Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/407
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVural, Ruken Akar
dc.contributor.authorYolcu, Okan
dc.date.accessioned2015-07-24T04:53:52Z
dc.date.available2015-07-24T04:53:52Z
dc.date.issued2014-01-01
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49273049&idt=1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/407
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Cumhuriyette Günümüze (2013) kadar hazırlanmış ilkokul Fen ve Hayat Bilgisi öğretim programlarının çevre eğitimi açısından incelenmesidir. Bu amaçla çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sadece Fen ve Hayat Bilgisi öğretim programlarının kazanımlar ve içeriğini belirlemekle sınırlı tutulmamış, tüm programların Milli Eğitim ve Çevre Şuraları, Kalkınma Planları, Ulusal ve Uluslararası sözleşmeler ile ilişkisi ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular özetle, özellikle son 25 yıllık süreçte geliştirilen öğretim programlarının çevre eğitimi açısından zengin bir içeriğe sahip olduğu ve bu içeriğin Çevre şuraları, Kalkınma Planları, Ulusal ve Uluslararası sözleşmeler ile paralellik gösterdiğidir. The main objective of the study is to analyze primary school curricula of Science and Life Skills courses developed in the historical term of Republic to the present (2013) in terms of environmental education. For this purpose, qualitative research method and document analysis technic were used. The research hasn't been restricted to only identifying the standarts, outcomes, and content of Science curriculum and Life Skills curriculum, but also the coherence of all the curricula with National Education and Environment Council, Development Plans, and National and International contracts have been investigated. As a conclusion, the findings of the research show that the education programmes developed in the last 25 years period have rich content in terms of environmental education and this content parallels with Environment Council, Development Plans and National and International contracts.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇevre Eğitimitr_TR
dc.subjectFen ve Hayat Bilgisi Öğretim Programıtr_TR
dc.subjectŞuratr_TR
dc.subjectSözleşmetr_TR
dc.subjectEnviromental Educationtr_TR
dc.subjectScience curriculumtr_TR
dc.subjectLife skills curriculumtr_TR
dc.subjectCounciltr_TR
dc.subjectContracttr_TR
dc.titleCumhuriyetten (2013) günümüze (2013) ilköğretim birinci kademe hayat bilgisi ve fen ve teknoloji öğretim programlarının "çevre eğitimi" açısından incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigating primary school life skills and science curricula based on environmental education from the period of republic (1923) to the present (2013)tr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10034529.pdf2.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.