Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3739
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇakır, Mesut-
dc.contributor.authorGirgin, Engin-
dc.date.accessioned2020-06-19T08:33:38Z-
dc.date.available2020-06-19T08:33:38Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3739-
dc.description.abstractTurizm, insanların sürekli olarak ve ikamet ettiği bölgeden bir başka bölgeye yaptığı seyahat ve konaklamalardan meydana gelen olayların bütünüdür. Turizm gerek sağladığı döviz geliri gerekse yarattığı istihdam ile ülkeler ve bireyler için çok önemli bir sektör konumundadır. Bu sebeple birçok sektörle ilişkili olan turizm sektörünün ekonomi üzerindeki etkisinin araştırılması ihtiyacı doğmuştur. Yapılan bu çalışmanın amacı; turizm gelirleri ile ekonomik büyüme arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemek ve bu ilişkinin yönünü belirlemeye çalışmaktır. Bu çalışmada 2003 ile 2018 yıllarını kapsayan çeyreklik veriler kullanılmış, turizm gelirlerinin ekonomik büyümeye etkisi VAR analizi ile incelenmiştir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI .............................................................................................. iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ................................................................................ iv ÖZET ........................................................................................................................................ v ABSTRACT ............................................................................................................................ vi ÖNSÖZ ...................................................................................................................................vii ŞEKİLLER DİZİNİ ................................................................................................................. xi TABLOLAR DİZİNİ ..............................................................................................................xii GRAFİKLER DİZİNİ .......................................................................................................... xiii EKLER DİZİNİ ..................................................................................................................... xiv KISALTMALAR DİZİNİ ...................................................................................................... xv GİRİŞ ........................................................................................................................................ 1 1. BÖLÜM ............................................................................................................................... 5 1. TURİZM KAVRAMI VE EKONOMİK ROLÜ .................................................................. 5 1.1. Genel Anlamda Turizm Kavramı ............................................................................... 5 1.1.1. Turizmin Özellikleri ......................................................................................... 12 1.1.2. Turizm Şekilleri ve Çeşitleri ............................................................................. 14 1.1.2.1.Yurtiçi ve yurtdışı turizm ........................................................................... 15 1.2. Turizm Ürünü ve Küresel Boyutu ............................................................................ 17 1.2.1. Turizm Ürünü Özellikleri ................................................................................. 20 1.2.2. Turizm Ürünü Kaynakları ................................................................................. 21 1.3. Turizmin Sektörel Özellikleri ................................................................................... 22 1.3.1. Arz Yapısı ......................................................................................................... 24 1.3.2. Talep Yapısı ...................................................................................................... 26 1.4. Ekonomik Faaliyet Olarak Turizm Sektörü ............................................................. 29 1.5. Küreselleşme ve Turizm Sektörü ............................................................................. 31 1.6. Turizm Sektörünün Ekonomik Etkileri .................................................................... 32 ix 1.6.1. Olumlu Etkileri ................................................................................................. 34 1.6.2. Olumsuz Etkileri ............................................................................................... 35 2. BÖLÜM ............................................................................................................................. 38 2. TÜRKİYE’DE TURİZM SEKTÖRÜ VE GELİŞİMİ ....................................................... 38 2.1. Tarihsel Süreç İçerisinde Türkiye’de Turizm Sektörü ............................................. 38 2.1.1. 1980 Öncesi Yaşananlar ................................................................................... 40 2.1.2. 1980 Sonrası Gerçekleşenler ............................................................................ 45 2.2. Türkiye’de Turizm Sektörünün Yapısı ..................................................................... 51 2.2.1. Konaklama İşletmeleri ...................................................................................... 52 2.2.2. Seyahat Acenteleri ............................................................................................ 54 2.2.3. Turizme İlişkin Örgütler ................................................................................... 55 2.3. Turizm Yatırımları ve Turizm Sektörüne Sağlanan Teşvikler ................................. 56 2.4. Turizm ve İstihdam İlişkisi ....................................................................................... 59 2.5. Turizm Gelirleri ve GSYİH İçindeki Payı................................................................ 62 3. BÖLÜM ............................................................................................................................. 66 3. EKONOMİK BÜYÜMEYE İLİŞKİN YAKLAŞIMLAR VE TÜRKİYE’DE EKONOMİK BÜYÜME ............................................................................................... 66 3.1. Genel Anlamda Büyüme Kavramı ........................................................................... 66 3.2. Ekonomik Büyümenin Özellikleri ............................................................................ 68 3.3. Büyüme Teorileri...................................................................................................... 69 3.3.1. Geleneksel Büyüme Teorileri ........................................................................... 69 3.3.2. Modern Büyüme Teorisi ................................................................................... 71 3.3.3. Neo – Klasik Büyüme Teorisi .......................................................................... 73 3.3.4. İçsel Büyüme Teorisi ........................................................................................ 75 3.4. Türkiye’de Ekonomik Büyüme ................................................................................ 76 4. BÖLÜM ............................................................................................................................. 81 4. TURİZM SEKTÖRÜ VE EKONOMİK BÜYÜME ARASINDAKİ İLİŞKİNİN AMPİRİK ANALİZİ ..................................................................................................... 81 x 4.1. Teorik Çerçeve ......................................................................................................... 81 4.2. Literatür Taraması .................................................................................................... 83 4.3. Veriler ve Yöntem .................................................................................................... 86 4.4. Ampirik Bulgular ve Model Doğrulama Testleri ..................................................... 89 4.4.1. ADF Birim Kök Testi ....................................................................................... 89 4.4.2. Granger Nedensellik Analizi ............................................................................ 90 4.4.3. Model Doğrulama Testleri ................................................................................ 91 4.4.4. Varyans Ayrıştırması ........................................................................................ 93 4.4.5. Etki-Tepki Fonksiyonu Sonuçları ..................................................................... 94 5. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME .................................................................................. 96 6. KAYNAKLAR .................................................................................................................. 98 7. EKLER ............................................................................................................................ 106 8. ÖZGEÇMİŞ .................................................................................................................... 107tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTurizm, Turizm Gelirleri, Ekonomik Büyüme, VAR Analizitr_TR
dc.titleTURİZM GELİRLERİ VE EKONOMİK BÜYÜME İLİŞKİSİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İKTİSAT ANABİLİM DALItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
591952.pdf3.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.