Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4269
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoğaner, Mustafa-
dc.contributor.authorErcan, Ali Seyfettin-
dc.date.accessioned2021-09-17T09:58:52Z-
dc.date.available2021-09-17T09:58:52Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4269-
dc.description.abstractENDÜSTRİYEL PAZARLARDA İLİŞKİSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ MÜŞTERİ SADAKATİ ÜZERİNE ETKİSİ: JANTSA ÖRNEĞİ Ali Seyfettin ERCAN Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Dr. Öğretim Üyesi Mustafa DOĞANER 2020, XXIII+ 133 sayfa İşletmelerin müşterileriyle uzun vadeli ve olumlu ilişkiler oluşturması, geliştirmesi ve bu ilişkileri sürdürebilmesi rekabet yoğun günümüz pazarlarında önemli başarı faktörlerinden birini oluşturmaktadır. Bu ilişkilerin kalitesinin doğru bir biçimde analiz edilmesi işletmeler için önem taşımaktadır. Bu noktada ilişki kalitesi unsurları rol oynamaktadır. İşletmeler, ilişki kalitesinin tüm unsurlarında mümkün olan en üst düzey başarıyı sağladığında ilişkinin kalitesi artacak ve işletme ile müşteriler arasındaki bağ güçlenecektir. Özellikle bu türden ilişkilerin daha fazla önem taşıdığı endüstriyel pazarlarda ilişkilerin, bir rekabet aracı olarak müşterilerin sadakatlerini geliştirebileceği ve işletmelere avantaj sağlayabileceği düşünülmektedir. Bu çalışma, ilişkisel pazarlama kavramı içerisinde ele alınan ilişki kalitesi ile müşteri sadakati arasındaki ilişkileri araştırmak üzere bir nicel araştırmaya yer vermiştir. İlişki kalitesi güven, bağlılık, adaptasyon, işbirliği, iletişim kalitesi ve memnuniyet boyutlarıyla beraber ele alınmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin tespit edilmesinde Aydın ilinde faaliyet gösteren Jantsa A.Ş. işletmesi ile tedarikçi-alıcı ilişkisine sahip olan ve Antalya, Aydın, Burdur, Denizli, Isparta ve Muğla illerinde faaliyet gösteren 126 alıcı işletmenin görüşlerine anket yöntemiyle başvurulmuştur. Araştırmanın sonuçları, yüksek düzeyde ilişki kalitesi ve müşteri sadakatine işaret etmektedir. İlişki kalitesi ve müşteri sadakati arasında güçlü bir ilişki bulunmaktadır.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI................................................................................ v ÖZET.....................................................................................................................................vii ABSTRACT ...........................................................................................................................ix ÖNSÖZ...................................................................................................................................xi ŞEKİLLER DİZİNİ............................................................................................................... xv TABLOLAR DİZİNİ...........................................................................................................xvii EKLER DİZİNİ....................................................................................................................xix KISALTMALAR DİZİNİ ....................................................................................................xxi GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM.............................................................................................................................. 3 1. İLİŞKİSEL PAZARLAMA ve İLİŞKİ KALİTESİ ............................................................ 3 1.1. İlişkisel Pazarlama Kavramı ........................................................................................ 3 1.1.1. İlişkisel Pazarlamanın Tanımlanması ................................................................ 5 1.1.2. İlişkisel Pazarlamanın Kavramsal Gelişimi..................................................... 10 1.1.3. İlişkisel Pazarlamanın Önemi.......................................................................... 12 1.1.4. İlişkisel Pazarlama Süreci................................................................................ 14 1.1.5. İlişkisel Pazarlama Stratejileri ......................................................................... 18 1.2. İlişki Kalitesi Kavramı............................................................................................... 22 1.2.1. İlişki Kalitesinin Tanımlanması....................................................................... 22 1.2.2. İlişki Kalitesinde Rol Oynayan Faktörler (Boyutlar) ...................................... 25 1.2.2.1. Güven................................................................................................ 27 1.2.2.2. Bağlılık.............................................................................................. 28 1.2.2.3. İşbirliği.............................................................................................. 29 1.2.2.4. İletişim .............................................................................................. 31 1.2.2.5. Adaptasyon (Uyumlaştırma)............................................................. 32 xiv 1.2.2.6. Memnuniyet...................................................................................... 33 2. BÖLÜM............................................................................................................................ 35 2. MÜŞTERİ SADAKATİ.................................................................................................... 35 2.1. Müşteri Sadakati Kavramının Tanımlanması............................................................ 35 2.2. Müşteri Sadakatinin Önemi....................................................................................... 37 2.3. Müşteri Sadakatinin Düzeyleri.................................................................................. 40 2.4. Müşteri Sadakatine Etki Eden Faktörler.................................................................... 45 2.5. Müşteri Sadakatine İlişkin Yaklaşımlar .................................................................... 49 2.5.1. Davranışsal Sadakat ........................................................................................ 50 2.5.2. Tutumsal Sadakat ............................................................................................ 52 2.5.3. Karma Yaklaşım.............................................................................................. 52 2.6. İlişkisel Pazarlama ve Müşteri Sadakati Arasındaki İlişki........................................ 54 2.7. İlişkisel Pazarlama ve Müşteri Sadakatine İlişkin Literatür Özeti ............................ 56 3. BÖLÜM............................................................................................................................ 66 3. UYGULAMA ................................................................................................................... 66 3.1. Araştırmanın Amacı .................................................................................................. 66 3.2. Araştırmanın Önemi .................................................................................................. 66 3.3. Araştırmanın Materyali ve Yöntemi.......................................................................... 67 3.3.1. Araştırmanın Modeli ve Hipotezleri................................................................ 67 3.3.2. Araştırmanın Anakütlesi ve Örneklemi........................................................... 68 3.3.3. Araştırmaya Konu Olan İşletmeye İlişkin Bilgiler.......................................... 69 3.3.4. Araştırmada Kullanılan Ölçekler ve Analiz Yöntemi ..................................... 70 3.4. Araştırmanın Bulguları.............................................................................................. 71 3.4.1. Verilerin ve Güvenirlik ve Uç Değerler Analizi ............................................. 71 3.4.2. Faktör Analizi.................................................................................................. 73 3.4.3. Frekans Analizleri ve Tanımlayıcı İstatistikler ............................................... 76 3.4.4. Araştırma Hipotezlerin Test Edilmesi............................................................. 82 xv 4. TARTIŞMA VE SONUÇ................................................................................................ 87 5. KAYNAKLAR................................................................................................................. 94 6. EKLER ........................................................................................................................... 114 ÖZGEÇMİŞ ....................................................................................................................... 116tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEndüstriyel Pazarlar, İlişkisel Pazarlama, İlişki Kalitesi, Jantsa, Müşteri Sadakatitr_TR
dc.titleENDÜSTRİYEL PAZARLARDA İLİŞKİSEL PAZARLAMA UYGULAMALARININ MÜŞTERİ SADAKATİ ÜZERİNE ETKİSİ: JANTSA ÖRNEĞİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİM DALItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
639120.pdf2.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.