Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3819
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzsoy, Nesrin-
dc.contributor.authorElgit, Arzu-
dc.date.accessioned2020-07-14T11:45:36Z-
dc.date.available2020-07-14T11:45:36Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3819-
dc.description.abstractBu araştırmada ilkokul 2.sınıf matematik dersinde yapılandırılmış ve geleneksel ev ödevlerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve ödeve yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada yarı deneysel deneme modeli olan eşitlenmemiş gruplardan oluşan desen kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Aydın ilinde yer alan üç devlet ilkokulunda öğrenim gören 2.sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Yapılandırılmış ev ödevi verilip kontrolün sağlandığı deney 1 grubu (N=19), yapılandırılmış ev ödevinin verilerek geri bildirimin sağlandığı deney 2 grubu (N=17), geleneksel ev ödevlerinin verilerek kontrolün sağlandığı deney 3 grubu (N=19) ve geleneksel ev ödevlerinin verilerek geri bildirimin sağlandığı deney 4 grubu (N=19) olmak üzere 4 sınıf, 4 grup ve toplamda 74 öğrenci çalışmada yer almıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Matematik Başarı Testi” ile Bora ve Kocabaş (2018) tarafından geliştirilen “Ödeve Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma gruplarına deney sürecinin başında ve sonunda matematik başarı testi ve ödeve yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilerin istatistiksel analizi için SPSS 21 paket programından yararlanılmış, ilişkisiz örneklemler için tek yönlü varyans analizi, bağımsız gruplar t- testi ve bağımlı Örneklemler için t-testi analizleri uygulanmıştır. Araştırmada verilerin analizinden sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır: Yapılandırılmış ev ödevleri verilerek geri bildirimin gerçekleştirildiği deney grubunun matematik başarılarının diğer deney gruplarından anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Geleneksel ev ödevleri verilerek geri bildirim uygulamasının vi yapıldığı grubun başarı düzeyinde ise anlamlı düzeyde bir artış sağlanmamıştır. Ayrıca yapılandırılmış ev ödevi verilen grupların başarısı geleneksel ev ödevi verilen grupların başarı puan ortalamasından anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür. Geleneksel ev ödevi verilip geri bildirim uygulaması yapılan grubun uygulama sonrası ödeve yönelik tutumlarında azalma görülmüştür. Yapılandırılmış ev ödevlerinde geri bildirim uygulanan grubun tutum puanlarında ise diğer gruplara göre artış sağlanmıştır. Fakat yapılan uygulama sonrasında deney gruplarının son tutum puan ortalamaları arasında anlamlı fark görülmemiştir. Sonuç olarak; yapılandırılmış ev ödevleri sadece kontrol değil geri bildirim ile birlikte uygulandığında öğrencilerin akademik başarılarının yükselmesinde ve ödeve yönelik olumlu tutum geliştirmelerinde etkili olabilmektedir. Geleneksel ev ödevlerinde ise geri bildirim uygulamalarının öğrencilerin başarılarında anlamlı düzeyde bir artış sağlamadığı ve tutumlarında da olumlu bir gelişme göstermediği tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL ONAY SAYFASI .................................................................................................... iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ............................................................................... iv ÖZET ....................................................................................................................................... v ABSTRACT .......................................................................................................................... vii ÖNSÖZ ................................................................................................................................... ix TABLOLAR DİZİNİ ............................................................................................................ xiii EKLER DİZİNİ ..................................................................................................................... xv KISALTMALAR DİZİNİ .................................................................................................... xvi GİRİŞ ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM .............................................................................................................................. 3 1. ARAŞTIRMA HAKKINDA AÇIKLAMALAR ................................................................ 3 1.1. Problem Durumu .......................................................................................................... 3 1.2. Problem Cümlesi ve Alt Problemler .......................................................................... 10 1.2.1. Problem Cümlesi ................................................................................................ 10 1.2.2. Alt Problemler .................................................................................................... 10 1.3. Araştırmanın Amacı ................................................................................................... 11 1.4. Araştırmanın Önemi .................................................................................................. 12 1.5. Sayıltılar ..................................................................................................................... 13 1.6. Sınırlılıklar ................................................................................................................. 13 1.7. Tanımlar ..................................................................................................................... 14 2. BÖLÜM ............................................................................................................................ 15 2. KURAMSAL AÇIKLAMALAR VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR .................................. 