Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4043
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdemir, Adem-
dc.contributor.authorYaman, Cemre-
dc.date.accessioned2021-04-09T11:50:38Z-
dc.date.available2021-04-09T11:50:38Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4043-
dc.description.abstractÖZET FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ İLE FEN VE TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞINA YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ Cemre YAMAN Yüksek Lisans Tezi, Matematik ve Fen Bilimleri Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Adem ÖZDEMİR 2020, 73 sayfa Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri ve iletişim becerileri ile Fen ve Teknoloji okuryazarlığına yönelik öz yeterlik algıları arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkinin bazı değişkenler yönünden farklılaşıp farklılaşmadıklarını incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 öğretim yılı Güz yarıyılında Ege Bölgesi’nde bulunan 2 üniversiteden uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 1, 2, 3 ve 4. sınıfta öğrenim gören 285 Fen Bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Becerileri Ölçeği, İletişim Becerileri Ölçeği ve Fen ve Teknoloji Okuryazarlığına Yönelik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Fen ve Teknoloji okuryazarlığı üniversiteye ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterirken; cinsiyete göre farklılık göstermemektedir. Bilişim teknolojileri becerileri ise; cinsiyete ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterirken, üniversiteye göre farklılık göstermemektedir. İletişim becerileri, üniversiteye ve sınıf düzeyine göre farklılık göstermekte olup, cinsiyete göre farklılık göstermemektedir. Öğretmen adaylarının bilgisayar ve internet kullanma tercihi her iki üniversitede benzerlik göstermektedir. Sınıf düzeyi bakımından eğitim (ödev ve araştırma) için bilgisayarın kullanımı birinci sınıflarda ikinci sırada, diğer sınıflarda ise birinci sıradadır. Eğitim (ödev ve araştırma) için internet kullanımı sırası ise birinci sınıflarda üçüncü sıradadır. Cinsiyet farkı bakımından eğitim (ödev ve araştırma) için bilgisayar ve internet kullanımı erkeklerde kızlara göre daha az tercih edilmiştir. Eğitim için bilgisayar ve internet tercihi ile oyun, dizi-film ve sosyal medya tercihleri arasında ters yönde anlamlı ilişkiler bulunmaktadır. Öğretmen adaylarının sosyal iletişim ve bilişim teknolojileri becerileri Fen ve Teknoloji okuryazarlıkları üzerine katkıda bulunmaktadır.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ÖZET..................................................................................................................... vii ABSTRACT........................................................................................................... ix ÖNSÖZ................................................................................................................... xi KISALTMALAR DİZİNİ................................................................................... xvii ÇİZELGELER DİZİNİ......................................................................................... xix EKLER DİZİNİ.................................................................................................... xxi 1 . GİRİŞ ................................................................................................................. 1 1.1 . Bilişim Teknolojileri ................................................................................... 5 1.2 . İletişim Becerileri........................................................................................ 9 1.3. Fen Okuryazarlığı………………………………………………………….11 1.4.Teknoloji Okuryazarlığı……………...……………………………………..12 1.5.Yirmi Birinci Yüzyıl Öğrenme Nitelikleri…..……….…………………….14 1.6. Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programında Bulunan Bilgi İletişim ve Fen Okuryazarlığı İle İlgili Dersler…………………………………………..……..16 1.7. Çağdaş Eğitim……………………………………………………………..17 1.8. Geleneksel Eğitim……………………………………………………...….18 1.9. Araştırmaya Dayalı Öğrenme……………………………………………..18 1.10. Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre……………………………………....……19 1.11. Öğretmen Yeterlikleri……………………………………..……………..20 2. KAYNAK ÖZETLERİ.................................................................................... ..22xivxv 3 . MATERYAL VE YÖNTEM ........................................................................... 30 3.1 . Araştırmanın Amacı .................................................................................. 30 3.2. Araştırma Modeli………………………………………………...………..30 3.3.Çalışma Grubu……………………………………………………………..30 3.4. Veri Toplama Araçları…………………………………………………….31 3.5. Problem Cümlesi…………………………………………………………..33 3.6. Sınırlılıklar……………………………………………………………...…34 3.7. Veri Çözümleme Teknikleri……………………………………………….34 4 . BULGULAR .................................................................................................... 38 4.1 .Birinci Alt Probleme Ait Bulgular ................................................….…….39 4.2. İkinci Alt Problem Ait Bulgular…………………………………………...40 4.3. Üçüncü Alt Probleme Ait Bulgular………………………………………..43 4.4. Dördüncü Alt Probleme Ait Bulgular……………………………………...45 4.5. Beşinci Alt Probleme Ait Bulgular………………………………………...46 4.6. Altıncı Alt Probleme Ait Bulgular…………………………………………48 4.7. Yedinci Alt Probleme Ait Bulgular………………………………………..50 5 . TARTIŞMA VE SONUÇ................................................................................. 51 KAYNAKLAR...................................................................................................... 57 ÖZGEÇMİŞ .......................................................................................................... 73tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subject: Fen ve Teknoloji, Okuryazarlık, Bilişim Teknolojileri, İletişim Becerileri, Bilgisayar, İnternettr_TR
dc.titleFEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ İLE FEN VE TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞINA YÖNELİK ÖZ YETERLİK ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ANABİLİM DALItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
618709.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.