iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ............................................................................ ..iv ÖZET....................................................................................................................................... v ABSTRACT.......................................................................................................................... vii ÖNSÖZ ve TEŞEKKÜR........................................................................................................ ix ŞEKİLLER DİZİNİ.............................................................................................................. xiii RESİMLER DİZİNİ............................................................................................................. xiv TABLOLAR DİZİNİ ............................................................................................................ xv EKLER DİZİNİ................................................................................................................... xvii KISALTMALAR DİZİNİ.................................................................................................. xviii GİRİŞ ............................................................................................................................. …….1 1. BÖLÜM.................................................................................................................... …..…7 1. KAVRAMSAL ÇERÇEVE ................................................................................... …….…7 1.1. Dil ve Dil Eğitimi ............................................................................................ ………7 1.2. Yabancı Dil Eğitimi ve İngilizce Öğrenmeye Yönelik Tutum …..………..... ………8 1.3. Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Süreci......................................................... ………12 1.4. Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programı............................................. ………14 1.5. Basamaklı Öğretim Programı........................................................................ ………21 1.6. Öz Düzenlemeye Dayalı Öğrenme .............................................................. ..………24 1.7. Konuyla İlgili Yurt İçi ve Yurt Dışı Araştırmalar....................................... ..………27 1.7.1. Yurt İçinde Yapılan Araştırmalar.................................................. …………27 1.7.2. Yurt Dışında Yapılan Araştırmalar ............................................... …………33 2. BÖLÜM.................................................................................................................. …..…36 2. YÖNTEM................................................................................................................ …..…36 2.1. Araştırmanın Modeli ..................................................................................... ………36 2.2. Çalışma Grubu........................................................................................... …………37 xi 2.3. Veri Toplama Araçları............................................................................... …………38 2.3.1. 10. Sınıf İngilizce Dersi Başarı Testi .............................................. …………38 2.3.2. İngilizceye Yönelik Tutum Ölçeği .................................................. …………42 2.3.3. İngilizce Öğretiminde Öz-Düzenleme Stratejileri Ölçeği............... …………42 2.3.4. Yarı Yapılandırılmış Görüşme ve Öğrenci Günlük Notları ............ …………42 2.4. Verilerin Analizi........................................................................................ …………43 2.5. Uygulama Süreci.. ..................................................................................... …………44 2.6. Deneysel Zaman Çizelgesi.. ...................................................................... …………46 2.7. Basamaklı Öğretim Programı Etkinleri.. ................................................... …………46 2.8. Araştırmaya Yönelik Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları.. ...................... …………49 2.8.1. Geçerlik ve Güvenirlik .................................................................... …………49 3. BÖLÜM.................................................................................................................. …..…51 3. BULGULAR ve YORUM ...................................................................................... …..…51 3.1. Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum ............................................ …..…51 3.1.1. İDBT Öntestine İlişkin Bulgular ve Yorum.......................................... …..…51 3.1.2. İDBT Sonteste İlişkin Bulgular ve Yorum............................................ …..…52 3.1.3. İDBT Kalıcılık Testine İlişkin Bulgular ve Yorum............................... …..…53 3.2. İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum.............................................. …..…54 3.2.1. İDYTÖ Önteste İlişkin Bulgular ve Yorum......................................... …..…54 3.2.2. İDYTÖ Sonteste İlişkin Bulgular ve Yorum......................................... …..…55 3.2.3. İDYTÖ Kalıcılık Testine İlişkin Bulgular ve Yorum ........................... …..…56 3.3. Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum........................................... …..…58 3.3.1. İÖDSÖ Önteste İlişkin Bulgular ve Yorum .......................................... …..…58 3.3.2. İÖDSÖ Sonteste İlişkin Bulgular ve Yorum......................................... …..…59 3.3.3. İÖDSÖ Kalıcılık Testine İlişkin Bulgular ve Yorum............................ …..…60 3.4. Dördüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum ....................................... …..…61 xii 4. BÖLÜM.................................................................................................................. …..…70 4. TARTIŞMA, SONUÇ ve ÖNERİLER ................................................................... …..…70 4.1. Tartışma ve Sonuçlar....................................................................................... …..…70 4.2.Öneriler............................................................................................................. …..…74 4.2.1. Uygulayıcılara Yönelik Öneriler........................................................... …..…74 4.2.2. Araştırmacılara Yönelik Öneriler.......................................................... …..…74 5. KAYNAKLAR....................................................................................................... …..…76 6. EKLER................................................................................................................... …..…85 ÖZGEÇMİŞ............................................................................................................. …..…163tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBasamaklı öğretim programı, İngilizce dersi, öz düzenlemetr_TR
dc.titleBasamaklı Öğretim Programının İngilizce Dersi Öğrenci Başarısına, Tutumuna, Öz Düzenlemesine ve Kalıcılığa Etkisitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretimtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
639094.pdf7.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.