Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3727
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUlukan, Mehmet-
dc.contributor.authorDülger, Beyza-
dc.date.accessioned2020-06-02T08:28:17Z-
dc.date.available2020-06-02T08:28:17Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.citationDülger B. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Programı Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2019.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3727-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özel eğitim uygulama okullarında öğrenim gören öğrencilerin anne, baba ve yasal varislerinin beden eğitimi ve spor dersinden beklentilerini araştırmaktır. Metodolojik olarak konuya ilişkin katılımcıların görüşlerinin, algı ve tutumları gibi görece büyük örneklemler üzerinde yürütülen bir çalışma olduğundan tarama modeli kullanılmış; iki ve daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçladığından ilişkisel tarama modeli özelliklerini taşıdığı için nicel bir çalışma yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara ilinde Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı özel eğitim uygulama okullarında öğrenim gören öğrencilerin anne, baba ve yasal varisleri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise öğrencilerin anne-baba ve yasal varislerinden gelişigüzel örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anne-baba tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında kayıp veriler de göz önünde bulundurularak 380 anket dağıtılarak, 332 anket değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmaya katılan anne ve babaların beden eğitimi dersinden beklentilerini belirlemek amacıyla yapılan ana-baba tutum ölçeği verilerinden elde edilen analiz sonuçlarına göre; ikili grup ortalamalarının karşılaştırılmasında (t-Testi) ölçeğin toplamında ve alt boyutlarında anlamlı farklılıkların olduğu gözlemlenmiştir. İkiden fazla grup ortalamalarının karşılaştırma (ANOVA) sonuçlarına göre de ölçeğin toplamında ve alt boyutlarında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Araştırmada elde edilen bu sonuçlara göre özel eğitim uygulama okullarında beden eğitimi dersinin ailelerin beklentilerini orta düzeyde ve olumlu yönde karşıladığı görülmektedir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL ONAY SAYFASI iii TEŞEKKÜR iv İÇİNDEKİLER v TABLOLAR DİZİNİ ix ÖZET xi ABSTRACT xii 1.GİRİŞ 1 2. GENEL BİLGİLER 4 2.1. Engel 4 2.2. Engellilik 4 2.3. Engelliliğin Nedenleri 5 2.3.1. Doğum öncesi 5 2.3.2. Doğum Anı 6 2.3.3. Doğum Sonrası 6 2.4. Engelli Bireye Sahip Ebeveyn 6 2.5.1.Zihinsel engelli 8 2.5.1.1.1 Hafif derecede zihinsel engel 9 2.5.1.1.2. Orta derecede zihinsel engel 9 2.5.1.1.3. Ağır derecede zihinsel engel 9 2.5.1.1.4. Çok ağır derecede zihinsel engelliler 10 2.5.1.2. Eğitsel Sınıflandırma Sistemi 10 2.5.1.2.1.Eğitilebilir zihinsel engelliler 10 2.5.1.2.3. Öğretilebilir zihinsel engelliler 11 2.5.1.2.4. Ağır ve çok ağır derecede zihinsel engelliler 12 2.5.3. Görme Engeli 12 2.5.3. İşitme Engeli 13 2.5.3.1 İşitemeyenler (sağırlar) 14 2.5.3. 2. Ağır işitenler 14 2.5.4. Bedensel Engel 14 2.6. Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğine Göre Engel Türleri 15 2.6.1. Zihinsel Yetersizliği Olan Birey 15 2.6.2. Birden Fazla Yetersizlik 15 2.6.3. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu 16 2.6.4. Dil Konuşma Güçlüğü 16 2.6.5. Duygusal Davranış Bozukluğu 16 2.6.6. Yaygın Gelişimsel Bozukluklar 17 2.6.7. Özgül Öğrenme Güçlüğü: 17 2.6.8. Serebral Palsi 17 2.6.9. Süreğen Hastalıklar 18 2.6.10. Üstün Yetenekli Bireyler 19 2.7. Oyun 19 2.7.1. Oyun 20 2.7.2. Oyunun gelişim üzerine etkisi 20 2.7.2.1. Temel motor özelliklerin gelişim üzerine etkisi 21 2.7.2.1.1. Oyunda kuvvet: 21 2.7.2.1.2.Oyunda sürat, çabukluk ve reaksiyon zamanı: 21 2.7.2.1.3. Oyunda dayanıklılık; 22 2.7.2.1.4. Oyunda koordinasyon; 22 2.7.2.1.5. Oyunda esneklik; 22 2.7.2.2. Oyunda zekâ ve dil gelişimi 22 2.7.2.3. Oyunda sosyal gelişim 23 2.7.2.4. Oyunda kişilik gelişimi 23 2.7.2.5. Çocuğun duygusal gelişiminde oyunun etkileri 24 2.8.Beden Eğitimi 24 2.8.1. Beden Eğitiminin Amaçları 25 2.8.2. Çocuğun gelişiminde beden eğitiminin yeri 26 2.8.3. Beden eğitiminin temel faydaları 26 2.8.4. Beden eğitimi programları 27 2.8.5. Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının alana özgü becerileri 29 2.8.6. Beden eğitiminin öğrenciler üzerine etkileri 30 2.8.7. Sağlık gelişimi bakımından etkileri 30 2.8.8. Fiziksel ve anatomik bakımdan etkileri 30 2.8.9. Biyolojik etkiler 30 2.8.10. Sosyolojik etkiler 31 2.8.11. Psikolojik ve zihinsel etkiler 31 2.8.12. Pedagojik etkiler 31 2.9. Engellilerde Spor 32 2.10. Özel eğitimde sporun yararları 33 2.11. Özel Gereksinimli Bireylerde Hareket Eğitimi 35 2.11.1. Sherborne gelişimsel hareket eğitimi programı nedir? 36 2.11.2. Sherborne gelişimsel hareket eğitimi programının amacı nedir? 37 2.12. Engellilerde fiziksel aktiviteyi engelleyen durumlar 37 2.13. Hareketsiz yaşam ve sonuçları 38 3. GEREÇ ve YÖNTEM 40 3.1. Araştırmanın Modeli 40 3.2. Evren ve Örneklem 40 3.3. Veri Toplama Araçları 41 3.3.1. Kişisel Bilgi Formu 41 3.3.2. Anne Baba Tutum Ölçeği 41 3.4. Veri Toplama ve Analiz 42 3.4.1. Verilerin Toplanması 42 3.4.2. Verilerin Analizi 42 4. BULGULAR 44 5. TARTIŞMA 58 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 62 KAYNAKLAR 66 EKLER 73 ÖZGEÇMİŞ 77  tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBeden Eğitimi, Beklenti, Okul, Özel Eğitim, Sportr_TR
dc.titleÖZEL EĞİTİM UYGULAMA OKULLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN ANNE BABA VE YASAL VARİSLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNDEN BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü ,Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BEYZA DÜLGER YÜKSEK LİSANS TEZİ EN SON HALİ.docxYÜKSEK LİSANS TEZİ618.03 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.