Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4193
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzsoy, Nesrin-
dc.contributor.authorUmurbek, Merve-
dc.date.accessioned2021-09-09T13:22:22Z-
dc.date.available2021-09-09T13:22:22Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4193-
dc.description.abstractORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİRSEL SÖZEL PROBLEMLERİ ÇÖZME SÜRECİNİN İNCELENMESİ Merve UMURBEK Yüksek Lisans Tezi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nesrin ÖZSOY 2020, 98 sayfa Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebirsel sözel problemleri çözme sürecini incelemektir. Araştırma, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Şanlıurfa ili Birecik ilçesindeki bir devlet okulunda öğrenim gören altı, yedinci sınıf öğrencisiyle yapılmıştır. Katılımcıları belirlemede amaçlı örneklem yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma boyunca veri toplama aracı olarak, öğrencilerin yazılı dokümanları ve görüşmeler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler soru soru analiz edilmiş olup, her bir soru Polya’nın Problem Çözme Aşamalarına göre incelenmiştir. Verilerin analiz edilmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin genel olarak cebirsel sözel problemleri çözme sürecinde problemi anlama aşamasında beklenen kritik davranışları gösterdiklerinde plan yapma ve planı uygulama aşamalarında sıkıntı yaşamadığı, planı uygulama aşamasında benzer stratejileri kullandıkları ancak kontrol etme aşamasını uygulamadan problem çözme sürecini tamamladıkları sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ÖZET..................................................................................................................... vii ABSTRACT............................................................................................................ix ÖNSÖZ ...................................................................................................................xi KISALTMALAR DİZİNİ................................................................................... xvii ŞEKİLLER DİZİNİ...............................................................................................xix TABLOLARDİZİNİ .............................................................................................xxi EKLER DİZİNİ.................................................................................................. xxiii 1 . GİRİŞ ..................................................................................................................1 1.1 . Problem Durumu..........................................................................................1 1.2 . Araştırmanın Amacı .....................................................................................4 1.3 . Araştırmanın Önemi.....................................................................................5 1.4 . Problem Cümlesi..........................................................................................6 1.4.1 . Alt Problem ...........................................................................................6 1.5 . Sayıltılar.......................................................................................................6 1.6 .Sınırlılıklar ....................................................................................................6 1.7 .Tanımlar........................................................................................................6 2 . KURAMSAL VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE...................................................8 2.1 . Problem ve Problem Çözme.........................................................................8 2.2 . Problem Çözme Süreci.................................................................................9 2.3 . Polya’nın Problem Çözme Aşamaları ........................................................10 xiv 2.3.1 . Problemi Anlama................................................................................ 12 2.3.2 . Plan Yapma ........................................................................................ 13 2.3.3 . Planı Uygulama .................................................................................. 13 2.3.4 . Kontrol Etme ...................................................................................... 14 2.4 . Cebir ve Problem Çözme........................................................................... 15 2.4.1 . Cebirsel Problemler............................................................................ 15 2.5 . İlgili Araştırmalar...................................................................................... 16 3 .MATERYAL VE YÖNTEM ............................................................................ 23 3.1 . Araştırma Modeli ...................................................................................... 23 3.2 . Araştırmanın Katılımcıları......................................................................... 23 3.3 .Veri Toplama Araçları................................................................................ 24 3.3.1 . Görüşmeler......................................................................................... 24 3.4 .Veri Toplama Süreci................................................................................... 25 3.5 . Verilerin Analizi........................................................................................ 25 4 . BULGULAR .................................................................................................... 27 4.1 . Katılımcıların Birinci Problemi Çözme Sürecine Ait Bulgular................. 27 4.2 . Katılımcıların İkinci Problemi Çözme Sürecine Ait Bulgular .................. 35 4.3 . Katılımcıların Üçüncü Problemi Çözme Sürecine Ait Bulgular ............... 40 4.4 . Katılımcıların Dördüncü Problemi Çözme Sürecine Ait Bulgular............ 55 4.5 . Katılımcıların Beşinci Problemi Çözme Sürecine Ait Bulgular................ 61 4.6 .Katılımcıların Altıncı Problemi Çözme Sürecine Ait Bulgular.................. 68 xv 5 .TARTIŞMA VE SONUÇ...................................................................................77 KAYNAKLAR ......................................................................................................81 EKLER...................................................................................................................87 ÖZGEÇMİŞ ...........................................................................................................97tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCebirsel Sözel Problemler, Problem Çözme Sürecitr_TR
dc.titleORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİRSEL SÖZEL PROBLEMLERİ ÇÖZME SÜRECİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
633155.pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.