Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4265
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoğaner, Mustafa-
dc.contributor.authorGençtürk, Baran-
dc.date.accessioned2021-09-17T09:58:19Z-
dc.date.available2021-09-17T09:58:19Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4265-
dc.description.abstractDENEYİMSEL PAZARLAMA VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN MARKA SADAKATİNE ETKİSİ: KAHVE MAĞAZALARI ÖRNEĞİ Baran GENÇTÜRK Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Dr. Öğretim Üyesi Mustafa DOĞANER 2020, XXIV+ 131 sayfa Özellikle son dönemlerde yaşanan değişimler ve değişen tüketici tercihleriyle beraber kahve ürünü ve kahve işletmeleri ülkemizde talebi artmış olan bir alanı oluşturmaktadır. Bu işletmelerde kahve ürünlerinin tüketimi, işletmenin sağadığı atmosferle beraber tüketici için adeta bütünsel bir deneyime dönüşmektedir. Bu sektörde deneyimler, bir farklılaşma ve rekabet aracı olarak kullanılmaktadır. Bu araştırmada, deneyimsel pazarlama anlayışı kapsamında kahve işletmeleri tarafından yer verilen uygulamalara yönelik olarak tüketici zihninde oluşan deneyimsel pazarlama algılarının ve hizmetin kalitesine yönelik olarak geliştirilen algıların, kahve işletmelerinin markasına karşı duyulan sadakatte etkili olup olmadığı araştırılmıştır. Bu kapsamda yer verilen nicel uygulama doğrultusunda 270 tüketiciye ulaşılmıştır. Araştırmanın eriştiği bulgular, deneyimsel pazarlama ve hizmet kalitesinin marka sadakatini güçlü bir şekilde etkilediğini göstermiştir. Deneyimsel pazarlamanın duyusal ve duygusal boyutlarının tüketicilerin kahve deneyiminde en önemli boyutlar olarak ortaya çıktığı tespit edilmiştirtr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI................................................................................ v ÖZET.....................................................................................................................................vii ABSTRACT ...........................................................................................................................ix ÖNSÖZ...................................................................................................................................xi ŞEKİLLER DİZİNİ.............................................................................................................xvii TABLOLAR DİZİNİ............................................................................................................xix EKLER DİZİNİ....................................................................................................................xxi KISALTMALAR DİZİNİ ..................................................................................................xxiii GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM.............................................................................................................................. 3 1. DENEYİMSEL PAZARLAMA.......................................................................................... 3 1.1. Deneyim Kavramı........................................................................................................ 3 1.2. Deneyim Ekonomisi .................................................................................................... 6 1.3. Deneyimsel Değer........................................................................................................ 9 1.4. Deneyimsel Pazarlama Kavramı ve Amaçları........................................................... 10 1.5. Deneyimsel Pazarlamada Deneyim Modülleri .......................................................... 13 1.5.1. Duyusal Deneyim ............................................................................................ 14 1.5.2. Duygusal Deneyim .......................................................................................... 15 1.5.3. Bilişsel (Düşünsel) Deneyim........................................................................... 15 1.5.4. Davranışsal (Fiziksel) Deneyim ...................................................................... 16 1.5.5. İlişkisel (Sosyal) Deneyim............................................................................... 17 1.6. Tüketici Deneyimi ..................................................................................................... 18 1.6.1. Tüketici Deneyiminin Yönetimi...................................................................... 20 1.6.2. Tüketici Deneyimini Etkileyen Faktörler........................................................ 21 1.6.3. Tüketici Deneyimi Alanları ............................................................................. 22 xiv 1.6.4. Tüketici Deneyiminin Tasarımı....................................................................... 27 2. BÖLÜM............................................................................................................................ 32 2. HİZMET KALİTESİ......................................................................................................... 32 2.1. Hizmet Kavramı ........................................................................................................ 32 2.2. Hizmetlerin Özellikleri.............................................................................................. 34 2.2.1. Soyutluk (Dokunulmazlık).............................................................................. 35 2.2.2. Heterojenlik (Türdeş Olmama) ....................................................................... 35 2.2.3. Eşzamanlılık (Ayrılmazlık)............................................................................. 36 2.2.4. Dayanıksızlık (Stoklanamazlık) ...................................................................... 36 2.3. Hizmet Kalitesi Kavramı........................................................................................... 37 2.4. Hizmet Kalitesi Boyutları.......................................................................................... 39 2.5. Hizmet Kalitesi Ölçüm Modelleri ............................................................................. 41 2.6. Yiyecek ve İçeçek İşletmelerinde Hizmet Kalitesi ................................................... 45 3. BÖLÜM............................................................................................................................ 49 3. MARKA SADAKATİ ...................................................................................................... 49 3.1. Marka Sadakati Kavramı........................................................................................... 49 3.2. Marka Sadakatinin Önemi......................................................................................... 52 3.2.1. Tüketiciler Açısından Önemi .......................................................................... 53 3.2.2. İşletmeler Açısından Önemi............................................................................ 54 3.3. Marka Sadakatinin Düzeyleri.................................................................................... 56 3.4. Marka Sadakatinin Türleri......................................................................................... 60 3.5. Marka Sadakatini Etkileyen Faktörler....................................................................... 63 3.5.1. Marka Güveni.................................................................................................. 64 3.5.2. Marka Memnuniyeti........................................................................................ 65 3.5.3. Marka İmajı ..................................................................................................... 66 3.5.4. Algılanan Değer .............................................................................................. 67 3.6. Marka Sadakatinin Ölçümüne İlişkin Yaklaşımlar ................................................... 68 xv 3.7. Marka Deneyimi, Hizmet Kalitesi ve Marka Sadakati Arasındaki İlişki .................. 70 3.8. Marka Deneyimi, Hizmet Kalitesi ve Marka Sadakatine İlişkin Literatür Özeti ...... 71 4. BÖLÜM............................................................................................................................ 78 4. UYGULAMA.................................................................................................................... 78 4.1. Araştırmanın Amacı................................................................................................... 78 4.2. Araştırmanın Önemi .................................................................................................. 78 4.3. Araştırmanın Modeli ve Hipotezleri.......................................................................... 79 4.4 Veri Toplama Araçları................................................................................................ 81 4.5. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi............................................................................ 82 4.6. Araştırmanın Bulguları .............................................................................................. 83 4.6.1. Normal Dağılım, Güvenilirlik ve Faktör Analizi ............................................ 83 4.6.2. Betimsel İstatistikler........................................................................................ 86 4.6.3. Farklılık Testleri .............................................................................................. 89 4.6.4. Değişkenler Arasındaki İlişkilerin Analizi ...................................................... 95 5. SONUÇ VE ÖNERİLER ................................................................................................ 98 5. KAYNAKLAR............................................................................................................... 105 6. EKLER ........................................................................................................................... 129 ÖZGEÇMİŞ ....................................................................................................................... 131tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDeneyimsel Pazarlama, Hizmet Kalitesi, Marka Sadakati, Kahve Mağazalarıtr_TR
dc.titleDENEYİMSEL PAZARLAMA VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN MARKA SADAKATİNE ETKİSİ: KAHVE MAĞAZALARI ÖRNEĞİtr_TR
dc.typecontributionToPeriodicaltr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİM DALItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
638803.pdf2.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.