Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3849
Title: Eğitim yönetimi alanında 2005-2018 yılları arasında yürütülen lisansüstü tezlerin incelenmesi
Authors: Akyol, Bertan
Köksal, Duygu
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Keywords: Eğitim Yönetimi, Eğitim Denetimi, Eğitim Teftişi, Eğitim Planlaması, Eğitim Ekonomisi, Lisansüstü Tezler
Issue Date: 2019
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında yürütülmüş lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Araştırmanın evreni Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) Tez Merkezinde bulunan lisansüstü tezlerdir. Araştırmanın örneklemini ise, 2005-2018 yılları arasında Eğitim Yönetimi ve Denetimi ile Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi anabilim dallarında yürütülen izinli 1700 lisansüstü tez oluşturmaktadır. Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında yürütülen lisansüstü tezlerin konu, yıl, yöntem, düzey, veri toplama aracı, dil ve anabilim dalı açısından incelenmesini amaçlayan bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın analiz kısmında; tezler konu, yıl, yöntem, düzey, veri toplama aracı, dil ve anabilim dalı olarak göre kategorize edilmiş ve oluşturulan veri tabanındaki her bir değişken frekans analizine tabi tutulmuştur. Yapılan analizlerde, ele alınan dönemde yürütülen lisansüstü tezlerinin en çok ve en az ilgilendiği değişkenler tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda; tezlerin yıllara göre dağılımı incelendiğinde, son yıllarda yürütülen lisansüstü tez çalışmalarının azaldığı, doktora düzeyindeki tez sayısının yüksek lisans düzeyindekilere oranla oldukça az olduğu, tezlerde kullanılan yöntem olarak büyük oranda nicel yöntem seçildiği, ele alınan konuların Eğitim Yönetimi ve Eğitim Öğretim Süreçlerine Dair Konuların çok fazla olduğu görülürken, Eğitim Denetimi, Eğitim Planlaması ve Eğitim Ekonomisi konularında yürütülen tez sayısının diğer iki konuya oranla çok az olduğu, yürütülen tezlerin yarıdan fazlasının ilköğretim ve ortaöğretim okulları üzerine olduğu, veri toplama aracı olarak genellikle anket, ölçek ve form kullanıldığı son olarak ise tezlerde yazım dili olarak %99 oranında Türkçe kullanıldığı ortaya çıkmıştır
URI: http://hdl.handle.net/11607/3849
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
590766.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.