Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3881
Title: 2004-2005 ve 2017-2018 eğitim öğretim yıllarında uygulanan sosyal bilgiler öğretim programlarının değerlendirilmesi
Authors: Öztürk, Adil Adnan
Karademir, Burcu
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı
Keywords: Sosyal Bilgiler, Öğretim Programı, Öğrenme Alanı, Kazanım, Değer, 2004, 2017.
Issue Date: 2019
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı, 2004-2005 ve 2017-2018 Eğitim Öğretim Yıllarında uygulanan Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının genel amaçları, öğrenme yaklaşımları, öğrenme alanları, üniteler, kazanımlar, ders saatleri, vizyon, beceriler, kavramlar, ara disiplinler, değerler ve Atatürkçülük konuları açısından karşılaştırılmasını yaparak kazanım sayılarında artma ya da azalma yaşanan öğrenme alanı ve üniteler ilişkilendirilerek inceleme, bunların temelini oluşturabilecek nedenleri ortaya koymaya çalışmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde betimsel bir çalışma yapılmış ve veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırmada betimsel istatistiklerin oluşturulması amacıyla öğretim programları incelenmiş ve yüzde (%) hesapları ile kazanım oranları karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmalarla birlikte, öğrenme alanları ile ünitelerdeki kazanım oranları analiz edilmiştir. Buna göre, programın genel amaçlarının arttırıldığı, vizyon ve öğrenme yaklaşımlarında önemli bir farklılığın olmadığı, öğrenme alanları ve kazanım sayılarında azalma olduğu, ders saatlerinde farklılık olmadığı, ünitelere yer verilmediği, beceri sayısının arttırıldığı, 2004 programındaki bazı değerlerin çıkarılarak 2017 programına yeni değerlerin eklendiği, kavram öğretimi ile ilgili açıklama ve kavram listelerine yer verilmediği, ara disiplin anlayışının terk edildiği, Atatürkçülük konularının azaltıldığı görülmüştür. 2017 programına yeni giren beceri ve değerlere bakıldığında ülkenin dünya konjonktüründeki yeri, iç ve dış siyasette yaşanan olayların öğretim programları üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3881
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
588963.pdf659.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.