Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/4178
Title: | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL İSPAT YAPMA SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ |
Authors: | Ulusan, Serhan Dinamit, Duygu AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI |
Keywords: | : Matematiksel İspat, İspat Yapma, İspat Süreci, Üstün Yetenekli Öğrenci |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
Abstract: | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSELİSPAT YAPMA SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ Duygu DİNAMİT Yüksek Lisans Tezi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Serhan ULUSAN 2020, 134 sayfa Bu araştırmada, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilindeki bir Bilim ve Sanat Merkezine (BİLSEM’e) devam eden üstün yetenekli 11. sınıf öğrencilerin matematiksel ispat yapma süreçlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubuna katılım ölçütü olarak; öğrencilerin BİLSEM’e devam süreleri, İspat Görüşme Formundan ve İspat Tutum Ölçeğinden elde edilen veriler, matematik öğretmenlerinin öğrencilerin başarılarına yönelik görüşleri esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemini belirlemek için yirmi beş öğrenciye ‘İspat Görüşme Formu’ ve ‘İspat Tutum Ölçeği’ uygulanmıştır. Görüşme formundan ve tutum ölçeğinden elde edilen veriler ve öğretmenlerinin görüşleri göz önünde bulundurularak klinik görüşme için beş öğrenci seçilmiştir. Öğrencilerin ispat yapma süreçlerinin incelenmesi için araştırmacı tarafından hazırlanan ‘İspat Klinik Görüşme Formu’ uygulanmıştır. Klinik görüşmelerden elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği ile Polat’ın (2018) analiz süreci aşamalarına göre analiz edilmiştir. Öğrenciler genel olarak ispatı anlayabilmiş ancak ispata yönelik yanlış ya da eksik yaklaşımlarda bulunmuş, uygun strateji geliştirmekte zorlanarak ispat sürecine dair açıklamalar yapamamışlardır. Elde edilen bulgulara göre üstün yetenekli öğrencilerin ispat yapma yeterlikleri bazında ispata yönelik bilgi/görüş ve tutuma sahip oldukları ancak ispat yapma sürecine dair becerilerinin/davranışlarının yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
URI: | http://hdl.handle.net/11607/4178 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
636332.pdf | 3.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.