Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4088
Title: İkiz açık hipotezi: 2002-2016 döneminde Türkiye uygulaması
Authors: Yenipazarlı, Aslı
Şahin, Ahmet Mert
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İktisat Ana Bilim Dalı
Keywords: İkiz Açıklar, Bütçe Açıkları, Cari Açıklar
Issue Date: 2019
Publisher: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: İKİZ AÇIK HİPOTEZİ: 2002-2016 DÖNEMİNDE TÜRKİYE UYGULAMASI Ahmet Mert ŞAHİN Yüksek Lisans Tezi, İktisat Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Aslı YENİPAZARLI 2019, XXII + 97 sayfa Bütçe açığı ve cari açık arasında aynı yönlü birbirini etkileyen bir ilişki olduğunu ifade eden görüşü İkiz Açık Hipotezi olarak adlandırabiliriz. İkiz Açık Hipotezi bütçe açığı ve cari açık arasındaki ilişkinin geçerliliğini savunan Keynesyen yaklaşım ve İki açık arasında ilişki olmadığını öne süren Ricardian yaklaşım olmak üzere temelde iki yaklaşım mevcuttur. Bu çalışmadaki hedef İkiz Açık Hipotezini meydana getiren bütçe açığı ve cari açığın arasında ilişki olduğunu ifade eden Keynesyen Yaklaşım’ın 2002-2016 döneminde Türkiye için geçerliliğini test etmektir. İkiz Açık Hipotezini oluşturan açıklar arasındaki ilişkinin test edilmesine yönelik yapılan çalışmamızda zaman serisi yaklaşımı kullanılmıştır. Türkiye ekonomisine yönelik 2002-2016 yılları arasındaki çeyreklik veriler kullanılarak iki değişkenli (cari açık ve bütçe açığı) regresyon modelleri çerçevesinde, DOLS yöntemi yardımıyla değişkenler arasında uzun dönemli ilişki sınanmıştır. Yapılan analiz sonucunda cari işlemler açığı ile bütçe açığı arasında istatistiki olarak anlamlı uzun dönemli bir ilişki olduğuna dair bulgulara rastlanmıştır. Edinilen sonuçlar; uygulanan yöntem ve incelenen döneme bağlı olarak Keynesyen İkiz Açıklar hipotezini desteklememektedir
URI: http://hdl.handle.net/11607/4088
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
603816.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.