Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4180
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArabacıoğlu, Taner-
dc.contributor.authorPehlivan, Fatma-
dc.date.accessioned2021-09-09T13:08:22Z-
dc.date.available2021-09-09T13:08:22Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4180-
dc.description.abstractDÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ SINIFLARDA OYUNLAŞTIRMANIN MATEMATİK BAŞARISINA, GÜDÜLENME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE OLAN ETKİSİ Fatma PEHLİVAN Yüksek Lisans Tezi, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Taner ARABACIOĞLU 2020, 133 sayfa Çalışmanın amacı dönüştürülmüş sınıf modelinde, oyunlaştırma öğelerinin kullanımının 9. Sınıf Matematik dersi kümeler konusunda öğrencilerin akademik başarı ile güdülenme ve öğrenme stratejilerine olan etkisini incelemektir. Araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Aydın ili Efeler ilçesinde bir Meslek Lisesinde iki farklı şubede öğrenim gören 9. sınıf toplam 38 öğrenci ile matematik dersi “Kümeler’’ konusunda 5 hafta boyunca yürütülmüştür. Deney grubu öğrencileri ile dönüştürülmüş sınıf modeli ile birlikte oyunlaştırma etkinlikleri, kontrol grubunda sadece dönüştürülmüş sınıf modeli işe koşulmuştur. Çalışmada oyunlaştırmanın öğrenci başarısına, güdülenmeye ve öğrenme stratejilerine olan etkisini belirlemek üzere ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama sürecinde araştırmacı tarafından ders videoları çekilmiş, bu videolar Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve WhatsApp’da oluşturulan gruplar aracılığıyla öğrencilere ders öncesinde gönderilmiştir. Öğrenciler sınıfa geldiğinde ise araştırmacı tarafından hazırlanan gerçek yaşam problemlerini oyunlaştırma etkinlikleri ile birlikte grup çalışması şeklinde çözmeye çalışmışlardır. Verilerinin analizinde parametrik olmayan analizlerden Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarı ve güdülenme düzeylerinde anlamlı farklılık bulunamamıştır. Öğrenme stratejileri açısından ise eleştirel düşünme ve akran işbirliği alt boyutlarında deney grubu lehine anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ÖZET .................................................................................................................. vii ABSTRACT........................................................................................................ ix ÖNSÖZ ............................................................................................................... xi KISALTMALAR DİZİNİ................................................................................... xvii ŞEKİLLER DİZİNİ............................................................................................. xix ÇİZELGELER DİZİNİ ....................................................................................... xxi EKLER DİZİN..................................................................................................xxiii 1 . GİRİŞ ............................................................................................................. 1 1.1 . Araştırmanın Amacı.................................................................................... 4 1.2.Araştırma Problemi ....................................................................................... 4 1.3.Araştırmanın Alt Problemleri........................................................................ 4 1.4.Araştırmanın Önemi...................................................................................... 5 1.5.Varsayımlar................................................................................................... 6 1.6.Sınırlılıklar .................................................................................................... 6 1.7.Tanımlar........................................................................................................ 6 1.7.1.Dönüştürülmüş Sınıf Modeli...................................................................... 6 1.7.2.Oyunlaştırma .............................................................................................. 6 1.7.3.Güdülenme ................................................................................................. 6 1.7.4.Öğrenme Stratejileri................................................................................... 6 2.KAYNAK ÖZETLERİ .................................................................................... 7 2.1.Dönüştürülmüş Sınıf Modeli......................................................................... 7 2.2.Oyunlaştırma................................................................................................. 11 2.2.1.Oyunlaştırmanın kullanılabileceği alanlar ................................................. 15 xiv 2.2.2.Eğitimde Oyunlaştırma...............................................................................16 2.3.İlgiliÇalışmalar..............................................................................................19 2.3.1.Dönüştürülmüş Sınıf Modeli ile Yurt İçinde Yapılan Araştırmalar ...........19 2.3.2.Oyunlaştırma Kullanılarak Yurt İçinde Yapılan Araştırmalar ..................26 2.3.3.Dönüştürülmüş Sınıf Modeli ile Yurtdışında Yapılan Araştırmalar...........29 2.3.4.Oyunlaştırma Kullanılarak Yurtdışında Yapılan Araştırmalar...................33 3. MATERYAL ve YÖNTEM............................................................................37 3.1.Araştırma Modeli...........................................................................................37 3.2. Araştırmanın Çalışma Grupları ....................................................................38 3.3.Veri Toplama Araçları..................................................................................39 3.3.1.Başarı Testi.................................................................................................40 3.3.2.Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği ...............................................41 3.4.Süreç..............................................................................................................42 3.4.1.Öğrenme OrtamınınGeliştirilmesi .............................................................44 3.4.2.Öğrenme Ortamı ........................................................................................44 3.5.Araştırmanın Uygulama Basamakları ..........................................................49 3.6.Verilerin Analizi............................................................................................56 4.BULGULAR ....................................................................................................58 4.1. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Akademik Başarı Testi Öntest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır?......................................58 4.2. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Güdülenme Ölçeği Öntest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır?......................................58 4.3. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Öğrenme Stratejileri Ölçeği Öntest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? ..........................59 4.4. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Akademik Başarı Testi Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? ....................................60 xv 4.5. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Güdülenme Ölçeği Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? .................................... 61 4.6. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Öğrenme Stratejileri Ölçeği Son Test Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? ...................... 62 4.7. Deney Grubu Öğrencileri Arasında Akademik Başarı Testi Öntest-Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? ................................................ 63 4.8. Deney Grubu Öğrencileri Arasında Güdülenme Ölçeği Öntest-Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır?................................................. 63 4.9. Deney Grubu Öğrencileri Arasında Öğrenme Stratejileri Ölçeği Öntest Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? .................................... 65 4.10. Kontrol Grubu Öğrencileri Arasında Akademik Başarı Testi Öntest Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? .................................... 67 4.11. Kontrol Grubu Öğrencileri Arasında Güdülenme Ölçeği Öntest-Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? ................................................ 67 4.12. Kontrol Grubu Öğrencileri Arasında Öğrenme Stratejileri Ölçeği Öntest Sontest Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? .................................................. 69 5. TARTIŞMA VE SONUÇ ............................................................................... 71 5.1.Akademik Başarıya İlişkin Sonuçlar............................................................. 71 5.2. Güdülenme ile İlgili Sonuçlar...................................................................... 72 5.3. Öğrenme Statejileri Sonuçları...................................................................... 73 5.4.Öneriler ......................................................................................................... 74 5.4.1.Uygulamaya Yönelik Öneriler................................................................... 75 5.4.2.İleride Yapılacak Araştırmalara Yönelik Öneriler..................................... 75 KAYNAKÇA...................................................................................................... 77 EKLER................................................................................................................ 92 ÖZGEÇMİŞ ........................................................................................................ 133tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDönüştürülmüş sınıf, oyunlaştırma, akademik başarı, güdülenme, öğrenme stratejileritr_TR
dc.titleDÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ SINIFLARDA OYUNLAŞTIRMANIN MATEMATİK BAŞARISINA, GÜDÜLENME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE OLAN ETKİSİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
633113.pdf2.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.