Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4068
Title: BİREYSEL SPOR BRANŞLARI İLE TAKIM SPOR BRANŞLARININ UZAMSAL GÖRSELLEŞTİRİLMELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
Authors: YAZICI, YAKUP
Gürkan Selim, Çelgin
10396745
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı
Keywords: Bireysel spor, Takım sporları ve Uzamsal Görselleştirme
Issue Date: 2021
Publisher: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Abstract: BİREYSEL SPOR BRANŞLARI İLE TAKIM SPOR BRANŞLARININ UZAMSAL GÖRSELLEŞTİRİLMELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Çelgin, G.S. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2021. Amaç: Bu araştırma bireysel ve takım spor branşlarının uzamsal görselleştirilmelerinin karşılaştırılması incelemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma verilerinin toplanması sırasında araştırmacı tarafından hazırlanmış demografik özelliklerden oluşan kişisel bilgi formu ve daha önceden bir bilimsel çalışmada kullanılmış Uzamsal Görselleştirme Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve istatiksel analizinde SPSS (version 22.0) programı kullanılmıştır. Gruplar arası karşılaştırmalarda T-Testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel olarak anlamlılık düzeyi “p<0.05” olarak kabul edilmiştir. Bulgular: Araştırmanın evrenini seçilmiş bireysel branşa göre, Ege bölgesinde spor kulüpleri bünyesindeki lisanslı sporcular, örneklem grubunu ise Muğla İli Fethiye İlçesi spor kulüpleri bünyesinde bireysel spor olarak; Oryantiring (n=50), Tenis (n=50), Karate (n=50), takım sporları olarak Futbol (n=50), Basketbol (n=50), Voleybol (n=50) branşlarında lisanlı olarak spor faaliyetlerine katılan genel yaş ortalamaları 15,43±1,12 olan kadın (n=119) ve erkek (n=181) 300 gönüllü sporcu oluşturmuştur. Sonuç: Sonuç olarak elde edilen bulgulara göre orta öğretim başarı puanı yüksek olan çocukların uzamsal görselleştime puanlarının da anlamlı düzeyde yüksek çıkmasından ve oryantiring branşını yapan çocukların en yüksek puanlara sahip olmalarından hareketle, bu yaş grubu çocuklarda hem orta öğretim başarı puanı yüksek çocukların hem de orta öğretim başarı puanı düşük çocukların da spora yönlendirilmelidir. Oryantiring sporu ile ilgilenen çocukların da akademik hayatını desteklediğini düşünerek beden eğitimi derslerinde, okul takımlarında, farklı spor branşlarının antrenmanlarında oryantiring branşının çalışmalarını programlarında yer verilmesinde uzamsal görselleştirme düzeylerinin geliştirilmesi için önem verilmesi gerektiği düşünülmüştür.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4068
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gürkan Selim Çelgin.pdf2.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.