Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4234
Title: Mühendislik temelli matematik etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisi
Authors: Yazıcı, Esen
Şimşek, Deniz
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
Keywords: Mühendislik Tasarım Süreci, Problem Çözme, STEM
Issue Date: 2020
Publisher: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Abstract: Mühendislik Temelli Matematik Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi Deniz ŞİMŞEK Yüksek Lisans Tezi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Ersen YAZICI 2020, 141 sayfa Bu araştırmanın temel amacı mühendislik temelli matematik etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesidir. Tasarım tabanlı araştırma deseni kullanılan araştırmanın katılımcıları bir devlet okulunda öğrenim gören 15 (7 kız, 8 erkek) yedinci sınıf öğrencisidir. Problem çözme testi, tasarım değerlendirme rubriği, çalışma kağıtları, araştırmacı gözlem notları, etkinlikler ve öğrencilerin tasarımları araştırmanın veri toplama araçlarını oluşturmaktadır. Öğrencilere PISA problemlerinden oluşan problem çözme testi uygulanmış ardından dört hafta boyunca araştırmacı tarafından geliştirilen mühendislik temelli matematik etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Etkinlikler her hafta boyunca tasarım değerlendirme rubriği ile değerlendirilmiştir. Etkinliklerin tamamlanmasından sonra problem çözme testi yeniden uygulanmıştır. Öğrencilerin problem çözme süreçleri ve mühendislik tasarım süreçleri incelenmiş, test puanlarındaki değişim gözlenmiştir. Elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz ile incelenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin problem çözme testi puanlarının etkinlikler sonrası arttığı, problem çözme süreçlerinin gelişim gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca problem çözme aşamalarından çözüm için plan yapma aşamasının etkinliklerin uygulanmasından sonra ortaya çıktığı, tasarım değerlendirme puanı yüksek olan grubun problem çözme testi puanını daha çok arttırdığı, öğrencilerin mühendislik temelli matematik etkinliklerine karşı olumlu görüşler belirttiği tespit edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4234
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
636336.pdf3.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.