Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3726
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGüreş, Ali-
dc.contributor.authorŞentuna, Nilüfer-
dc.date.accessioned2020-06-02T07:23:40Z-
dc.date.available2020-06-02T07:23:40Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2019-12-20-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3726-
dc.description.abstractÖZET SPORUN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN RİSK ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN İNCELENMESİ Şentuna N. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Eğitimi Yüksek Lisans Programı Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2020. Bu araştırmada sporun lise öğrencilerinin risk alma davranışı üzerindeki etkisinin bulunup bulunmadığı araştırılmıştır. Ayrıca risk alma davranışları cinsiyete, yaşa, eğitim gördükleri lise türüne, sınıf seviyesine, yaşadıkları yere, ailelerinin ekonomik durumlarına, kardeş sayılarına, anne ve babasının düzenli olarak çalıştıkları iş durumuna, ilgilendikleri spor branşına ve spor yaptıkları yere, sigara ve alkol kullanma durumu ve sosyal hayatlarını ifade etme durumuna göre değişip değişmediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Aydın İli Efeler İlçesi İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Yüksel Yalova Güzel Sanatlar Lisesi, Emel Mustafa Uşaklı Anadolu Lisesi, Aydın İncirliova Spor Lisesi, Bahçeşehir Anadolu Lisesi ve Aydın Anadolu Lisesinde öğrenim görmekte olan 2458 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma örnekleminin belirlenmesinde rastgele örnekleme metodu kullanılmıştır. G.Power 3.10 programı ile etki gücü yüksek düzey bulunmuş ve araştırmaya 401 kişi dahil edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında 14 sorudan oluşan kişisel bilgi formu ve Ergenlerde Risk Alma Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi SPSS (Statististical Package For Social Sciences) 22.00 paket programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde betimleyici istatistikler (frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma), T-Testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), post-hoc testlerden Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma istatistiksel olarak (p<0.05) anlamlılık değeri üzerinden değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda lise öğrencilerinin cinsiyetlerine, yaşlarına, lise türlerine, sınıf seviyelerine, ailelerinin ekonomik durumlarına, kardeş sayılarına, spor branşlarına, spor yapma yerlerine, sigara ve alkol kullanımlarına ve sosyal hayatlarını ifade etme durumlarına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Ergenlik dönemi, risk, risk alma, spor.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI ……………………………………................................. i TEŞEKKÜR ……………………………………………………………………………... ii İÇİNDEKİLER …...………………………………………………….……...................... iii TABLOLAR DİZİNİ ……………………………………………………….…………… v ÖZET ………………………………………………………………………………...….. vi ABSTRACT ……………………………………………………………………………... vii 1. GİRİŞ …………………………………………………………………………………. 1 2. GENEL BİLGİLER ……………………………………………………………….….. 4 2.1. Ergenlikle İlgili Kuramsal Bilgi …………………………….……………….……... 4 2.1.1 Ergenlik Dönemleri …………………………………………………..……….…… 6 2.1.2. Ergenlerde Fiziksel Gelişim ………………………………………………….…… 7 2.1.3. Ergenlerde Sosyal Gelişim ………………..………………………………….…… 8 2.2.3. Ergenlik Sürecinde Davranış Değişiklikleri ……………………………….…...… 9 2.2. Risk …………………………………………………………….…………….…...… 10 2.3. Ergenlik Döneminde Risk Alma ve Riskli Davranışlar …………………………….. 12 2.4. Sporda Risk ………………….…………………………………….…………..…… 14 3. GEREÇ VE YÖNTEM ……….…………….………………………….…………...… 17 3.1. Araştırmanın Modeli ……….……………………………..………….…………...… 17 3.2. Araştırmanın Evren ve Örneklemi …..…………………………….…………...…… 17 3.3. Veri Toplama Aracı ……….…………………………………………………..….… 18 3.3.1. Kişisel Bilgi Formu ……….……………………………………………….……… 18 3.3.2. Ergenlerde Risk Alma Ölçeği (ERAÖ) ……….…………………………….…… 18 3.3.3. Anket / Ölçeklerin Uygulanması ……….…………………………….……..…… 19 3.6. Verileri Analizi ……….……………………………………………………….…… 20 4. BULGULAR ………………………………………………………………………… 21 5. TARTIŞMA ………………………………………………………………………….. 35 6. SONUÇLAR VE ÖNERİLER …………………………………………………….… 43 6.1. Sonuçlar …………………………………………………………………….………. 43 6.2. Öneriler ……………………………………………………………………….…….. 45 KAYNAKLAR ………………………………………………………………….………. 46 EKLER ………………………………………………………………………….……….. 64 EK 1- Kişisel Bilgi Formu ……………………………………………………….………. 64 EK 2- Ergenlerde Risk Alma Ölçeği (ERAÖ) …………………………………………... 65 EK 3- İzin Yazısı ……………………………………………………………………..…. 66 EK 4- Etik Kurul Kararı …………………………………………………………………. 67 ÖZGEÇMİŞ ……………………………………………………………….…….………. 68tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAydın Adnan Menderes Üniversitesi,Sağlık Bilimleri Enstitüsü,Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Yüksek Lisans Programıtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectErgenlik Dönemi,Risk,Risk Alma,Sportr_TR
dc.titleSporun Lise Öğrencilerinin Risk Alma Davranışı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi,Sağlık Bilimleri Enstitüsü,Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Yüksek Lisans Programıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NİLÜFER ŞENTUNA TEZZZZ.docx1.23 MBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.