Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3718
Title: 2005 yapılandırmacı eğitim öncesi ve sonrası 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının karşılaştırılması
Authors: Akkaya, Mustafa
Özçetin, Ali Fethi
Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
Keywords: Sosyal Bilgiler, Ders Kitabı, Yapılandırmacı Eğitim
Issue Date: 2019
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: 2004 yılında Milli Eğitim Bakanlığında öğretim programları açısından önemli bir değişim yaşandı. 2004-2005 eğitim öğretim yılında pilot bölgelerde, 2005-2006 eğitim öğretim yılında ise tüm yurtta yapılandırmacı eğitim felsefesi kılavuzluğunda hazırlanan öğretim programları uygulamaya girdi. Meydana gelen değişim birçok alanda kendini gösterdi. Öğretmenler, öğrenciler, veliler ve daha birçok eğitim paydaşında değişim gerçekleşti. Değişimden ders kitapları da önemli ölçüde etkilendi. Bu araştırmada yapılandırmacı eğitim öncesinde ve sonrasında okutulan ders kitapları arasındaki farklılıklar, benzerlikler, zayıf ve üstün yönler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. 2000 yılı basımı 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabı ile 2018 yılı basımı 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları; şekil, edebi ürünlerin kullanımı, biyografi kullanımı, ölçme değerlendirme ve görsel kaynakların kullanımı yönünden incelenmiştir. Sonuç olarak edebi ürünlerin kullanılması bakımından her iki kitabın birbirine benzediği ancak diğer kıriterlerin hepsinde 2000 basımı kitabın 2018 basımı kitaba oranla daha yetersiz olduğu fikri ortaya çıkmıştır. Bununla beraber güncel 2018 basımı kitaptaki eksiklikler belirtilmiş özellikle Milli Eğitim Bakanlığına çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3718
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ali FethiÖZÇETİN_YL.pdf10.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.