Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/4008
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKızılkaya, Mehteap-
dc.contributor.authoratuğ, mahsun-
dc.date.accessioned2021-03-15T09:54:27Z-
dc.date.available2021-03-15T09:54:27Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.citation(Atug,2020)tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/4008-
dc.description.abstractBu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarını ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tanımlayıcı kesitsel olarak 1 Ocak 2019- 1 Ağustos 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi’nde öğrenim gören 1056 öğrenci, çalışmanın örneklemini ise evrenin belli olduğu durumda örneklem hesaplama formülüne göre belirlenen 337 öğrenci oluşturmuştur. Sınıflar içinde öğrencinin örnekleme seçimi basit rastgele örnekleme yöntemi ile yapılmıştır. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Veriler tanımlayıcı istatistikler, Kruskall-Wallis ve Mann-Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği puan ortalamaları 84,59 olarak saptanmıştır. Öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına ilişkin olumlu tutuma sahip oldukları sonucu elde edilmiştir. Öğrencilerin mezun oldukları lise, en uzun yaşadıkları bölge, aynı evde yaşlı bireylerle bulunma ve mezuniyet sonrası yaşlı bireylere bakım vermeyi isteme durumlarının yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumu anlamlı şekilde etkilediği belirlenmiştir (p<0.05). Öğrencilerin yaşlı bireylerle mezuniyet sonrasında çalışmak istedikleri ancak yaşlı bireyle iletişim zorluğu olabileceğinden bakım vermeyi tercih etmeyecekleri tespit edilmiştir. Sözü geçen kaygıların azaltılması için yaşlı birey ile iletişim konusunda hem lisans eğitim sürecinde hem de mezuniyet sonrası yapılan hizmet içi eğitim programlarında yaşlı birey ile iletişim konusuna detaylı biçimde yer verilmesi ve konu ile ilgili nitel araştırmalar yapılması önerilebilir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI ................................................................................................ i TEŞEKKÜR ............................................................................................................................ ii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ ............................................................................ v TABLOLAR DİZİNİ .............................................................................................................. vi ÖZET .................................................................................................................................... viii ABSTRACT ........................................................................................................................... ix 1. GİRİŞ ................................................................................................................................... 1 1.1. Problemin Tanımı ............................................................................................................. 1 1.2. Araştırmanın Amacı ......................................................................................................... 3 1.3. Araştırmanın Sorusu ......................................................................................................... 3 2. GENEL BİLGİLER ............................................................................................................. 4 2.1. Yaşlanma ve Yaşlılık Kavramı ......................................................................................... 4 2.2. Yaşlanma Sürecinde Ortaya Çıkan Değişiklikler ............................................................. 5 2.3. Yaşlı Ayrımcılığı .............................................................................................................. 6 2.4. Yaşlı Ayrımcılığı ve Hemşirelik ...................................................................................... 8 3. GEREÇ VE YÖNTEM ...................................................................................................... 10 3.1 Araştırmanın Amacı ........................................................................................................ 10 3.2. Araştırmanın Tipi ........................................................................................................... 10 3.3. Araştırmanın Yeri ve Zamanı ......................................................................................... 10 3.4. Araştırmanın Evren ve Örneklemi .................................................................................. 10 3.5. Araştırmaya Alınma Kriterleri........................................................................................ 11 3.6. Veri Toplama Araçları .................................................................................................... 11 3.7. Araştırmanın Etik Boyutu ............................................................................................... 12 3.8. Verilerin Değerlendirilmesi ............................................................................................ 12 3.9. Araştırmanın Sınırlılıkları............................................................................................... 13 4. BULGULAR ..................................................................................................................... 14 5. TARTIŞMA ....................................................................................................................... 49 6. SONUÇ VE ÖNERİLER .................................................................................................. 58 KAYNAKLAR ...................................................................................................................... 60 EKLER .................................................................................................................................. 69tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisheraydın adnan menderes üniversitesi sağlık bilimleri enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYAŞLI AYIRIMCILIĞI, HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİtr_TR
dc.titlehemşirelik öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumları ve etkileyen faktörlertr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorID0000-0001-9496-6735tr_TR
dc.contributor.departmentaydın adnan menderes üniversitesi, hemşirelik fakültesi, sağlık bilimleri enstitüsütr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MAHSUN ATUĞ.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.