Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3856
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdemir, Yalçın-
dc.contributor.authorÇevik, Demet-
dc.date.accessioned2020-07-24T10:34:37Z-
dc.date.available2020-07-24T10:34:37Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3856-
dc.description.abstractBu araştırmada "Mizaç Temelli Psikoeğitim Programının Öğretmenlerin Öz yeterlik İnançları Üzerindeki Etkisi" incelenmiştir. Araştırmada öntest, sontest, izleme kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 60 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğretmen Öz yeterlik İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının öntest ölçümlerinin farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Varsayımsal koşulların (normallik, varyansların homojenliği ve regresyon doğrularının eğiminin eşitliği) kontrol edilmesinin ardından araştırmanın hipotezlerini sınamak amacıyla veri seti üzerinde tekrarlı ölçümler için tek yönlü ANCOVA uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin öz yeterlik inançları üzerinde önemli etkileri olan mizaç temelli psikoeğitim programı bu alanda çalışanlar tarafından kanıt temelli bir program olarak kullanılabilir. Araştırma bulguları ve sonuçları tartışılarak, gelecekteki çalışmalar için öneriler sunuldu.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI ...................................................................................................... iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ...................................................................................... iv ÖZET ................................................................................................................................................... v ABSTRACT ...................................................................................................................................... vi ÖNSÖZ ............................................................................................................................................. vii TABLOLAR DİZİNİ ........................................................................................................................ x EKLER DİZİNİ ................................................................................................................................ xi KISALTMALAR DİZİNİ .............................................................................................................. xii GİRİŞ .................................................................................................................................................. 1 1.BÖLÜM .......................................................................................................................................... 8 1. KURAMSAL VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE ................................................................... 8 1.1. Sınıf Yönetimi ............................................................................................................................ 8 1.1.1. Sınıf Yönetimi Modelleri ..................................................................................... 12 1.1.1.1. Geleneksel Sınıf Yönetimi Modeli ................................................................ 12 1.1.1.2. Tepkisel Sınıf Yönetimi Modeli ................................................................... 12 1.1.1.3. Önlemsel Sınıf Yönetimi Modeli .................................................................. 12 1.1.1.4. Gelişimsel Sınıf Yönetimi Modeli ................................................................ 13 1.1.1.5. Bütünsel Sınıf Yönetimi Modeli ................................................................... 14 1.1.2. Öğretmenlerin Sıkça Karşılaştıkları Öğrenci Davranış Sorunları ........................ 14 1.2. Sınıf Yönetimi Öz-yeterlik İnancı ........................................................................................ 17 1.3. Mizaç ......................................................................................................................................... 20 1.3.1. Mizaç- Çevre Etkileşimi (Uyum İyiliği) .............................................................. 23 1.3.2. Öğrenciyi Tanıma ve Mizacın Önemi .................................................................. 25 1.4. Öğretmenlere Yönelik Eğitimler ............................................................................................ 27 1.4.1. Mizaç Temelli Eğitim Programlarına İlişkin Araştırma Sonuçları ...................... 29 1.4.2. Mizaç Temelli Öğretmen Eğitimi Programları .................................................... 33 2. BÖLÜM ....................................................................................................................................... 38 2. YÖNTEM .......................................................................................................................... 38 2.1. Araştırmanın Modeli ................................................................................................................ 38 2.2. Araştırmanın Çalışma Grubu .................................................................................................. 40 2.3. Veri Toplama Araçları ............................................................................................................. 40 2.3.1. Öğretmen sınıf yönetimi öz-yeterlik İnanç Ölçeği ............................................... 40 ix 2.4. Verilerin Analizi ....................................................................................................................... 44 3. BÖLÜM ....................................................................................................................................... 46 3. BULGULAR ..................................................................................................................... 46 3.1. Öntest, Sontest ve İzleme Ölçümlerine İlişkin Betimsel İstatistikler ................................ 46 3.2. Araştırmanın Hipotezine İlişkin Bulgular ............................................................................. 46 4. TARTIŞMA VE SONUÇ ................................................................................................ 47 5. KAYNAKLAR ................................................................................................................. 53 6. EKLER ............................................................................................................................. 76 ÖZGEÇMİŞ ......................................................................................................................... 78tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMizaç, Mizaç Temelli Psikoeğitim Programı, Öğretmen Sınıf Yönetimi Öz yeterlik İnancı, Öğretmen Eğitimitr_TR
dc.titleMizaç temelli psikoeğitim programının 5-9 yaş grubu çocukların öğretmenlerinin sınıf yönetimi özyeterlik inançları üzerindeki etkisitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
592626.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.