Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzsoy, Nesrin-
dc.contributor.authorBozkurt Macit, Burcu-
dc.date.accessioned2021-09-09T12:56:57Z-
dc.date.available2021-09-09T12:56:57Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4175-
dc.description.abstract6. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMIYLA BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ DEĞERLER EĞİTİMİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİYLE ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ Burcu BOZTÜRK MACİT Yüksek Lisans Tezi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nesrin ÖZSOY 2020, 104 Sayfa Bu araştırmanın temel amacı, değerler ve yaratıcı drama temelli matematik öğretim tasarısının 6.sınıf öğrencilerinde “adil olma ve sorumluluk” testi ve cebirsel ifadeler başarı testi puanlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim öğretim yılı 1. döneminde Aydın ili Didim ilçesinde yer alan bir devlet ortaokulundaki iki 6.sınıf şubesinden oluşmaktadır. Homojen olmak koşuluyla deney grubunda n=26 kontrol grubunda ise n=27 öğrenci ile çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmada Çetin-Balcı (2009) tarafından geliştirilen “Adil Olma Ölçeği” Doğan (2014) tarafından geliştirilen “Sorumluluk Ölçeği” kullanılmıştır. Öte yandan araştırmada kullanılmak üzere “Cebirsel İfadeler Akademik Başarı Testi” geliştirilmiştir. Araştırmanın analizlerinin çözümlenmesinde t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; deney grubunda yer alan öğrencilerin adil olma, sorumluluk sahibi olma ve cebirsel ifadeler akademik başarı testi puanlarında bir artışın meydana geldiği sonucuna ulaşılmıştırtr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI.............................................................................. iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ................................................................v ÖZET…................................................................................................................. vii ABSTRACT............................................................................................................ix ÖNSÖZ ...................................................................................................................xi KISALTMALAR VE SİMGELER DİZİNİ........................................................ xvii ŞEKİLLER DİZİNİ...............................................................................................xix ÇİZELGELER DİZİNİ .........................................................................................xxi EKLER DİZİNİ.................................................................................................. xxiii 1. GİRİŞ ...................................................................................................................1 1.1. Problem Durumu...............................................................................................1 1.2. Araştırmanın Amacı ..........................................................................................4 1.3. Araştırmanın Önemi..........................................................................................5 1.4. Problem Cümlesi...............................................................................................6 1.5. Alt Problemler...................................................................................................6 1.6. Araştırmanın Varsayımları................................................................................6 1.7. Araştırmanın Sınırlılıkları .................................................................................6 1.8. Tanımlar............................................................................................................7 2. KAYNAK ÖZETLERİ ........................................................................................8 2.1. Değer Kavramı ..................................................................................................8 2.1.1. Bilim Dalları ve Değerler.............................................................................10 2.1.1.1. Psikoloji ve değerler..................................................................................11 2.1.1.2. Felsefe ve değerler ....................................................................................11 2.1.1.3. Sosyoloji ve değerler.................................................................................13 2.1.2. Değerlerin Sınıflandırılması.........................................................................14 xiv 2.1.3. Değerler Eğitimi.......................................................................................... 16 2.1.3.1. Değerler eğitiminde yaklaşımlar .............................................................. 17 2.1.3.2. Değerlerin doğrudan öğretimi: Değerleri telkin etmek ............................ 18 2.1.3.3. Değerleri belirginleştirme yaklaşımı (açıklama) ...................................... 19 2.1.3.4. Değer analizi yaklaşımı ............................................................................ 20 2.1.3.5. Bütüncül yaklaşım, Kolhberg’in adil topluluk okulları (Ahlakî Muhakeme) ................................................................................................. 20 2.1.3.6. Değerler eğitiminde gizilgüç: Örtük programı ......................................... 21 2.1.3.7. Karakter eğitimi........................................................................................ 22 2.1.4. Türkiye’de Matematik Dersi Öğretim Programlarında Değerler Eğitimi ... 23 2.1.4.1. Matematik öğretimi .................................................................................. 23 2.1.4.2. Matematik dersi öğretim programında değerler eğitimi........................... 25 2.1.4.3. Matematik dersinde cebir öğretimi........................................................... 26 2.2. Yaratıcı Drama ............................................................................................... 28 2.2.1. Yaratıcı Dramanın Aşamaları...................................................................... 29 2.2.1.1. Isınma-Hazırlık......................................................................................... 29 2.2.1.2. Canlandırma ............................................................................................. 30 2.2.1.3. Değerlendirme-Tartışma........................................................................... 31 2.2.2. Eğitimde Yaratıcı Drama............................................................................. 31 2.2.3. Yaratıcı Drama ve Matematik Öğretimi...................................................... 33 2.3. İlgili Araştırmalar........................................................................................... 34 2.3.1. Yurt İçi İlgili Araştırmalar........................................................................... 34 2.3.2. Yurt Dışı Yapılan Çalışmalar...................................................................... 37 3. MATERYAL VE YÖNTEM ............................................................................ 41 3.1. Araştırmanın Modeli ...................................................................................... 41 3.2. Çalışma Grubu................................................................................................ 41 3.3. Veri Toplama Araçları.................................................................................... 42 xv 3.3.1. Adil Olma ve Sorumluluk Ölçeği.................................................................42 3.3.2. Cebirsel İfadeler Başarı Testi.......................................................................43 3.4. Verilerin Toplanması.......................................................................................47 3.4.1. Öğretim Programının Geliştirilmesinde Temel Alınan Değerler Eğitimi Yaklaşımı.....................................................................................................47 3.4.2. Ders Planı.....................................................................................................48 3.4.3. İşlem Basamakları........................................................................................49 3.5. Verilerin Analizi..............................................................................................50 4. BULGULAR......................................................................................................55 4.1. Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorumlar........................................55 4.2. İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorumlar..........................................59 4.3. Üçüncü Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorumlar.......................................63 5. TARTIŞMA VE SONUÇ...................................................................................65 5.1. Öneriler ...........................................................................................................68 KAYNAKLAR ......................................................................................................71 EKLER...................................................................................................................83 ÖZGEÇMİŞ .........................................................................................................105tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAdil Olma, Sorumluluk, Cebirsel İfadeler, Başarı Testi.tr_TR
dc.title6. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMIYLA BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ DEĞERLER EĞİTİMİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİYLE ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
624907.pdf2.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.