Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3758
Title: Restoranlarda yenilikçiliğin tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi: Kuşadası restoranları üzerine bir uygulama
Authors: Atay, Hakan
Kazancı, Osman
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
Keywords: Restoranlarda Yenilikçilik, Tekrar ziyaret etme niyeti, Yenilik, Yenilikçilik
Issue Date: 2019
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu çalışma Kuşadası’nda faaliyet gösteren restoranlarda müşteriler tarafından algılanan yenilikçiliğin tekrar ziyaret etme niyetine olan etkisini incelemeyi ve bu etkiye ilişkin faktörleri ortaya koymayı amaçlamıştır. Uygulama Kuşadası sahil şeridinde hizmet veren ve sipariş üzerine servis yapan restoranlarda yapılmıştır. Araştırmaya dair veri 17 maddeden oluşan restoran yenilikçiliği ölçeği ve 5 maddeden oluşan tekrar ziyaret etme niyeti ölçeği ile hazırlanmış olan anket tekniği ve gözlem ile toplanmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yenilik ve yenilik boyutları ile ilgili bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde tekrar ziyaret etme niyeti ve tekrar ziyaret etme niyetine etki eden faktörler incelenmiş, literatürde tekrar ziyaret etme niyeti üzerine yapılan çalışmalar incelenerek teorik çerçeve oluşturulmuştur. Üçüncü bölümde ise Kuşadası sahil şeridinde faaliyet gösteren restoranlarda, yenilikçiliğin tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla toplanan veri çözümlendirilmiş ve değerlendirilmiştir. Tezin son bölümünde araştırmanın sonuçlarına dair açıklama ve toplanan verinin analizlerinin yorumları yer almaktadır. Kullanılan ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliğini ölçmek için güvenilirlik analizi ve açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Toplanan verinin çözümlenmesi için ise frekans analizi, ANOVA, T-test ve regresyon analizi yapılmıştır. Bulgulara göre Kuşadası sahil şeridinde faaliyet gösteren restoranların yenilikçi müşteriler tarafından algılanan yenilikçilikleri ile tekrar ziyaret etme niyeti arasında bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca müşterilerin son bir haftada kaç farklı restorandan hizmet aldıkları ve değerlendirilen restorandan daha önce hizmet alıp almamaları durumu ile tekrar ziyaret etme niyeti arasında bir farklılık oluştuğu saptanmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3758
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kazancı.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.