Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3875
Title: Okul öncesinde eğitimde drama temelli erken stem programının bilimsel süreç ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi
Authors: Akar Vural, Ruken
Çilengir Gültekin, Seçil
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Keywords: Okul öncesi, STEM, Eğitimde Drama, Erken çocukluk, Uzman Rolü Yaklaşımı, Bilimsel Süreç Becerileri, Yaratıcı Düşünme
Issue Date: 2019
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın temel amacı, araştırmacı tarafından hazırlanan “Eğitimde Drama Temelli Erken STEM Programı (STEM+Drama)” nın, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 6 yaş çocuklarının, bilimsel süreç ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisini ortaya koymaktır. Öntest-sontest kontrol gruplu, yarı deneysel modelin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunda, 2017-2018 öğretim yılında, Aydın ili Efeler ilçesinde bulunan bir devlet anaokuluna devam eden, 18’i deney (5 kız, 13 erkek), 22’si kontrol grubunda (13 kız, 9 erkek) olmak üzere toplam 40 çocuk yer almıştır. Çalışma grubundan elde edilen verilerin analizleri, MANN-Whithey U ve Wilcoxon testleri ile yapılmıştır. Yaratıcı düşünce testi akıcılık, orjinallik, başlıkların soyutluğu, zenginleştirme, erken kapamaya direnç alt boyutlarında, “Eğitimde Drama Temelli Erken STEM Programı (STEM+Drama)” uygulanan deney grubu lehine anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Bilimsel süreç becerileri gözlem, sınıflama, ölçme, tahmin etme, verileri kaydetme ve sonuç çıkarma alt boyutlarında, deney grubu lehine anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Bu sonuçlar, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuklara uygulanan “Eğitimde Drama Temelli Erken STEM Programı (STEM+Drama)” nın, çocuklara yaratıcı düşünme ve bilimsel süreç becerilerini kazandırmada etkili olduğunu ortaya koymaktadır
URI: http://hdl.handle.net/11607/3875
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10284168.pdf4.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.