Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3722
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBostan, Aziz-
dc.contributor.authorAfacan, Birsen-
dc.date.accessioned2020-03-18T13:28:24Z-
dc.date.available2020-03-18T13:28:24Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3722-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, bilgi ekonomisinin önemini vurgulayarak, Çorum Belediyesi’ nin verdiği elektronik hizmetlerle bu konudaki çalışmalarını inceleyerek, vatandaşların memnuniyetini tespit etmektir. Araştırmada bilgi ekonomisi ve Türkiye’ de bilgi ekonomisinin durumu, teknolojinin ekonomik büyümeye katkıları incelenmiştir. -E devlet, hizmet, kalite, hizmet kalitesi, bilgi sistemleri hizmet kalitesi ve Servqual yöntemi kavramları tanımlanmıştır. Araştırmada bilgi ekonomisi kapsamında Çorum Belediyesi örneği incelenmiştir. Servqual yöntemi ile vatandaşların memnuniyeti ölçülmüş ve bilişim sistemlerindeki tutum ve davranışları gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI .............................................................................................. iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ............................................................................... iv ÖZET ....................................................................................................................................... v ABSTRACT ........................................................................................................................... vi ÖNSÖZ .................................................................................................................................. vii KISALTMALAR DİZİNİ ...................................................................................................... xi TABLOLAR DİZİNİ ............................................................................................................. xii GRAFİKLER DİZİNİ .......................................................................................................... xiv ŞEKİLLER DİZİNİ ............................................................................................................... xv EKLER DİZİNİ .................................................................................................................... xvi GİRİŞ ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM .............................................................................................................................. 3 1. İNTERNET EKONOMİSİ .................................................................................................. 3 1.1 Bilgi Ekonomisinin Tanımı ve Temel Özellikleri ........................................................ 3 1.2. Sanayi Toplumundan Bilgi Toplumuna Geçiş ............................................................. 5 1.2.1. Bilgi Toplumunun Temel Özellikleri ................................................................ 8 1.3. Türkiye’de Bilgi Ekonomisinde Teknoloji ve Yenilikler ............................................ 9 1.3.1. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ................................................................ 9 1.3.2. Türkiye ‘de Bilgi Ekonomisinin Durumu ........................................................ 10 1.4. Teknolojinin Ekonomik Büyümeye Katkıları ............................................................ 15 1.4.1. Solow Büyüme Modeli- Neo Klasik Büyüme Modeli .................................... 15 1.4.2. İçsel Büyüme Teorileri .................................................................................... 17 2. BÖLÜM ............................................................................................................................ 20 2. E DEVLET KAVRAMI .................................................................................................... 20 2.1. E- Devlet Tanımı ....................................................................................................... 20 2.2. E- Devlet Kapısı Nedir? ............................................................................................. 20 ix 2.3. E- Devlet Kapısı Nasıl Kullanılır? ............................................................................. 20 2.4. E- Devlet Kapısından Verilen Hizmetler ................................................................... 20 2.5. Bilgi Toplumunda Hedef Kitle .................................................................................. 21 2.6. Yerel Yönetimlerin Sunduğu Hizmetler .................................................................... 22 2.7. Çorum Belediyesinin Sunduğu -E Hizmetler ............................................................ 23 3. BÖLÜM ............................................................................................................................ 25 3. HİZMET, KALİTE VE HİZMET KALİTESİ KAVRAMLARI ...................................... 25 3.1. Kalite .......................................................................................................................... 28 3.2. Hizmet Kalitesi .......................................................................................................... 28 3.3. Servqual Ölçeği .......................................................................................................... 29 3.4. Web Bilgi Sistemleri Hizmet Kalitesi ....................................................................... 30 4. BÖLÜM ............................................................................................................................ 32 4. ÇORUM ............................................................................................................................ 32 4.1. Genel Bilgiler ............................................................................................................. 32 4.2. Çorum Belediyesi ....................................................................................................... 32 4.2.1. Genel Bilgiler ................................................................................................... 32 4.2.2. Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar ........................................................................ 33 4.3. E Belediye Bilgi Sistemi ............................................................................................ 34 4.3.1 E-Belediye Bilgi Sisteminin Avantajları .......................................................... 34 4.4. Hizmet Kalitesini Ölçmeye Yönelik Daha Önce Yapılan Çalışmalar ....................... 36 5. BÖLÜM ............................................................................................................................ 39 5.ÇORUM BELEDİYESİ WEB HİZMET KALİTESİ ........................................................ 39 5.1. Araştırmanın Amacı ve Yöntemi ............................................................................... 39 5.1.1. Araştırmanın Araçları, Yöntem ve Tekniği ..................................................... 39 5.1.2. Araştırmanın Modeli ve Hipotezleri ................................................................ 39 5.1.3. Anketin Güvenilirliği ....................................................................................... 39 5.2. Uygun Analiz Türünün Belirlenmesi ......................................................................... 43 x 5.2.1. Hipotezler ........................................................................................................ 44 KAYNAKLAR ..................................................................................................................... 73 EKLER ................................................................................................................................. 77 ÖZGEÇMİŞ ......................................................................................................................... 78tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilgi Ekonomisi, -e devlet, yerel yönetimler, hizmet kalitesi, bilişim sistemleri, Servqual Yöntemitr_TR
dc.titleİnternet ekonomisi kapsamında e- belediyecilik:Çorum Belediyesi örneğitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BİRSEN AFACAN.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.