Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4169
Title: ÇOKULUSLU FĠRMALARIN GLOKAL PAZARLAMA STRATEJĠLERĠ: COCA-COLA TÜRKĠYE ÖRNEĞĠ
Authors: Armağan, Ece
Bayram, Abdullah
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNĠVERSĠTESĠ SOSYAL BĠLĠMLER ENSTĠTÜSÜ ĠġLETME ANABĠLĠM DALI
Keywords: Çokuluslu firmalar, Global firmalar, Pazarlama stratejileri, Glokal pazarlama, Türkiye, The Coca-Cola Company, Coca-Cola.
Issue Date: 2020
Publisher: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: ÇOKULUSLU FĠRMALARIN GLOKAL PAZARLAMA STRATEJĠLERĠ: COCA COLA TÜRKĠYE ÖRNEĞĠ Abdullah BAYRAM Yüksek Lisans Tezi, ĠĢletme Anabilim Dalı Tez DanıĢmanı: Doc. Dr. Ece ARMAĞAN 2020, XII + 112 sayfa Günümüzde çokuluslu firmalar, farklı ülkelerde baĢarılı olabilmek için o ülkelerdeki tüketicilerin istek ve beklentilerine uygun hareket etmelidir. Bu duruma paralel olarak ortaya çıkan glokal pazarlama anlayıĢı, çokuluslu ölçekte faaliyet gösteren iĢletmelerin yerel değerleri dikkate alarak pazarlama faaliyetlerini sürdürmesini ifade etmektedir. Çokuluslu firmaların glokal pazarlama stratejilerinin incelenmesi ve Coca-Cola‟nın Türkiye'deki glokal pazarlama stratejilerinin araĢtırılması çalıĢmanın amacını oluĢturmaktadır. ÇalıĢmada nitel araĢtırma yöntemlerinden mülakat kullanılmıĢ, Coca-Cola‟da yönetici pozisyonunda görev yapan, uluslararası pazarlama konularına hakim bir uzmanla görüĢme gerçekleĢtirilmiĢtir. Elde edilen sonuçlara göre The Coca-Cola Company‟nin Türkiye vizyonu, sektöründe akla ilk gelen, en çok tercih edilen marka olmaktır ve baĢarılı glokal pazarlama stratejileriyle marka bunu baĢarmıĢtır. The Coca-Cola Company‟nin glokal pazarlama stratejileri gereğince Türkiye'de çok kültürlü yapı, damak tadı, demografik yapı gibi konuları öne çıkardığı sonucunun elde edildiği çalıĢmada halkın değerleri ve hassasiyetlerinin dikkate alındığı belirlenmiĢtir. ÇalıĢmada ulaĢılan sonuçlara göre The Coca-Cola Company, glokal pazarlama stratejileri gereğince Türkiye'de sosyal sorumluluk projelerine önem vermekte, çok sayıda sosyal sorumluluk projesine katılmakta, bazılarına ise öncü olmaktadır. ġirkette yönetici olarak görev yapan katılımcının verdiği yanıtlarla bu sonuçların elde edilmesi çalıĢmanın sınırlılıkları kapsamında yer almaktadır.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4169
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
609304.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.