Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4169
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArmağan, Ece-
dc.contributor.authorBayram, Abdullah-
dc.date.accessioned2021-09-09T07:24:58Z-
dc.date.available2021-09-09T07:24:58Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4169-
dc.description.abstractÇOKULUSLU FĠRMALARIN GLOKAL PAZARLAMA STRATEJĠLERĠ: COCA COLA TÜRKĠYE ÖRNEĞĠ Abdullah BAYRAM Yüksek Lisans Tezi, ĠĢletme Anabilim Dalı Tez DanıĢmanı: Doc. Dr. Ece ARMAĞAN 2020, XII + 112 sayfa Günümüzde çokuluslu firmalar, farklı ülkelerde baĢarılı olabilmek için o ülkelerdeki tüketicilerin istek ve beklentilerine uygun hareket etmelidir. Bu duruma paralel olarak ortaya çıkan glokal pazarlama anlayıĢı, çokuluslu ölçekte faaliyet gösteren iĢletmelerin yerel değerleri dikkate alarak pazarlama faaliyetlerini sürdürmesini ifade etmektedir. Çokuluslu firmaların glokal pazarlama stratejilerinin incelenmesi ve Coca-Cola‟nın Türkiye'deki glokal pazarlama stratejilerinin araĢtırılması çalıĢmanın amacını oluĢturmaktadır. ÇalıĢmada nitel araĢtırma yöntemlerinden mülakat kullanılmıĢ, Coca-Cola‟da yönetici pozisyonunda görev yapan, uluslararası pazarlama konularına hakim bir uzmanla görüĢme gerçekleĢtirilmiĢtir. Elde edilen sonuçlara göre The Coca-Cola Company‟nin Türkiye vizyonu, sektöründe akla ilk gelen, en çok tercih edilen marka olmaktır ve baĢarılı glokal pazarlama stratejileriyle marka bunu baĢarmıĢtır. The Coca-Cola Company‟nin glokal pazarlama stratejileri gereğince Türkiye'de çok kültürlü yapı, damak tadı, demografik yapı gibi konuları öne çıkardığı sonucunun elde edildiği çalıĢmada halkın değerleri ve hassasiyetlerinin dikkate alındığı belirlenmiĢtir. ÇalıĢmada ulaĢılan sonuçlara göre The Coca-Cola Company, glokal pazarlama stratejileri gereğince Türkiye'de sosyal sorumluluk projelerine önem vermekte, çok sayıda sosyal sorumluluk projesine katılmakta, bazılarına ise öncü olmaktadır. ġirkette yönetici olarak görev yapan katılımcının verdiği yanıtlarla bu sonuçların elde edilmesi çalıĢmanın sınırlılıkları kapsamında yer almaktadır.tr_TR
dc.description.tableofcontentsĠÇĠNDEKĠLER ÖZET .....................................................................................................................................iv ABSTRACT............................................................................................................................ v ÖNSÖZ ..................................................................................................................................vi ĠÇĠNDEKĠLER....................................................................................................................vii TABLOLAR DĠZĠNĠ............................................................................................................. x ġEKĠLLER DĠZĠNĠ..............................................................................................................xi EKLER DĠZĠNĠ...................................................................................................................xii 1. BÖLÜM .............................................................................................................................. 1 GĠRĠġ...................................................................................................................................... 1 1.1. ÇalıĢmanın Amacı......................................................................................................3 1.2. ÇalıĢmanın Problemi..................................................................................................3 1.3. ÇalıĢmanın Yöntemi ..................................................................................................3 1.4. ÇalıĢma Planı .............................................................................................................4 1.5. ÇalıĢmanın Literatüre Olası Katkıları ........................................................................4 2. BÖLÜM .............................................................................................................................. 5 ÇOKULUSLU FĠRMALAR VE PAZARLAMA STRATEJĠLERĠ................................. 5 2.1. Çokuluslu Firmalar ....................................................................................................5 2.1.1. KüreselleĢme ve Çokuluslu Firmaların Ortaya Çıkması ..................................5 2.1.2. Çokuluslu Firmaların Organizasyon Yapıları ..................................................9 2.1.3. Çokuluslu Firmaların Özellikleri....................................................................10 2.1.4. Çokuluslu Firmaların Faaliyetlerini Etkileyen Faktörler ...............................13 2.1.5. Çokuluslu Firmaların Stratejileri....................................................................14 2.1.6. Çokuluslu Firmaların Etkileri.........................................................................17 2.1.6.1. Olumlu Etkileri .....................................................................................17 2.1.6.2. Olumsuz Etkileri...................................................................................17 2.1.7. Çokuluslu Firmaların Dünyadaki Yeri ve Önemi ..........................................19 viii 2.2. Pazarlama Stratejileri ...............................................................................................21 2.2.1. Pazarlamanın GeliĢimi ve DeğiĢen Pazarlama AnlayıĢı ................................21 2.2.2. Pazarlama Stratejilerinin GeliĢimi..................................................................23 2.2.3. Pazarlama Stratejilerini Etkileyen Faktörler ..................................................25 2.2.4. Pazarlama Stratejilerinden Beklentiler...........................................................27 2.3. Çokuluslu Firmalarda Pazarlama Stratejileri ...........................................................29 3. BÖLÜM ............................................................................................................................ 32 GLOKAL PAZARLAMA KAVRAMSAL ÇERÇEVE................................................... 32 3.1. GlokalleĢme Kavramı ve ĠĢletme Fonksiyonları Üzerindeki Etkileri......................32 3.1.1. Yönetim Fonksiyonu Üzerindeki Etkiler........................................................33 3.1.2. Üretim Fonksiyonu Üzerindeki Etkiler ..........................................................33 3.1.3. Finansman Fonksiyonu Üzerindeki Etkiler....................................................33 3.1.4. Ġnsan Kaynakları Fonksiyonu Üzerindeki Etkiler..........................................34 3.1.5. Pazarlama Fonksiyonu Üzerindeki Etkiler.....................................................34 3.2. Glokal Pazarlama Tanımı.........................................................................................34 3.3. Glokal Pazarlamanın Tarihi GeliĢimi.......................................................................35 3.4. Glokal Pazarlamanın Özellikleri..............................................................................37 3.5. Glokal Pazarlamayı Etkileyen Faktörler..................................................................39 3.5.1. Ekonomik Faktörler........................................................................................39 3.5.2. Rekabetle Ġlgili Faktörler................................................................................40 3.5.3. Politik Faktörler..............................................................................................41 3.5.4. Sosyokültürel Faktörler ..................................................................................41 3.6. Glokal Pazarlama Karması.......................................................................................43 3.7. Glokal Pazarlama Stratejileri ve Kapsamı ...............................................................47 3.8. Glokal Pazarlama Stratejilerinin Özellikleri ............................................................50 3.9. Glokal Pazarlama ve YerelleĢtirme..........................................................................53 ix 4. BÖLÜM ............................................................................................................................ 54 GEREÇ VE YÖNTEM (UYGULAMA: COCA-COLA’NIN GLOKAL PAZARLAMA STRATEJĠLERĠ)................................................................................................................. 54 4.1. AraĢtırmanın Amacı.................................................................................................54 4.2. AraĢtırmanın Problemi.............................................................................................54 4.4. AraĢtırmanın Evren ve Örneklemi ...........................................................................56 4.5. Verilerin Analizi.......................................................................................................56 4.6. Bulgular....................................................................................................................56 4.7. Mülakat Cevaplarının Yorumu ................................................................................92 5. TARTIġMA VE SONUÇ ................................................................................................ 94 6. KAYNAKÇA.................................................................................................................... 99 7. EKLER ........................................................................................................................... 107 7.1. EK 1: AraĢtırma Kapsamında Sorulan Sorular......................................................107 7.2. EK 2: ĠĢletme Hakkında Genel Bilgi .....................................................................109 ÖZGEÇMĠġ ....................................................................................................................... 113tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇokuluslu firmalar, Global firmalar, Pazarlama stratejileri, Glokal pazarlama, Türkiye, The Coca-Cola Company, Coca-Cola.tr_TR
dc.titleÇOKULUSLU FĠRMALARIN GLOKAL PAZARLAMA STRATEJĠLERĠ: COCA-COLA TÜRKĠYE ÖRNEĞĠtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNĠVERSĠTESĠ SOSYAL BĠLĠMLER ENSTĠTÜSÜ ĠġLETME ANABĠLĠM DALItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
609304.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.