Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3893
Title: İki farklı sınıf öğretmeninin oluşturduğu sınıf ortamı ve öğrencilerinin sosyal duygusal becerilerinin incelenmesi
Authors: Acar, Esin
Çağlayan, Melis
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı
Keywords: Sosyal Duygusal Beceriler, Sosyal Duygusal Becerilerle DesteklenmiĢ Sınıf Ortamı, 4.sınıf
Issue Date: 2019
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araĢtırmada, empati becerisi, özsaygı ve mesleki doyum değiĢkenlerine göre seçilen iki farklı öğretmenin oluĢturduğu sınıf ortamı ve bu öğretmenlerin sınıflarındaki öğrencilerin sosyal duygusal becerileri incelenmiĢtir. Sosyal duygusal öğrenmeyi destekleyici ve destekleyici olmayan sınıf ortamlarının inceleneceği öğretmenlerin seçiminde belirlenen değiĢkenlere uygun ölçekler kullanılmıĢtır. Ölçek sonuçlarına göre en yüksek ve en düĢük puanı alan iki öğretmen çalıĢmada tercih edilmiĢtir. „Durum çalıĢması‟ yöntemi kapsamında öğretmenlerin oluĢturdukları sınıf ortamları ve öğrencilerinin sosyal duygusal becerileri hem betimsel hem de derinlemesine incelenmiĢtir. ÇalıĢmada sınıf gözlemleri, sınıf ortamı kontrol listesi, öğretmenler ile gerçekleĢtirilen yarı yapılandırılmıĢ görüĢmeler ve alan notları aracılığı ile veri toplanmıĢtır. Sınıf gözlemleri ve görüĢmelerde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıĢtır. Sınıf ortamı kontrol listesinin analizinde ise toplam puan alınmıĢtır. AraĢtırmanın baĢında kendilerine uygulanan empati becerisi, özsaygı ve mesleki doyumun ölçülmesine yönelik ölçeklerden düĢük puan alan öğretmenin, 16 saat süren gözlemlerin sonucunda öğrencilerle iletiĢiminin sorunlu olduğu olumsuz bir sınıf ortamı oluĢturduğu görülmüĢtür. Aynı zamanda bu öğretmenin öğrencilerinin ders esnasında sosyal duygusal beceriler kapsamında yer alan, kendilerini ve duygularını ifade etme konusunda zorlandıkları, arkadaĢlık iliĢkilerinde baĢarısız ve genelde olumsuz oldukları gözlenmiĢtir. Kendisine uygulanan ölçeklerin sonuçlarından yüksek puan alarak olumlu sınıf ortamı oluĢturması beklenen öğretmenin sınıf ortamının ise beklendiği üzere olumlu olmuĢtur. OluĢturduğu sınıf ortamında bu öğretmenin öğrencileri ile olumlu ve etkili iletiĢim kurduğu gözlenmiĢtir. Olumlu iliĢkiler bu öğretmenin öğrencileri arasındaki iletiĢimde de kendilerini ve duygularını iyi ifade etmelerinde de kendini göstermiĢtir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3893
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
567714.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.