Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4166
Title: İLKOKUL YÖNETİCİLERİNE VE SINIF ÖĞRETMENLERİNE GÖRE SURİYELİ SIĞINMACI ÖĞRENCİLERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Authors: ERDEM, Ali Rıza
ALKALAY, Gizem
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ANA BİLİM DALI EĞİTİM YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Keywords: İlkokul yöneticileri, göç, sınıf öğretmenleri, Suriyeli öğrenci, eğitim sorunları
Issue Date: 2020
Publisher: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: İLKOKUL YÖNETİCİLERİNE VE SINIF ÖĞRETMENLERİNE GÖRE SURİYELİ SIĞINMACI ÖĞRENCİLERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Gizem ALKALAY Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Danışmanları Prof. Dr. Ali Rıza ERDEM Doç. Dr. Bilgen KIRAL Bu araştırmanın amacı, İstanbul İli Beyoğlu İlçesindeki bir devlet okulunda eğitim gören Suriyeli sığınmacı öğrencilerin yaşadıkları eğitim sorunlarını ilkokul yöneticileri ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri ışığında ele almaktır. Araştırmanın yürütülmesinde, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Nitel yöntemle yürütülen araştırmanın çalışma grubunu İstanbul İli Beyoğlu İlçesindeki bir ilkokulda görev yapan 12 sınıf öğretmeni ve 2 ilkokul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu oluşturulurken ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt örnekleme yöntemiyle araştırmanın amacına uygun olarak İstanbul İli Beyoğlu ilçesinde yer alan ilkokullardan en fazla Suriyeli öğrenci sayısına sahip olan okul tercih edilmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde kullanılan bir diğer ölçüt görüşme yapılacak olan ilkokul yöneticileri ve sınıf öğretmenlerinin en az 4 yıl yabancı uyruklu öğrencilere eğitim vermiş olmasıdır. Araştırmada verilerin toplanmasında görüşme ve gözlem tekniği kullanılmıştır. Görüşmelerde, araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda ilkokul yöneticileri ve sınıf öğretmenlerine 11 soru sorulmuştur. Araştırmada, gözlem türlerinden yapılandırılmamış gözlem tekniği kullanılmış olup, katılımcı rolü bakımından katılımcı olmayan gözlemci türü tercih edilmiştir. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. İlkokul yöneticileri ve sınıf öğretmenleriyle yapılan görüşmeler sonunda araştırmanın alt problemlerini açıklamak amacıyla ana temalar oluşturulmuştur. Elde edilen verilerin ışığında Suriyeli sığınmacı öğrencilerin eğitim süreçlerinde karşılaştıkları sorun alanlarından önde gelen sorunun dil sorunu olduğu ortaya çıkmıştır. viii Diğer sorun alanları ise, eğitimsel sorunlar, veli kaynaklı sorunlar, okul-aile işbirliğine ilişkin sorunlar ve davranışsal sorunlar şeklindedir. Çalışmada ortaya çıkan sorunların nedenleri ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri de irdelenmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4166
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611032.pdf2.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.