Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4036
Title: YİYECEK İÇECEK ENDÜSTRİSİNDE SATIŞ ARTTIRMA ÇABALARI KAPSAMINDA ÇEVRİMİÇİ PAKET SERVİS PORTALLARININ KULLANIMI
Authors: Özdoğan, Osman Nuri
Kılıçalp, Miray
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ ANABİLİM DALI
Keywords: E-Ticaret, E-Tüketici, Çevrimiçi Aracı, Genişletilmiş Teknoloji Kabul Modeli, E-Alışveriş Kalitesi Yiyecek-İçecek İşletmeleri.
Issue Date: 2019
Publisher: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: ÖZET YİYECEK İÇECEK ENDÜSTRİSİNDE SATIŞ ARTTIRMA ÇABALARI KAPSAMINDA ÇEVRİMİÇİ PAKET SERVİS PORTALLARININ KULLANIMI Miray KILIÇALP Doktora Tezi, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Osman Nuri ÖZDOĞAN 2019, XIX + 131sayfa İnternet kullanımının yaygınlaşması ile birlikte e-ticaret sektörü de yükselişe geçmiştir. Elektronik ticaret kapsamında yiyecek içecek kullanılan ve internet üzerinden hizmet veren yemek sipariş siteleri çevrimiçi aracı şirketler konumundadır. Bu tez çalışmasında giderek büyüyen bir sektör haline alan e-ticaretin en önemli oyuncularından biri olan çevrimiçi aracı şirketler ele alınmıştır. Çalışma 3 ana bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünü literatür taraması oluşturmaktadır ve bu bölümde e-ticaret ile ilgili kavramlara, e-ticaretin tarihsel gelişimine, avantaj ve dezavantajlarına, e-ticaret türlerine, sürecine ve uygulama alanları ile e-tüketici kavramı, çevrimiçi yemek siparişi kavramı, fonksiyonları ve genel işleyiş yapısı hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde yiyecek içecek endüstrisi hakkında genel bilgiler verilmiş ve yiyecek içecek işletmelerinde e-ticaret ve çevrimiçi yemek sipariş sistemi hakkında bilgiler verilerek mevcut durum incelenmiştir. Araştırmanın üçüncü ve son kısmında ise iki boyutlu olarak araştırılması ve değerlendirilmesi hedeflenen bu çalışmada ilk olarak, nitel bir araştırma yöntemi olan yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme tekniği ile yemeksepeti.com şirketine üye olan işyeri sahipleri ve/veya yöneticileri ile internet üzerinden hizmet veren paket servis portallarının işletmelere sağladıkları avantajlar ve kullanıma bağlı yaşanan dezavantajlar üzerine yüz yüze görüşmeler sağlanmıştır. Çalışmanın ikinci boyutunu oluşturan tüketici odaklı bu bölümünde ise çevrimiçi paket servis portallarını aktif olarak kullanmakta olan tüketicilerin davranışları genişletilmiş vi Teknoloji Kabul Modeli Ölçeği ve e-Alışveriş Kalitesi ölçeği kapsamında hazırlanan anket formu aracılığıyla araştırılmış ve incelenmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/4036
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
595277.pdf2.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.