Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4024
Title: AYDIN İL MERKEZİNDE GÖREV YAPAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM BİLİŞİM AĞI KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ
Authors: TANIR, HALİL
AKÇA, TARIK
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Keywords: Beden Eğimi, Eğitim Bilişim Ağı, Öğretmen
Issue Date: 2021
Publisher: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Citation: Akça T. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2021.
Abstract: Eğitim Bilişim Ağı (EBA) her sınıf düzeyine ve farklı öğrenme stillerine uygun, güvenilir e içerikler sunmakta ve öğretmen merkezli eğitimden öğrenci merkezli eğitime geçmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca EBA’nın öğretmenlerin mesleki gelişimi için de büyük katkısı vardır. Öğretmenler EBA aracılığıyla Türkiye’nin her köşesinden meslektaşları ile işbirliği yapabilmektedir. Bunun yanı sıra EBA’da düzenlenen eğitimler sayesinde mesleki gelişimlerine katkı sağlayabilmektedirler. Ayrıca öğrenciler EBA’yı sınavlara hazırlanmak için iyi bir yardımcı olarak görmekte ve bu nedenle sınavlar öncesinde EBA’yı yoğun olarak kullanmaktadırlar. Dolayısıyla EBA hem öğretmenler hem de öğrenciler için oldukça faydalı bir platformdur. Bu nedenle 2019-2020 Eğitim öğretim yılında Aydın il merkezindeki Beden Eğitimi öğretmenlerinin EBA kullanım alışkanlıklarının belirlenmesinin amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemi 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Aydın il merkezindeki ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 242 (n=86 kadın ve n=156 erkek) gönüllü Beden Eğitimi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği kullanıldı. Elde edilen veriler SPSS 25,0 paket programında %95 güven aralığında ve 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi. Yapılan istatistiki analizlerde öğretmenlerin %94,2’sinin EBA hakkında yeterince bilgiye sahip olmasına rağmen; öğretmenlerin %54,1’inin EBA’da yapılabilecek aktiviteleri uygulayabilme becerisine sahip olmadığı ve %89,7’sinin EBA’ya içerik yüklemedikleri belirlendi. Ayrıca cinsiyet, eğitim durumu ve kurum türü değişkenlerine göre EBA’ya yönelik tutum açısından öğretmenler arasında anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı tespit edildi (p>0,05). Kıdem yılı değişkenine göre ise EBA’ya yönelik tutum açısından öğretmenler arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu belirlendi (p<0,05). Araştırmada istatistiki analizlerden elde edilen bulgular doğrultusundaviii öğretmenlerin EBA’nın amacını ve önemini bilmesine rağmen; EBA kullanma becerisine sahip olmama, başkalarının içerik yüklemesini bekleme ve eğitim ile ilgili diğer sosyal ağlardan erişilen materyallerin yeterli görülmesi gibi nedenlerden dolayı EBA’yı yeterince kullanmadıkları sonucuna ulaşıldı. Bu nedenle bütün öğretmenlerin EBA ile ilgili hizmet içi eğitim almaları veya EBA tanıtım toplantılarına katılımları sağlanmalıdır. Öğretmenlerin EBA kullanıma ilişkin düzenlenen hizmet içi eğitimlerde ve EBA tanıtım toplantılarında öğretmenlerin EBA’yı aktif bir şekilde kullanabilme becerisini geliştirmeye yönelik uygulamalara yer ver verilmelidir. Hizmet içi eğitimlerde ve EBA tanıtım toplantılarında EBA’nın Beden Eğitimi derslerinde kullanımına yönelik bilgilere ve etkinliklere de yer verilmelidir
URI: http://hdl.handle.net/11607/4024
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TARIK AKÇA_YL_TEZ.pdf13.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.