Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4296
Title: TERSYÜZ SINIF MODELİ İLE DESTEKLENMİŞ TAM ÖĞRENME YAKLAŞIMININ MATEMATİK DERSİNDEKİ AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNE ETKİSİ
Authors: Acar, Esin
Özler, Abdil
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI SINIF EĞİTİMİ PROGRAMI
Keywords: Tersyüz Sınıf Modeli, Tam Öğrenme Yaklaşımı, 4. Sınıf Ölçme Öğrenme Alanı.
Issue Date: 2020
Publisher: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: TERSYÜZ SINIF MODELİ İLE DESTEKLENMİŞ TAM ÖĞRENME MODELİNİN MATEMATİK DERSİNDEKİ AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNE ETKİSİ Abdil ÖZLER Yüksek Lisans Tezi, Temel Eğitim Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Esin ACAR 2020, XVI + 136 sayfa Çalışmada, öğrencilerin konunun teorik kısımlarını evde kendi hızlarında öğrenmelerine ve sınıfta daha fazla uygulamalı etkinlik yapmaya imkân tanıyan “Tersyüz Sınıf Modeli ile Tam Öğrenme Yaklaşımı” kombinasyonunun etkileri incelenmiştir. “Tam Öğrenme Yaklaşımı”nda yer alan öğrencilerin gerekli ön bilgilerini tamamlayarak bilişsel olarak derse hazırlanma, konunun teorik olarak kavranması ve ek öğretim uygulamaları aşamalarında, “Tersyüz Sınıf Modeli” kapsamında hazırlanan animasyona dayalı içerikler kullanılmıştır. Bu bağlamda “Tersyüz Sınıf Modeli ile desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı”nın, klasik “Tam Öğrenme Yaklaşımı”na kıyasla, öğrenme üzerinde sağladığı akademik başarıya, modelin uygulanma süresine ve öğrencilerin öz düzenleme becerisine etkileri incelenmiştir. Çalışmanın araştırma yöntemi olarak ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak belirlenmiştir. Deney grubunda “Tersyüz Sınıf Modeli ile desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı”yla öğretim yapılırken kontrol grubunda klasik “Tam Öğrenme Yaklaşımı” kullanılmıştır. Araştırmadaki bağımlı değişkenlerden “Akademik Başarı” ve “Öz Düzenleme Becerisi” verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen “Çevre ve Alan Ölçmeye Yönelik Akademik Başarı Testi” ile Pintrich ve arkadaşları tarafından geliştirilen Karadeniz, Büyüköztürk, Akgün, Çakmak ve Demirel (2008) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Öz Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Matematikteki “Ölçme” öğrenme alanıyla ilgili Tam Öğrenme Yaklaşımı’nın farklı aşamalarını içeren onar dakikalık altı video ve konulara yönelik kısa cevaplısorular, çevrimiçi eğitim platformlarından biri olan Edmodo sitesi üzerinden öğrencilerle paylaşılmıştır. Öğrencilerin sorulara verdiği cevaplar incelendikten sonra öğrenci seviyelerine göre vi hazırlanan ders planı takip edilerek geometrik şekilleri içeren ders materyalleri ile sınıf içinde farklı öğrenci seviyelerine hitap eden uygulamalı etkinlikler yapılmıştır. Uygulama, Muş merkeze bağlı bir devlet okulunda 2018-2019 yıllarında öğrenim gören 47, 4.sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Çalışma grubu seçilirken uygun örneklem yöntemi kullanılmıştır. Deney (n=26) ve kontrol (n=25) grupları ise rastgele yöntemle belirlenmiştir. Toplanan veriler bağımlı ve bağımsız gruplarda t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizleri sonucunda deney grubunda uygulanan “Tersyüz Sınıf Modeli ile desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı” ve kontrol grubunda uygulanan klasik “Tam Öğrenme Yaklaşımı”nın, öğrencilerin matematik başarısına pozitif yönde anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmış, uygulanan modellerin her iki modelin de öğrencilerin öz düzenleme becerileri üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının bağımsız gruplardaki t testi sonuçlarında ise “Tersyüz Sınıf Modeli ile desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı”nın, klasik “Tam Öğrenme Yaklaşımı”na göre akademik başarıyı arttırmada daha etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca deney grubundaki uygulamanın MEB’nın belirlediği sürede uygulanabildiği gözlenirken kontrol grubundaki uygulamanın “Tam Öğrenme Modeli”nin tüm aşamaları sınıf içindeki zamanda gerçekleştirildiği için istenilen süreyi aştığı gözlenmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4296
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
654098.pdf5.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.