Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4061
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKARACABEY, KÜRŞAT-
dc.contributor.authorDOĞRUER, GÖZDECAN-
dc.date.accessioned2021-05-26T09:46:06Z-
dc.date.available2021-05-26T09:46:06Z-
dc.date.issued2021-05-26-
dc.date.submitted2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4061-
dc.description.abstractAmaç; ortaöğretim öğrencilerinin internet bağımlılıklarının fiziksel aktivite düzeyleri üzerine etkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem; çalışmanın örneklemi Aydın ili Efeler ilçesinden 10 lise üzerinden rastlantısal yöntem ile seçilmiş 9. 10. 11. ve 12. sınıflarda öğrenim görmekte olan 470 kadın ve 478 erkek olmak üzere toplamda 948 öğrenci ile oluşturulmuştur. Araştırmada, “Kişisel Bilgi Formu”, Sert ve Temel (2014) tarafından yapılan “Öğrenciler İçin Fiziksel Aktivite Ölçeği” ve öğrencilerin internet bağımlılık düzeylerini belirlemek amacıyla Günüç ve Kayri (2010) tarafından geliştirilen “İnternet Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçek, internet bağımlılığı için yoksunluk, kontrol güçlüğü, işlevsellikte bozulma ve sosyal izolasyon gibi dört temel boyuttan oluşan 35 maddelik alt boyuta sahip bir ölçektir. Bu araştırma, genel tarama modelinde bir araştırmadır ve bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlamaktadır. Bulgular; araştırmanın literatür kısmında ise internet ve bağımlılık temel kavramları tanımlanarak, internet bağımlılığın nedenleri, internet bağımlılığı tanı kriterleri, sağlıklı internet kullanımı ve internet bağımlılığı ile ergenler arasındaki ilişki açıklanmıştır. Bir başka başlıkta ise fiziksel aktivite konusu ele alınarak, fiziksel aktivitenin faydaları, fiziksel aktiviteyi etkileyen faktörler ve değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler açıklanmıştır. Son olarak fiziksel aktivite ve internet bağımlılığı arasındaki ilişki hakkında bilgi verilmiştir. Sonuç; elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, öğrencilerin internet bağımlılığı riski açısından yaşa ve cinsiyete göre farklılığın olmadığı gözlenmiştir. Fakat fiziksel aktivitenin, yaşa ve cinsiyete göre anlamlı şekilde farklılık olduğu saptanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri arttıkça yoksunluk, kontrol güçlüğü, işlevsellikte bozulma gibi semptomların ve internet bağımlılığı riskinin azaldığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY SAYFASI................................................................................................. i TEŞEKKÜR.............................................................................................................................. ii İÇİNDEKİLER.......................................................................................................................... iii TABLOLAR DİZİNİ................................................................................................................. iv ÖZET..........................................................................................................................................v ABSTRACT.............................................................................................................................. vi 1. GİRİŞ...................................................................................................................................... 1 1.1 Problem tanımı ve önemi ………………………………………………………………….1 1.2 Araştırmanın Amacı……………………………………………………………………..…2 1.3 Araştımanın Hipotezleri……………………………………………………………………2 2. GENEL BİLGİLER................................................................................................................ 3 2.1. İnternet................................................................................................................................. 3 2.2. Bağımlılık............................................................................................................................. 5 2.3. İnternet Bağımlılığı.............................................................................................................. 6 2.3.1. İnternet Bağımlılığının Nedenleri.....................................................................................8 2.3.2. İnternet Bağımlılığı Tanı Kriterleri...................................................................................9 2.3.3. Sağlıklı İnternet Kullanımı..............................................................................................13 2.3.4. İnternet Bağımlılığı ve Ergenler..................................................................................... 14 2.3.5. İnternet Bağımlılığı İle İlgili Yapılmış Çalışmalar......................................................... 16 2.4. Fiziksel Aktivite................................................................................................................. 19 2.4.1. Fiziksel Aktivitenin Faydaları......................................................................................... 20 2.4.2. Fiziksel Aktiviteyi Etkileyen Faktörler........................................................................... 22 2.4.3. Fiziksel Aktivite Durumunun Değerlendirilmesi ve Kullanılan Yöntemler................... 23 2.5. Fiziksel Aktivite ve İnternet Bağımlılığı İlişkisi................................................................ 24 3. GEREÇ VE YÖNTEM......................................................................................................... 27 4. BULGULAR......................................................................................................................... 29 5. TARTIŞMA.......................................................................................................................... 47 6. SONUÇ VE ÖNERİLER...................................................................................................... 49 6.1. Sonuçlar............................................................................................................................. 49 6.2. Öneriler.............................................................................................................................. 50 KAYNAKLAR......................................................................................................................... 52 EKLER...................................................................................................................................... 62 EK 1 Anket Formu ...................................................................................................................62 EK 2 Kurum İzin Yazısı............................................................................................................72 EK 3 Etik Kurul Onayı..............................................................................................................73 ÖZGEÇMİŞ..............................................................................................................................74tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFiziksel Aktivite Düzeyi, İnternet Bağımlılığı, Orta Öğretim.tr_TR
dc.titleORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET BAĞIMLILIKLARININ FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ ÜZERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ: AYDIN İLİ ÖRNEĞİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GÖZDECAN DOĞRUER.pdf1.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.