Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4014
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanır, Halil-
dc.contributor.authorÜnal, Muhammed-
dc.date.accessioned2021-03-15T10:43:28Z-
dc.date.available2021-03-15T10:43:28Z-
dc.date.issued2021-
dc.date.submitted2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4014-
dc.description.abstractSPOR BİLİMLERİNDE ÖĞRENME STİLLERİNİN AKADEMİK MOTİVASYONA ETKİSİ Ünal M. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2021. Öğretmenler öğrencilerin yatkın oldukları öğrenme stillerini geliştirmelerine yardımcı olmalıdır. Böylece öğrenciler gerçekleri daha iyi algılayan, öğrenme stillerinden etkili bir şekilde yararlanabilen, neyi nasıl öğreneceklerini ve öğrendiklerini nasıl kullanabileceğini bilen bireyler haline geleceklerdir. Söz konusu bu durum yükseköğretim kurumlarında yürütülmekte olan, müfredatı uygulamalı ve teorik derslerden oluşan Spor Bilimleri Temel Alanı için de geçerlidir. Bu nedenle araştırmada Spor Bilimlerinde öğrenme stillerinin akademik motivasyona etkisinin değerlendirilmesi amaçlandı. Araştırmanın örneklemi 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 552 (n=256 kadın ve n=295 erkek) gönüllü öğrenciden oluştu. Öğrencilerin öğrenme stillerinin ve akademik motivasyonlarının belirlenmesinde Öğretmen Adayları Öğrenme Stilleri Ölçeği (ÖAÖSÖ) ve Akademik Motivasyon Ölçeği (AMÖ) kullanıldı. Araştırma sonucunda öğrencilerin kinestetik öğrenme stilinin yatkın oldukları görüldü. Öğrencilerin yatkın oldukları öğrenme stillerinin akademik motivasyonlarını etkilediği; kinestetik öğrenme stiline yatkın olan öğrencilerin akademik motivasyonu en yüksek olan öğrenciler olduğu belirlendi. Akademik motivasyonu en düşük olan öğrencilerin işitsel öğrenme stiline yatkın olan öğrenciler olduğu anlaşıldı. Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda yükseköğretim kurumlarında spor eğitimi alan öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi, öğretim programları ve ders içerikleri hazırlanırken öğrencilerin yatkın oldukları öğrenme stillerinin göz önünde bulundurulması ve farklı öğrenme stillerine yatkın öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda göre ders içeriklerinin düzenlenmesi önerilebilir. Böylece yükseköğretim kurumlarında verilen spor eğitiminin kalitesinin artabileceği ön görülmektedir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..........................................................................................i TEŞEKKÜR ..................................................................................................................... ii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ.....................................................................vi ŞEKİLLER DİZİNİ........................................................................................................ vii TABLOLAR DİZİNİ..................................................................................................... viii ÖZET................................................................................................................................ix ABSTRACT ......................................................................................................................x 1. GİRİŞ.............................................................................................................................1 1.1 Araştırma Soruları .......................................................................................................3 2. GENEL BİLGİLER.......................................................................................................4 2.1. Öğrenme .....................................................................................................................4 2.2. Öğrenme Stilleri .........................................................................................................7 2.2.1. Öğrenme Stili Modelleri..........................................................................................9 2.2.1.1. Kolb öğrenme stili modeli..................................................................................10 2.2.1.2. Jung öğrenme stili modeli...................................................................................14 2.2.1.3. Dunn ve Dunn öğrenme stili modeli ..................................................................15 2.2.1.4. Grasha ve Riechmann öğrenme stili modeli.......................................................16 2.2.1.5. Honey ve Mumford öğrenme stili modeli ..........................................................18 2.2.1.6. Gregorc öğrenme stili modeli.............................................................................20 2.2.1.7. McCarthy öğrenme stili modeli..........................................................................22 2.2.1.8. Görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme stili...........................................................24 2.3. Motivasyon Kavramı................................................................................................26 2.4. Motivasyonun Türleri...............................................................................................29iv 2.4.1. İçsel Motivasyon ...................................................................................................30 2.4.2. Dışsal Motivasyon .................................................................................................32 2.4.3. Motivasyonsuzluk..................................................................................................33 2.5. Akademik Motivasyon .............................................................................................34 3. GEREÇ VE YÖNTEM................................................................................................38 3.1. Araştırmanın Deseni.................................................................................................38 3.2. Araştırmanın Örneklemi...........................................................................................38 3.3. Araştırmaya Dahil Edilme Kriterleri ........................................................................39 3.4. Araştırmanın Dışlama Kriterleri...............................................................................39 3.5. Veri Toplama Araçları..............................................................................................39 3.5.1. Kişisel Bilgi Formu ..............................................................................................39 3.5.2. Öğrenme Stilleri Ölçeği.........................................................................................40 3.5.3. Akademik Motivasyon Ölçeği...............................................................................40 3.6. Araştırmada Etik.......................................................................................................41 3.7. İstatistiksel Değerlendirme .......................................................................................41 4. BULGULAR ...............................................................................................................42 5. TARTIŞMA.................................................................................................................48 5.1. Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Tartışılması..........................................48 5.2. Öğrencilerin Baskın Olan Öğrenme Stillerinin Tartışılması....................................51 5.3. Baskın Öğrenme Stilinin Akademik Motivasyona Etkisinin Tartışılması ...............52 6. SONUÇ VE ÖNERİLER ............................................................................................54 6.1. Sonuçlar....................................................................................................................54 6.2. Öneriler.....................................................................................................................56 KAYNAKLAR................................................................................................................58 EKLER ............................................................................................................................72 Ek 1. Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu ....................................................................72v Ek 2. Kişisel Bilgi Formu................................................................................................76 Ek 3. Öğrenme Stilleri Ölçeği (ÖSÖ)..............................................................................77 Ek 4. Akademik Motivasyon Ökçeği (AMÖ) .................................................................80 Ek 5. ADÜ SBF Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurul Kararı................83 Ek 6. Kurum İzin Belgesi ................................................................................................84 ÖZGEÇMİŞ.....................................................................................................................85tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAkademik motivasyon, Öğrenme stilleri, Spor bilimleri.tr_TR
dc.titleSPOR BİLİMLERİNDE ÖĞRENME STİLLERİNİN AKADEMİK MOTİVASYONA ETKİSİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Muhammet ÜNAL.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.