Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4315
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTandoğan, V. Uğur-
dc.contributor.authorDinçel, Aziz Batuhan-
dc.date.accessioned2021-10-13T07:05:07Z-
dc.date.available2021-10-13T07:05:07Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4315-
dc.description.abstractGünümüzde mobil uygulamaların hemen her endüstride olduğu gibi yiyecek içecek endüstrisinde de kullanımında yoğun bir artış olduğu görülmektedir. Uygulama mağazalarına her geçen gün farklı hizmetler sunan yeni uygulamalar eklenmektedir. Bu çalışmada tüm restoran işletmeleri ve müşterilerine hitap edebilecek, çok işlevli bir uygulama modeli geliştirilerek, kullanıcıların modele yönelik tutumlarının anlaşılması ve yorumlanması amaçlanmıştır. Çalışmada restoranlarda kullanılan mobil uygulama literatüründen faydalanılarak yeni bir uygulama modeli geliştirilmiştir. Restoran yöneticilerinin ve müşterilerin modele yönelik tutumlarının belirlenmesinde amaçlı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Nitel yöntemlerden görüşme tekniğiyle veri toplanmış ve betimsel analiz gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde yiyecek içecek endüstrisi ve restoranlarda kullanılan mobil uygulamalara yer verilmiştir. İkinci bölümde geliştirilen mobil uygulama modeli sunulmuştur. Üçüncü bölümde restoran yöneticileri ve müşterilerinin tutumlarını anlamak üzere yapılan çalışmaya yer verilmiştir. Çalışmanın sonucunda katılımcıların model önerisi yönelik olumlu tutumlarının olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların restoranlarda kullanılan mobil uygulamalara yönelik değerlendirmeleri ve beklentileri belirlenmiştir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsĠÇĠNDEKĠLER KABUL VE ONAY SAYFASI..................................................................................................... ii BĠLĠMSEL ETĠK BĠLDĠRĠM SAYFASI .................................................................................. iii ÖZET..............................................................................................................................................iv ABSTRACT....................................................................................................................................v ÖNSÖZ...........................................................................................................................................vi ġEKĠLLER DĠZĠNĠ .......................................................................................................................x TABLOLAR DĠZĠNĠ ................................................................................................................. xiii EKLER DĠZĠNĠ............................................................................................................................xv GĠRĠġ...............................................................................................................................................1 Sorun Durumu ..................................................................................................................................2 Sorun Cümlesi..................................................................................................................................3 ÇalıĢmanın Amacı............................................................................................................................3 ÇalıĢmanın Önemi............................................................................................................................3 ÇalıĢmanın Sınırlılıkları ...................................................................................................................4 ÇalıĢmanın Varsayımları..................................................................................................................5 Konu Ġle Ġlgili ÇalıĢmalar.................................................................................................................5 ÇalıĢmanın Temel Kavramları .........................................................................................................7 1. RESTORAN ĠġLETMELERĠ VE RESTORANLARDA KULLANILAN MOBĠL UYGULAMALAR .........................................................................................................................8 1.1. Yiyecek Ġçecek Endüstrisi Ġçerisinde Restoran ĠĢletmeleri ...................................................8 1.1.1. Restoran ĠĢletmelerinin Sınıflandırılması .....................................................................11 1.1.1.1.Yasal açıdan restoran iĢletmeleri.............................................................................11 1.1.1.2. Yapılanmalarına göre restoran iĢletmeleri .............................................................12 1.1.1.3. Servis Ģekillerine göre restoran iĢletmeleri ............................................................13 1.1.1.4. Büyüklüklerine göre restoran iĢletmeleri ...............................................................13 1.1.1.5. Diğer restoran iĢletmeleri .......................................................................................13 1.2. Restoranlarda Kullanılan Otomasyonlar ve Mobil Uygulamalar........................................14 1.2.1. Restoranlarda Kullanılan Mobil Uygulamaların Sınıflandırılması...............................16 1.2.1.1. Yalnızca restoran iĢletmesine yönelik mobil uygulamalar.....................................18 viii 1.2.1.2. Yalnızca belirli bir restoran iĢletmesinin müĢterilerine yönelik mobil uygulamalar .............................................................................................................................................19 1.2.1.3. Genel olarak tüm potansiyel restoran müĢterilerine yönelik uygulamalar.............21 1.2.1.4. Genel olarak tüm potansiyel restoran müĢterilerine ve restoran iĢletmelerine yönelik uygulama ................................................................................................................28 2. MOBĠL UYGULAMA MODELĠ ÖNERĠSĠ..........................................................................29 2.1. Modelin Önemi ve Sunduğu Hizmetler...............................................................................29 2.2. Uygulamanın MüĢteri Kullanıcılarına Yönelik Arayüzleri .................................................31 2.2.1. GiriĢ Ekranı...................................................................................................................32 2.2.2. Kullanıcı Ana Ekranı ....................................................................................................33 2.2.3. Kullanıcı Tarafından SeçilmiĢ Bir Restoranın Ekranı ..................................................35 2.2.4. Kullanıcı Menüsü..........................................................................................................38 2.2.5. Uygulamanın Sabit Butonları .......................................................................................43 2.2.6. Adisyon Ekranı .............................................................................................................44 2.3. ĠĢletme Kullanıcısı Arayüzleri.............................................................................................48 2.3.1. GiriĢ Ekranı...................................................................................................................48 2.3.2. SatıĢ Ekranı ...................................................................................................................49 2.3.3. Raporlar Ekranı.............................................................................................................53 2.3.4. Ayarlar Ekranı...............................................................................................................60 2.3.5. Yardım Ekranı...............................................................................................................64 3. RESTORANLAR ĠÇĠN BĠR MOBĠL UYGULAMA ÖNERĠSĠ VE UYGULAMAYA YÖNELĠK TUTUMLARIN BELĠRLENMESĠ ........................................................................66 3.1. AraĢtırma Deseni .................................................................................................................66 3.2. Evren ve Örneklem..............................................................................................................69 3.3. AraĢtırma Süreci..................................................................................................................71 3.4. Nitel AraĢtırmalarda AraĢtırmacının Rolü ..........................................................................72 3.5. Yarı-yapılandırılmıĢ GörüĢmeler.........................................................................................72 3.6. Odak Grup GörüĢmeleri ......................................................................................................75 3.7. GörüĢme Formunun Hazırlanması.......................................................................................78 3.8. Analiz Süreci .......................................................................................................................80 3.9. AraĢtırmanın Geçerlik ve Güvenirliği .................................................................................81 3.10. Bulgular .............................................................................................................................83 ix 3.10.1. Restoran MüĢterilerine Yönelik Bulgular...................................................................83 3.10.2. Restoran ĠĢletmelerine Yönelik Bulgular....................................................................90 3.11. Bulguların Analizi .............................................................................................................99 3.11.1. Restoran MüĢterilerine Yönelik Bulguların Analizi.................................................100 3.11.2. Restoran iĢletmelerine yönelik bulgular analizi........................................................103 4. TARTIġMA VE SONUÇ.......................................................................................................107 5. KAYNAKLAR........................................................................................................................113 6. EKLER....................................................................................................................................122 7. ÖZGEÇMĠġ............................................................................................................................125tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYiyecek Ġçecek Endüstrisi, Mobil Uygulamalar, Mobil Uygulamalara Yönelik Tutumlartr_TR
dc.titleRestoranlarda kullanılan mobil uygulamalar: Bir mobil uygulama önerisi ve uygulamaya yönelik tutumların belirlenmesitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
637833.pdf5.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.