15 2.1. Kuramsal Açıklamalar ............................................................................................... 15 2.1.1. Eğitim-Öğretim ve Öğretme .............................................................................. 15 2.1.2. Öğrenme ............................................................................................................. 15 2.1.3. Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Öğrenme-Öğretme......................................... 16 xi 2.1.4. Geleneksel Yaklaşıma Göre Öğrenme-Öğretme ................................................ 18 2.1.5. Matematik Nedir?............................................................................................... 20 2.1.6. Matematik Eğitimi ve Öğretimi ......................................................................... 21 2.1.7. Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Matematik Eğitimi ........................................ 21 2.1.8. Ev Ödevi ............................................................................................................ 23 2.1.8.1. Ev Ödevinin Tanımı ................................................................................... 23 2.1.8.2. Ev Ödevi Türleri ......................................................................................... 24 2.1.8.3. Ev ödevlerinin amacı .................................................................................. 25 2.1.8.4. Ev Ödevi Verilirken Dikkat Edilmesi Gereken noktalar ............................ 26 2.1.8.5. Ev Ödevinin Öğrenci Başarısına Etkisi ...................................................... 29 2.1.8.6. Ödevlerin Kontrol Edilmesi, Değerlendirilmesi ve Düzeltilmesi .............. 30 2.1.8.7. Aile ve Ev Ödevi ........................................................................................ 32 2.1.8.8. Ev Ödevlerinin Türk Millî Eğitim Sistemi İçerisindeki Yeri ..................... 33 2.2. İlgili Araştırmalar ...................................................................................................... 36 3. BÖLÜM ............................................................................................................................ 41 3. YÖNTEM .......................................................................................................................... 41 3.1. Araştırma Modeli ....................................................................................................... 41 3.2. Araştırmanın Evren ve Örneklemi ............................................................................. 42 3.3. Veri Toplama Araçları ............................................................................................... 43 3.3.1. Matematik Başarı Testi ...................................................................................... 43 3.3.1.1. Matematik Başarı Testinin Hazırlanması ve Uygulanması ........................ 43 3.3.1.2. Matematik Başarı Testinin Değerlendirilmesi ........................................... 46 3.3.2. Ödeve Yönelik Tutum Ölçeği ............................................................................ 47 3.4. Araştırmanın Uygulama Süreci ................................................................................. 48 3.5. Verilerin Analizi ........................................................................................................ 49 4. BÖLÜM ............................................................................................................................ 50 4. BULGULAR VE YORUM ............................................................................................... 50 xii 4.1. Birinci Alt Probleme Ait Bulgular ............................................................................. 50 4.2. İkinci Alt Probleme Ait Bulgular ............................................................................... 51 4.3. Üçüncü Alt Probleme Ait Bulgular ........................................................................... 53 4.4. Dördüncü Alt Probleme Ait Bulgular ........................................................................ 54 4.5. Beşinci Alt Probleme Ait Bulgular ............................................................................ 55 4.6. Altıncı Alt Probleme Ait Bulgular ............................................................................. 56 4.7. Yedinci Alt Probleme Ait Bulgular ........................................................................... 56 4.8. Sekizinci Alt Probleme Ait Bulgular ......................................................................... 57 5. SONUÇ, TARTIŞMA VE ÖNERİLER ......................................................................... 59 5.1. Sonuçlar ve Tartışma ................................................................................................. 59 5.2. Öneriler ...................................................................................................................... 64 6. KAYNAKLAR ................................................................................................................. 66 7. EKLER ............................................................................................................................. 74 ÖZGEÇMİŞ ....................................................................................................................... 150tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEv Ödevi, Geleneksel Yaklaşım, Yapılandırmacılık, İlkokulda Matematik Öğretimi, Başarı, Tutumtr_TR
dc.titleİlkokul ikinci sınıf matematik dersinde yapılandırılmış ve geleneksel ev ödevlerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve ödeve yönelik tutumlarına etkisitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
590390.pdf3.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.