Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4148
Title: SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI İLE ÖRGÜTSEL YARATICILIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ (KÜTAHYA MERKEZ İLÇESİ ÖRNEĞİ)
Authors: ERDEM, Ali Rıza
BALOĞLU, Cezmi
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ANA BİLİM DALI EĞİTİM YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Keywords: Öz yeterlilik inançları, örgütsel yaratıcılık, sınıf öğretmeni, görüş, ilişki
Issue Date: 2020
Publisher: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI İLE ÖRGÜTSEL YARATICILIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ (KÜTAHYA MERKEZ İLÇESİ ÖRNEĞİ) Cezmi BALOĞLU Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Danışmanı Prof. Dr. Ali Rıza ERDEM 2020, XV + 105 sayfa Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilik inançları ile örgütsel yaratıcılığa ilişkin görüşleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Çalışmada sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilik inançları ile örgütsel yaratıcılığa ilişkin görüşleri arasında çeşitli demografik değişkenlere (cinsiyet, medeni durum, mesleki kıdem, öğrenim durumu ve çalıştıkları okuldaki öğretmen sayısı) aralarında istatistiksel olarak farklılaşma olup olmadığı ve sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilik inançları ve örgütsel yaratıcılığa ilişkin görüşleri arasındaki ilişki ortaya konmuştur. Çalışmada öz yeterlilik inançları ve örgütsel yaratıcılık ile ilgili kuramsal çerçeve literatür taramasıyla oluşturulmuştur. Örnekleme alınan Kütahya merkez ilçesinde bulunan 261 sınıf öğretmenine Çolak, Yorulmaz ve Altınkurt (2017) tarafından geliştirilen “Öğretmen Öz Yeterlilik İnancı Ölçeği” ile Balay (2010) tarafından geliştirilen ve Karacabey (2011) tarafından uyarlanan “Öğretmenlerin Örgütsel Yaratıcılık Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; betimsel istatistik, t testi, ANOVA, Pearson korelasyon katsayısı analizi teknikleri kullanılmıştır. Sınıf öğretmenleri kendilerini öz yeterlilik inançları ile örgütsel yaratıcılık açısından “oldukça yeterli” görmektedir. Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilik inançları ile ilgili görüşlerinde alt boyutlardan sosyal öz yeterlilik inançlarında cinsiyete göre, mesleki ve entelektüel öz yeterlilik inançlarında ise eğitim durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin örgütsel yaratıcılık ile ilgili görüşlerinde alt boyutlarda cinsiyet değişkeninde bireysel yaratıcılıkta, medeni duruma göre ise yönetsel ve toplumsal yaratıcılıkta anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerin vi öz yeterlilik inançları ile örgütsel yaratıcılığa ilişkin görüşleri arasında orta düzeyde pozitif ilişki bulunmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4148
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
610605.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.