Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/407
Title: Cumhuriyetten (2013) günümüze (2013) ilköğretim birinci kademe hayat bilgisi ve fen ve teknoloji öğretim programlarının "çevre eğitimi" açısından incelenmesi
Other Titles: Investigating primary school life skills and science curricula based on environmental education from the period of republic (1923) to the present (2013)
Authors: Vural, Ruken Akar
Yolcu, Okan
Keywords: Çevre Eğitimi
Fen ve Hayat Bilgisi Öğretim Programı
Şura
Sözleşme
Enviromental Education
Science curriculum
Life skills curriculum
Council
Contract
Issue Date: 1-Jan-2014
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmanın temel amacı Cumhuriyette Günümüze (2013) kadar hazırlanmış ilkokul Fen ve Hayat Bilgisi öğretim programlarının çevre eğitimi açısından incelenmesidir. Bu amaçla çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sadece Fen ve Hayat Bilgisi öğretim programlarının kazanımlar ve içeriğini belirlemekle sınırlı tutulmamış, tüm programların Milli Eğitim ve Çevre Şuraları, Kalkınma Planları, Ulusal ve Uluslararası sözleşmeler ile ilişkisi ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular özetle, özellikle son 25 yıllık süreçte geliştirilen öğretim programlarının çevre eğitimi açısından zengin bir içeriğe sahip olduğu ve bu içeriğin Çevre şuraları, Kalkınma Planları, Ulusal ve Uluslararası sözleşmeler ile paralellik gösterdiğidir. The main objective of the study is to analyze primary school curricula of Science and Life Skills courses developed in the historical term of Republic to the present (2013) in terms of environmental education. For this purpose, qualitative research method and document analysis technic were used. The research hasn't been restricted to only identifying the standarts, outcomes, and content of Science curriculum and Life Skills curriculum, but also the coherence of all the curricula with National Education and Environment Council, Development Plans, and National and International contracts have been investigated. As a conclusion, the findings of the research show that the education programmes developed in the last 25 years period have rich content in terms of environmental education and this content parallels with Environment Council, Development Plans and National and International contracts.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49273049&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/407
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10034529.pdf2.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.