Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4175
Title: 6. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMIYLA BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ DEĞERLER EĞİTİMİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİYLE ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ
Authors: Özsoy, Nesrin
Bozkurt Macit, Burcu
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Keywords: Adil Olma, Sorumluluk, Cebirsel İfadeler, Başarı Testi.
Issue Date: 2020
Publisher: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Abstract: 6. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMIYLA BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ DEĞERLER EĞİTİMİNİN YARATICI DRAMA YÖNTEMİYLE ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ Burcu BOZTÜRK MACİT Yüksek Lisans Tezi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nesrin ÖZSOY 2020, 104 Sayfa Bu araştırmanın temel amacı, değerler ve yaratıcı drama temelli matematik öğretim tasarısının 6.sınıf öğrencilerinde “adil olma ve sorumluluk” testi ve cebirsel ifadeler başarı testi puanlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim öğretim yılı 1. döneminde Aydın ili Didim ilçesinde yer alan bir devlet ortaokulundaki iki 6.sınıf şubesinden oluşmaktadır. Homojen olmak koşuluyla deney grubunda n=26 kontrol grubunda ise n=27 öğrenci ile çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmada Çetin-Balcı (2009) tarafından geliştirilen “Adil Olma Ölçeği” Doğan (2014) tarafından geliştirilen “Sorumluluk Ölçeği” kullanılmıştır. Öte yandan araştırmada kullanılmak üzere “Cebirsel İfadeler Akademik Başarı Testi” geliştirilmiştir. Araştırmanın analizlerinin çözümlenmesinde t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; deney grubunda yer alan öğrencilerin adil olma, sorumluluk sahibi olma ve cebirsel ifadeler akademik başarı testi puanlarında bir artışın meydana geldiği sonucuna ulaşılmıştır
URI: http://hdl.handle.net/11607/4175
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
624907.pdf2.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.