Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3819
Title: İlkokul ikinci sınıf matematik dersinde yapılandırılmış ve geleneksel ev ödevlerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve ödeve yönelik tutumlarına etkisi
Authors: Özsoy, Nesrin
Elgit, Arzu
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı
Keywords: Ev Ödevi, Geleneksel Yaklaşım, Yapılandırmacılık, İlkokulda Matematik Öğretimi, Başarı, Tutum
Issue Date: 2019
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada ilkokul 2.sınıf matematik dersinde yapılandırılmış ve geleneksel ev ödevlerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve ödeve yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada yarı deneysel deneme modeli olan eşitlenmemiş gruplardan oluşan desen kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Aydın ilinde yer alan üç devlet ilkokulunda öğrenim gören 2.sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Yapılandırılmış ev ödevi verilip kontrolün sağlandığı deney 1 grubu (N=19), yapılandırılmış ev ödevinin verilerek geri bildirimin sağlandığı deney 2 grubu (N=17), geleneksel ev ödevlerinin verilerek kontrolün sağlandığı deney 3 grubu (N=19) ve geleneksel ev ödevlerinin verilerek geri bildirimin sağlandığı deney 4 grubu (N=19) olmak üzere 4 sınıf, 4 grup ve toplamda 74 öğrenci çalışmada yer almıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Matematik Başarı Testi” ile Bora ve Kocabaş (2018) tarafından geliştirilen “Ödeve Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma gruplarına deney sürecinin başında ve sonunda matematik başarı testi ve ödeve yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilerin istatistiksel analizi için SPSS 21 paket programından yararlanılmış, ilişkisiz örneklemler için tek yönlü varyans analizi, bağımsız gruplar t- testi ve bağımlı Örneklemler için t-testi analizleri uygulanmıştır. Araştırmada verilerin analizinden sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır: Yapılandırılmış ev ödevleri verilerek geri bildirimin gerçekleştirildiği deney grubunun matematik başarılarının diğer deney gruplarından anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Geleneksel ev ödevleri verilerek geri bildirim uygulamasının vi yapıldığı grubun başarı düzeyinde ise anlamlı düzeyde bir artış sağlanmamıştır. Ayrıca yapılandırılmış ev ödevi verilen grupların başarısı geleneksel ev ödevi verilen grupların başarı puan ortalamasından anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür. Geleneksel ev ödevi verilip geri bildirim uygulaması yapılan grubun uygulama sonrası ödeve yönelik tutumlarında azalma görülmüştür. Yapılandırılmış ev ödevlerinde geri bildirim uygulanan grubun tutum puanlarında ise diğer gruplara göre artış sağlanmıştır. Fakat yapılan uygulama sonrasında deney gruplarının son tutum puan ortalamaları arasında anlamlı fark görülmemiştir. Sonuç olarak; yapılandırılmış ev ödevleri sadece kontrol değil geri bildirim ile birlikte uygulandığında öğrencilerin akademik başarılarının yükselmesinde ve ödeve yönelik olumlu tutum geliştirmelerinde etkili olabilmektedir. Geleneksel ev ödevlerinde ise geri bildirim uygulamalarının öğrencilerin başarılarında anlamlı düzeyde bir artış sağlamadığı ve tutumlarında da olumlu bir gelişme göstermediği tespit edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3819
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
590390.pdf3.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.