Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4057
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBulut, Şahin-
dc.contributor.authorBaş, Emrah-
dc.date.accessioned2021-04-12T12:12:31Z-
dc.date.available2021-04-12T12:12:31Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4057-
dc.description.abstractÖZET ÜNİVERSİTELİ GENÇLERİN GİRİŞİMCİLİK ALGILARI VE YÖNELİMİ: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ Emrah BAŞ Yüksek Lisans Tezi, Ekonomi ve Finans Ana Bilim Dalı Tez Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Şahin BULUT 2019, XVII + 73 sayfa Bu araştırmada 2018-2019 eğitim öğretim yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeylerinin cinsiyet, yaş, lisans ve sınıf seviyesi, baba ve anne mesleği, aile aylık gelir düzeyi, ailelerinin yaşadığı yer ve girişimcilik dersi alma değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın modeli betimsel tarama modelidir. Öğrencilerin girişimcilik düzeylerini belirlemek amacıyla Yilmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilen ve 36 maddeden oluşan “Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, basit rastgele örneklemleme yöntemi kullanılarak evrenin tamamı olan 52.438 öğrenciden 600’üne uygulanmış, hatalı veya eksik anketler çıkarılarak 550 öğrenciden veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler istatistiki paket programlar kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılara yönelik tanımlayıcı istatistiksel analizler için frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Analiz sürecinde araştırmanın alt problemlerine uygun olarak bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmada Aydın Adnan Menderes Üniversitesi öğrencilerini girişimcilik yönelimlerinin yüksek girişimcilik düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin katılabileceği iş fikri ya da proje yarışmaları düzenlenmeli, öğrencilerin girişimcilik yönelimleri desteklenmeli ve girişimciyi destekleyen kuruluşların hibe ve kredileri hakkında bilgilendirmelerde bulunarak girişimciliğe teşvik edilebileceği önerileri getirilmiştirtr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI ..........................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI............................................................................iv ÖZET.................................................................................................................................. v ABSTRACT ...................................................................................................................... vi ÖNSÖZ.............................................................................................................................vii KISALTMALAR DİZİNİ .................................................................................................. xi ŞEKİLLER DİZİNİ..........................................................................................................xiii TABLOLAR DİZİNİ ....................................................................................................... xiv GRAFİKLER DİZİNİ ...................................................................................................... xvi EKLER DİZİNİ .............................................................................................................. xvii GİRİŞ ................................................................................................................................. 1 1. BÖLÜM.......................................................................................................................... 3 1. GİRİŞİMCİLİK KAVRAMI........................................................................................ 3 1.1. Girişimci ve Girişimcilik ..................................................................................... 3 1.2. Girişimciliğin Türleri........................................................................................... 5 1.2.1. İç Girişimcilik.................................................................................................. 6 1.2.2. Kamu Girişimciliği .......................................................................................... 7 1.2.3. Yaratıcı Girişimcilik ........................................................................................ 7 1.2.4. Fırsat Girişimciliği........................................................................................... 7 1.2.5. Sosyal Girişimcilik........................................................................................... 8 1.2.6. E-Girişimcilik .................................................................................................. 8 1.3. Girişimcilik Kavramının Tarihsel Süreci.............................................................. 9 1.3.1. Dünya’da Girişimcilik Kavramının Tarihsel Süreci.......................................... 9 1.3.2. Tarihsel Süreçte Girişimciliğe Yönelik Yaklaşımlar....................................... 11 1.3.2.1. Merkantilizm ve girişimcilik .................................................................. 12 1.3.2.2. Fizyokratik düşünce ve girişimcilik ........................................................ 12ix 1.3.2.3. Klasik İktisat Teorisi ve girişimcilik....................................................... 13 1.3.2.4. Keynesyen model ve girişimcilik............................................................ 14 1.3.2.5. Neo-Klasik iktisat teorisi ve girişimcilik................................................. 16 1.3.3. Türkiye’de Girişimcilik Kavramının Tarihsel Süreci...................................... 16 1.3.3.1. Osmanlı İmparatorluğu döneminde girişimcilik ...................................... 16 1.3.3.2. Cumhuriyet döneminde girişimcilik........................................................ 18 1.4. Türkiye’de Girişimciliğe Destek Veren Kurum ve Kuruluşlar............................ 22 1.4.1. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) ..................................................................................................... 22 1.4.2. Türkiye Halk Bankası (HALKBANK) ........................................................... 23 1.4.3. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırmaları Kurumu (TÜBİTAK) .................... 24 1.4.4. Hazine ve Maliye Bakanlığı ........................................................................... 24 1.4.5. Kalkınma Ajansları ........................................................................................ 24 1.5. Girişimci Kişiliklerin Ortak Özellikleri .............................................................. 26 1.6. Girişimcilik Yönelimi ........................................................................................ 27 2. BÖLÜM........................................................................................................................ 30 2. ARAŞTIRMANIN METODOLOJİSİ........................................................................ 30 2.1. Araştırmanın Konusu ve Problemin Tanımı ....................................................... 30 2.2. Araştırmanın Amacı........................................................................................... 30 2.3. Araştırmanın Önemi .......................................................................................... 30 2.4. Araştırmanın Yöntem ve Tekniği....................................................................... 31 2.5. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi..................................................................... 32 2.6. Araştırmanın Hipotezleri.................................................................................... 32 2.7. Araştırmanın Sınırlılıkları .................................................................................. 33 2.8. Literatür Taraması ............................................................................................. 33 2.8.1. Girişimciliği Etkileyen Faktörler.................................................................... 36 3. BÖLÜM........................................................................................................................ 40x 3. BULGULAR............................................................................................................. 40 3.1. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Eğitim Gördükleri Fakülte/Yüksekokullara Dair Bulgular .............................................................. 40 3.2. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Cinsiyetlerine Dair Bulgular ............................................................................................................ 42 3.3. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Yaş Seviyelerine Dair Bulgular ............................................................................................................ 43 3.4. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Lisans Seviyelerine Dair Bulgular ............................................................................................................ 44 3.5. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Sınıf Seviyelerine Dair Bulgular ............................................................................................................ 45 3.6. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Baba Mesleklerine Dair Bulgular ............................................................................................................ 46 3.7. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Anne Mesleklerine Dair Bulgular ............................................................................................................ 47 3.8. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Ailelerinin Aylık Gelir Seviyelerine Dair Bulgular ................................................................................ 47 3.9. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Ailelerinin Yaşadığı Yere Dair Bulgular ............................................................................................................ 49 3.10. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Girişimcilik Dersi Alıp / Almadıklarına Dair Bulgular ............................................................................. 50 4. TARTIŞMA VE SONUÇ.......................................................................................... 52 KAYNAKLAR ................................................................................................................. 59 EKLER ............................................................................................................................. 69 ÖZGEÇMİŞ...................................................................................................................... 7tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGirişimcilik, Üniversite, Öğrencitr_TR
dc.titleÜNİVERSİTELİ GENÇLERİN GİRİŞİMCİLİK ALGILARI VE YÖNELİMİ: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EKONOMİ VE FİNANS ANABİLİM DALItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
578971.pdf2.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.