Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3882
Title: İlköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması
Authors: Özsoy, Nesrin
Çakır, Yunus
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı
Keywords: Mobil öğrenme, mobil öğrenme ölçeği, matematik dersinde mobil öğrenme.
Issue Date: 2019
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışmada nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İzmir ve ilçelerinde bulunan ilkokullarda, 4.sınıf düzeyinde öğrenim gören 422 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında ölçek geliştirme öncesinde veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan 62 maddelik anket formu kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesinden sonra bilgisayar ortamında analiz aşamasına geçilmiştir. Analiz aşamasında yapı geçerliği bakımından faktör analizi türlerinden açımlayıcı faktör analizi, güvenirlik bakımından ise iç tutarlılık katsayısı hesaplaması ve madde analizleri yapılmıştır. Yapı geçerliği için yapılan faktör analizi sonucunda, ölçeğin 26 madde ve 4 faktörden oluşan bir yapıya sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin olarak Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı .912 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca madde analiziyle ilgili olarak madde-toplam puan korelasyonlarına dayalı analiz sonucunda ölçekte yer alan maddeler arasında .30’un altında değere sahip herhangi bir madde bulunmadığı ve alt-üst grup ortalamaları farkına dayalı madde analizleri sonucunda elde edilen maddelere ait t değerlerinin tümünün (p<0.001) anlamlı oldukları görülmüştür. Sonuç olarak, çalışma sonucunda elde edilen bulgular ışığında, matematik dersinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik olarak geliştirilmesi hedeflenen ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu ortaya konulmuştur
URI: http://hdl.handle.net/11607/3882
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
591262.pdf2.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.