Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/4068
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | YAZICI, YAKUP | - |
dc.contributor.author | Gürkan Selim, Çelgin | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-02T10:47:05Z | - |
dc.date.available | 2021-07-02T10:47:05Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.date.submitted | 2021-04-26 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11607/4068 | - |
dc.description.abstract | BİREYSEL SPOR BRANŞLARI İLE TAKIM SPOR BRANŞLARININ UZAMSAL GÖRSELLEŞTİRİLMELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Çelgin, G.S. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2021. Amaç: Bu araştırma bireysel ve takım spor branşlarının uzamsal görselleştirilmelerinin karşılaştırılması incelemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma verilerinin toplanması sırasında araştırmacı tarafından hazırlanmış demografik özelliklerden oluşan kişisel bilgi formu ve daha önceden bir bilimsel çalışmada kullanılmış Uzamsal Görselleştirme Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve istatiksel analizinde SPSS (version 22.0) programı kullanılmıştır. Gruplar arası karşılaştırmalarda T-Testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel olarak anlamlılık düzeyi “p<0.05” olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Araştırmanın evrenini seçilmiş bireysel branşa göre, Ege bölgesinde spor kulüpleri bünyesindeki lisanslı sporcular, örneklem grubunu ise Muğla İli Fethiye İlçesi spor kulüpleri bünyesinde bireysel spor olarak; Oryantiring (n=50), Tenis (n=50), Karate (n=50), takım sporları olarak Futbol (n=50), Basketbol (n=50), Voleybol (n=50) branşlarında lisanlı olarak spor faaliyetlerine katılan genel yaş ortalamaları 15,43±1,12 olan kadın (n=119) ve erkek (n=181) 300 gönüllü sporcu oluşturmuştur. Sonuç: Sonuç olarak elde edilen bulgulara göre orta öğretim başarı puanı yüksek olan çocukların uzamsal görselleştime puanlarının da anlamlı düzeyde yüksek çıkmasından ve oryantiring branşını yapan çocukların en yüksek puanlara sahip olmalarından hareketle, bu yaş grubu çocuklarda hem orta öğretim başarı puanı yüksek çocukların hem de orta öğretim başarı puanı düşük çocukların da spora yönlendirilmelidir. Oryantiring sporu ile ilgilenen çocukların da akademik hayatını desteklediğini düşünerek beden eğitimi derslerinde, okul takımlarında, farklı spor branşlarının antrenmanlarında oryantiring branşının çalışmalarını programlarında yer verilmesinde uzamsal görselleştirme düzeylerinin geliştirilmesi için önem verilmesi gerektiği düşünülmüştür. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | KABUL VE ONAY SAYFASI............................................................................................i TEŞEKKÜR ........................................................................................................................ii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ........................................................................v ŞEKİLLER DİZİNİ............................................................................................................vi TABLOLAR DİZİNİ.........................................................................................................vii ÖZET..............................................................................................................................viii ABSTRACT .......................................................................................................................ix 1. GİRİŞ..............................................................................................................................1 1.1. Araştırmanın Amacı .....................................................................................................2 1.2. Araştırmanın Problemi .................................................................................................2 1.3. Araştırmanın Alt Problemleri .......................................................................................2 1.4. Araştırmanın Hipotezleri..............................................................................................3 1.5. Araştırmanın Varsayımları ...........................................................................................3 1.6. Araştırmanın Sınırlılıkları ............................................................................................3 2. GENEL BİLGİLER.........................................................................................................4 2.1. Bireysel Sporlar............................................................................................................4 2.1.1. Oryantiring ................................................................................................................4 2.1.2. Karete.........................................................................................................................4 2.1.3. Tenis..........................................................................................................................5 2.2. Takım Sporları..............................................................................................................5 2.2.1. Futbol.........................................................................................................................5 2.2.2. Basketbol ...................................................................................................................6 2.2.3. Voleybol ....................................................................................................................6 iv 2.3. Görselleme....................................................................................................................6 2.3.1. Uzamsal Düşünme.....................................................................................................7 2.3.2. Uzamsal Yetenek.......................................................................................................7 2.3.3. İmge...........................................................................................................................8 2.3.4. Uzamsal Görselleme Becerisi....................................................................................8 2.4. Uzamsal Yetenek ve Önemi .........................................................................................9 2.4.1. Uzamsal Yeteneğin Bileşenleri .................................................................................9 2.5. Uzamsal Görselleme ile İlgili Yapılmış Çalışmalar...................................................12 2.6. Uzamsal Yeteneğin Geliştirilmesi..............................................................................14 2.7. Uzamsal Yeteneğin Bazı Alanlarla İlişkisi.................................................................15 2.7. Uzamsal Yeteneğin Cinsiyetle İlişkisi........................................................................16 3. GEREÇ VE YÖNTEM..................................................................................................17 3.1. Araştırmanın Yöntemsel Modeli ................................................................................17 3.2. Veri Toplama Aracı....................................................................................................17 3.3. Verilerin Analizi.........................................................................................................17 4. BULGULAR .................................................................................................................19 5. TARTIŞMA...................................................................................................................23 6. SONUÇ VE ÖNERİLER ..............................................................................................28 6.1. Öneriler.......................................................................................................................29 KAYNAKLAR..................................................................................................................30 EKLER ..............................................................................................................................36 Ek 1. Anket Soruları ..........................................................................................................36 Ek 2. Etik Kurul Kararı......................................................................................................45 Ek 3. Muğla Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu İzin Belgesi........................................46 ÖZGEÇMİŞ.......................................................................................................................48 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Bireysel spor, Takım sporları ve Uzamsal Görselleştirme | tr_TR |
dc.title | BİREYSEL SPOR BRANŞLARI İLE TAKIM SPOR BRANŞLARININ UZAMSAL GÖRSELLEŞTİRİLMELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10396745 | tr_TR |
dc.contributor.department | Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gürkan Selim Çelgin.pdf | 2.95 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.