Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3831
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKarasakaloğlu, Nuri-
dc.contributor.authorSaraçlı Çelik, Seda-
dc.date.accessioned2020-07-17T12:12:43Z-
dc.date.available2020-07-17T12:12:43Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3831-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; 4. sınıf öğrencilerinin doğru ve akıcı sessiz sözcük okuma düzeyinin, öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ve okuma motivasyonları ile ilişkisini belirlemektir. Araştırma örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında İzmir Buca ilçesinde bulunan devlet okullarında dördüncü sınıfa devam eden 725 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Doğru ve Akıcı Sessiz Okuma Testi” (DASSOT), Okuduğunu Anlama Testi, Okuma Motivasyonu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilerek, öğrencilerin doğru ve akıcı sessiz sözcük okuma düzeyinin, öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri ve okuma motivasyonları ile anlamlı bir ilişkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin doğru ve akıcı sözcük okuma düzeyleri ile okuduğunu anlama becerileri ve okuma motivasyonları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunduğu saptanmıştır. Öğrencilerin doğru ve akıcı sessiz sözcük okuma düzeylerinde öğrencilerin Türkçe dersi not ortalamaları, cinsiyetleri, evde kitaplık, internet ve kendine ait odalarının olması, anne-baba eğitim düzeyleri, anne-baba meslekleri arasında anlamı farklılıkların olduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI .............................................................................................. iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ............................................................................... iv ÖZET ....................................................................................................................................... v ÖNSÖZ .................................................................................................................................. vii ÇİZELGELER DİZİNİ ............................................................................................................ x TABLOLAR DİZİNİ .............................................................................................................. xi EKLER DİZİNİ .................................................................................................................... xiii KISALTMALAR DİZİNİ .................................................................................................... xiv 1. BÖLÜM .............................................................................................................................. 1 GİRİŞ ....................................................................................................................................... 1 1.1. Problem Durumu: ........................................................................................................ 2 1.2. Araştırmanın Amacı: .................................................................................................... 3 1.3. Araştırmanın Önemi: ................................................................................................... 4 1.4. Sayıltılar: ...................................................................................................................... 6 1.5. Sınırlılıklar: .................................................................................................................. 6 2. BÖLÜM .............................................................................................................................. 7 2. KURAMSAL AÇIKLAMALAR ve İLGİLİ ARAŞTIRMALAR ...................................... 7 2.1. Okuma .......................................................................................................................... 7 2.1.1. Sesli ve Sessiz Okumanın Gelişimi ................................................................... 8 2.1.1.1. Sesli okuma ........................................................................................... 8 2.1.1.2. Sessiz okuma ......................................................................................... 9 2.2. Akıcı Okuma ................................................................................................................ 9 2.2.1. Sessiz Okuma Akıcılığı ................................................................................... 11 2.2.1.1. Doğruluk (Sözcük Tanıma): ................................................................ 12 2.2.1.2. Okuma hızı (otomatiklik): ................................................................... 12 2.3. Okuduğunu Anlama ................................................................................................... 15 ix 2.4. Okuma Motivasyonu .................................................................................................. 16 2.5. İlgili Araştırmalar ...................................................................................................... 18 3. BÖLÜM ............................................................................................................................ 21 3. YÖNTEM .......................................................................................................................... 21 3.1. Araştırma Modeli ....................................................................................................... 21 3.2. Evren ve Örneklem .................................................................................................... 21 3.3. Veri Toplama Araçları ............................................................................................... 22 3.3.1. Kişisel Bilgi Formu: ........................................................................................... 23 3.3.2. Okuduğunu Anlama Testi .................................................................................. 23 3.3.3. Okuma Motivasyonu Ölçeği (Okuma Motivasyonu Profili Ölçeği) .................. 24 3.3.4. Doğru ve Akıcı Sessiz Sözcük Okuma Testi (DASSOT) .................................. 25 3.4. Veri Toplama Süreci .................................................................................................. 26 3.5. Verilerin Analizi ........................................................................................................ 27 4. BÖLÜM ............................................................................................................................ 34 4. BULGULAR ..................................................................................................................... 34 5. TARTIŞMA ve SONUÇ .................................................................................................. 52 6. KAYNAKLAR ................................................................................................................. 57 7. EKLER ............................................................................................................................. 62 ÖZGEÇMİŞ ......................................................................................................................... 69tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkuma, okuduğunu anlama, akıcı okuma, sessiz okuma, sessiz okuma akıcılığı, okuma motivasyonutr_TR
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin doğru ve akıcı sessiz sözcük okuma düzeyinin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi ve okuma motivasyonu ile ilişkisitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
591089.pdf1.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.